[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 116
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 116


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az ítélet 4.
Ideje:: 05-03-2005 @ 09:11 am

… Várt, amíg minden csöndes lett fölötte.
Akkor vette észre.
Az odú mélyéből, a fülledt feketeségből hörgő hangok szűrődtek felé. Minta egy beteg fajtársának nehézkes lélegzetvételeit hallaná.
Megrezdült, ajkai lassan kinyíltak.
- Van… Van itt valaki?
Halk kérdésére mély sóhajtás volt a válasz, a másik csupán néhány méterre lehetett tőle. Vagy még közelebb.
- Csak én vagyok. – suttogta a sötét. – A Remete. Ez a lakhelyem.
- Mi?
- A Remete vagyok… - szólt újra a másik. Lihegve beszélt, hörgő hangok kísérték a szavait. – Te már biztosan nem hallottál rólam.
Hun hallgatott, a sötétségbe meredt, ösztönösen megrázta a fejét. Közben eszébe jutott, hogy a mozdulatát senki nem láthatja.
- A fejedet rázod, igaz? – szólalt meg a Remete. – Tudod, az én érzékeim megszokták ezt a sötétséget. Már több mint ötven éve, hogy beköltöztem ide.
Hun lassan fogta fel a szavak értelmét. „…Már több mint ötven éve…”
- Tessék?
- Nagyon öreg lehetek. Azt hiszem, a mai generáció már régen elfelejtette a létezésemet.
A Remete hangja rekedten szólt, úgy tűnt, hörgésének fölerősödő hullámait lassanként fogadja magába a sötét. Hun elgondolkodva figyelt. Felült az agyagos talajon, fejét a hangok irányába fordította, megemelt fejjel beleszagolt a levegőbe.
„Egy… remete?”
- Te… Hogy kerültél ide?- suttogta.
- Nem emlékszem pontosan. – mondta a Remete. – De azt tudom - lihegett. -, hogy legalább három generáció születését és halálát éltem meg.
„Micsoda?” Hun megélesedő pillantása áthatolhatatlan sötétségbe ütközött, amint a hangok eredetét kereste.
- Miért élsz itt? Hogyan? – kérdezte Hun felélénkülve. – Mit… Mit keresel ebben a… némaságban?
Sóhajtás hallatszott
- A magány, fiam - felelte halkan a Remete. -, bölcsességgel veszi körül az embert.
„Szóval egy… filozófus?” tűnődött Hun.
- Akkor te nagyon bölcs lehetsz!
- Hiába gúnyolódsz, fiam. – szólt lassan az öreg. – Valóban az vagyok.
Hun hangja felcsattant.
- Mi mindent tudsz?
- Mindent tudok - mondta az öreg. -, amit a fajunknak tudnia kellene.
Hun lassan előrehajolt.
- Na és mit tudsz, amit nem tud a fajunk? – kérdezte hirtelen. Föltérdelt az odú mélyén, állát fölszegte, tekintetével a tömör feketeségbe figyelt. „Ez a Remete…Talán ő a sors küldötte.”
A sötétség belsejében csak az öreg hörgő lélegzetvétele hallatszott.
- Teee… Mit tudsz a Katasztrófáról? – kérdezte Hun.
- Azt mondják…
- Azt mondják?
- Az én időmben, fiam, az a szóbeszéd járta, a Katasztrófa az ősi faj bűneinek következménye volt.
„Aha…” bólintott némán Hun. Elgondolkodott.
- Most is ez a szóbeszéd járja. – vállat vont. – Azt mondd el, öreg, mit tudsz te, amit mi nem tudunk! Ismertél az Elődök közül valakit? Visszajönnek? Visszajönnek egy napon a holtak? Milyen lesz az Ítélet Napja? Eljön a Kékszemű?
A Remete lihegése elhallgatott egy pillanatra, s a sötétség titokzatosan, feketén közvetítette a csöndet.
- Túl sokat kérdezel egyszerre, fiú!
Hun gondolatai összetorlódtak egy hirtelen feltámadt reménység hatására.
- És a Találmányról mit tudsz? Miért zárták el? Miért veszélyes? Mit hallottál a fenti világról? Az ősi kultúráról? Mit tudsz a napfényről, amit négy generáció óta nem látott a fajunk? Mit tudsz a fákról, a hegyekről, az állatokról? Mit tudsz a víztükörről? Igaz, hogy a nagy vizek felületén a külvilág képe jelenik meg?
- Tükörkép. – szólalt meg lassan az öreg. – Tükörkép. – mondta halkan.
Hun figyelt.
- A nagy vizek felületén a külvilág képe jelenik meg. – ismételte tompa hangon az öreg.
Hun a sarkaira ereszkedve ült, ujjainak hegyét lassan összeillesztgette. A sötétség eltakarta a mozdulatait.
- Az ősi civilizáció, amely a föld felett építkezett – szólalt meg a Remete -, nagyon sok találmányt készített.
Hun még mindig a kezeivel játszott.
- Találmányok? Sok? Sokfélék?
- Házak… - suttogta rekedten az öreg. – Gépek… Évszázados tudományok pusztultak el a Katasztrófa idején. És a fenti világ…
- A fenti világ?
- A napfény, a hegyek, a nagy vizek… elvesztek számunkra akkor. – mondta a Remete.
Hun a szakadék oldalának támasztotta a hátát, lefelé nézett, sóhajtott.
- Na jól van, öreg! Mit tudsz az Ítélet Napjáról? – kérdezte szemtelenül.
- Az Ítélet Napja ma van. – szólt egyszercsak a Remete.
Hun fölkapta a fejét.
- Micsoda?!
- Az Ítélet Napja ma van. – ismételte az öreg. Csöndesen mondta ezt.
- Ahh… - Hun megrázkódott. – Te tényleg őrült vagy, Remete!
- Miért? – kérdezte vissza a másik. – Téged ma halálraítéltek.
Hun összerándult a szó hallatán, megint a térdére emelkedett, mutatóujjával hevesen hadonászni kezdett.
- Na idefigyelj! Honnan…? – elhallgatott, mert a kimondott szó megdermesztette. „HONNAN tudja…?”
- Én mindent tudok, ami a Földalatti Városban történik. – szólt az öreg.
- Lehetetlen! – vágta oda Hun.
- Telepátia. – mondta az öreg.
- Mi?
- Van sok tudomány… - felelte az öreg. - …egy tudomány… - elgondolkodott. - …amiről rég elfeledkezett a fajunk. A telepátia.
Hun hallgatott néhány másodpercig.
- Nem értem.
- Hidd el, fiam, - mondta a Remete. - MINDENT tudok, amit a fajnak tudnia kellene. Tudom a múltat. A jelent.
Hun ingatta a fejét. Felcsattant.
- Szóval ma van az Ítélet Napja, mi? – Szíve megint erősebben lüktetett, lelkében vad erővel támadt fel minden rákényszerített önvédelme.
- Igen. – mondta a Remete.
Hun föltápászkodott az odú mélyén és önkéntelenül gesztikulálni kezdett.
- Ismered az Írást egyáltalán, te öreg? – előrébb lépett a sötétben, arrafelé, amerre az öreget sejtette. - Az Ítélet Napján eljönnek az Elődök szellemei… - ismételte a betanult szöveget. -, és a Kékszemű nevében ítéletet mondanak kicsik és nagyok felett. Az Ítélet Napján az Utódok megismerik a Találmányt és megismerik a Napvilág útját! Nemde? - elhallgatott.
Szavaira csend volt a válasz.
- Na? Ki az a Kékszemű, Remete? Eljön? Mikor jön el?
- Eljön, fiam. – szólt az odú mélyéből az öreg. – Ő a Bűntelen.
- Szóval bűntelen! - Hun még egy lépést tett előre. - És? Milyen lesz? Találkozom majd vele?
- Találkozol vele.
- Mikor?
- Ma.
- Tényleg? – a fiatal férfi hangja megemelkedett. – Kék szeme lesz?
- Ragyogóbb kék szeme lesz, mint bárki másnak, aki a föld alatt született. – mondta az öreg remete. - Csodálatosan ragyogó szeme lesz!
Hun a fejét ingatva leengedte a karjait.
- Őrült vagy, Remete.
Csönd lett.
- Nem vagyok őrült, Hun. – szólalt meg az öreg. A sötétség tompaságba burkolta a szavait, mozgásából semmi sem látszott, lihegése mintha egy láthatatlan szellem kísértő hangja lett volna.
- Tudod a nevem?
- Igen.
- Engem még ma megölnek, Remete.
- Túléled, fiam.
- Hát persze! – Hun visszahátrált a szakadék széléig, leült, hátát a nyirkos talajnak vetette. – Hát persze! – mellkasa hevesen megemelkedett. – Hát persze, Remete.
A szakadék mélyén csak az öreg hörgő lélegzetvétele hallatszott.
- És a Találmány? – kérdezte Hun. – Mi az a Találmány? Miféle eszköz?
- A Találmányt… ó…! – mondta csöndes hangon az öreg. – A Találmányt neked kell megtalálnod, fiam!
Hun ezúttal némán meredt a sötétségbe. Nem mozdult, szemei összeszűkültek.
„Egy őrült.” gondolta. ”Egy őrülttel vagyok összezárva.”
- Az életem árán sem tenném kockára a faj létét azzal, hogy feltöröm a Zárt Ajtót. – szólalt meg. – Ha olyan bölcs lennél, öreg…, ha tényleg mindent tudnál, akkor ezt is tudnád! Akkor ismernél engem!
A Remete megmozdult az odú mélyén. Mozdulásaival csosszanó hangokat hallatott.
- Ismerlek, fiam.
Csönd ereszkedett a két férfi közé, s a csöndben a sűrűsödő gondolatok úgy ostromolták a néma falakat, mint hangtalan hullámok.
- Min gondolkozol? – kérdezte egyszercsak a Remete.
- A bűnömön. – mondta Hun. – Azon, hogy mi a bűnöm.
- Elítéltetted magad. – válaszolt a Remete. – Kiprovokáltál a Társadalomból egy példátlan cselekedetet.
- Igen.
- Ez a bűnöd. – suttogta a Remete. – Elhoztad közénk az Ítéletet. A valódit. Azt, amiről az Írás beszél.
Hun maga elé meredt. Elméjében egy apró kétely jelent meg, felvibrált, majd hirtelen növekedni kezdett.
- Miért lenne ez a valódi Ítélet? – kérdezte hirtelen.
A Remete sóhajtott.
- Mert nincs másik, amely elindítsa a végzetet. – suttogta jelentőségteljesen. – Érted? Nincs másik! És nem is lesz!
To be continued...


Utoljára változtatva 05-03-2005 @ 09:12 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-03-2005 @ 12:58 pm)

Comment: Csak imételni tudom magam, nagyon tetszik és nagyon várom a folytatást !!! Köszönöm az élményt :)))))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds