[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 107
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 108

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


unsure.gif
Megnyugtató diagnózis
-: Xiam
Ideje:: 05-09-2005 @ 02:22 pm

Az egész húsvét után kezdődött. Evés után fájt a gyomorszájam, savas érzés terjengett hasamban, hányinger kerülgetett, és úgy kérődztem, hogy a legszebb Riska is megirigyelhette volna a legelőn... 3 hétig bírtam, mert először csak 3 naponta jelentkezett, majd két napra szűkült az időintervallum, de a végén mindennapossá vált. Egyszerűen elment a kedvem az evéstől, így orvoshoz fordultam...

Kezelőorvosomat nevezzük egyszerűen: Dr. Bélnek

2005.04.26.

Mivel nem tudott hirtelen semmit sem adni gyógyszer gyanánt (megjegyezném: még meg sem vizsgált, bár fájt a hasam, mégis elvártam, hogy hátha megnyomkodja, de nem így lett), elküldött vérvételre, ultrahangra, és megkért, hogy még néhány vizsgálni valót küldjek fel a fővárosi laborba (parazitológia és egyebek). 

Másnap a vérvétel hamar megvolt, így elindultam az ultrahangra, gondoltam 5 perces vizsgálódás után már léphetek is. Adataimat megadva már jött is egy középkorú hölgy, elővette a kis noteszét. Közölte velem: "Csak május 10-re van időpontom, fél 9, éhgyomorral jöjjön!" Először nem fogtam fel, csak kóvályogtam a fájdalomtól, fáradt voltam, végül megkérdeztem: "Mi lesz, ha rosszabbul leszek?" A válasz letaglózott: "Egyéb értelmes kérdése nincs esetleg?"- Mivel továbbra is érthetetlenül álltam, folytatta- "Ha rosszul lesz, akkor hívjanak mentőt, elviszi az ügyeletes kórházba, ahol megcsinálják a vizsgálatot..." És olyan hirtelen eltűnt, amilyen hirtelen felbukkant. Az nap nem aludtam.

2005.04.28:

Dr. Bél felírt savlekötőt.

Úgy-ahogy segített a gyógyszer. Megjöttek a leleteim.

2005.05.04.

Látogatást tettem Bélnél. Nézegette leletimet, majd kisebb várakozás után, kijelentette, hogy gyomorfekélyre gyanakszik, és holnap már mehetek is gyomortükrözésre a közeli klinikára. Megjegyzést csak annyit fűzött hozzá: Legyek fegyelmezett, és tegyem azt, amire a tükrözést végző orvos utasít, így nem lesz baj. Ismét nem aludtam egész éjjel.

2005.05.05 - Eddigi életem meghatározón fájdalmas tapasztalat szerzési napja.

Megérkeztem a belgyógyászatra, ahol azonnal a kezembe nyomtak egy beleegyezési nyilatkozatott. Iszonyatos volt ott ülni, nézni a többi szomorú embert, és felfogni, hogy a bocik is így néznek a vágóhíd kapujában állva, és várva. A nyilatkozatban az állt, hogy a beavatkozás fájdalommentes, 3-15 percig tart. Továbbá benne foglaltatott az is, hogy 10000-ből 1 esetnél azonnali életmentő műtétet kell elvégezni. Ültem, majdnem sírtam az idegtől, és képzeletemben láttam a betegszámláló táblát az ajtón, láttam, hogy az előttem álló embernél vált 9999-re. Mi lesz, ha én leszek az a szerencsétlen? A dokinak jó napja van?
Csak kavarogtak a kérdések, mikor nyílt a nagy fehér ajtó és a nevemet mondták.

Később megtudtam, hogy 20 percet voltam benn, sokkal többet, mint az átlag.

A vizsgálatot végző orvos nem vett emberszámba, lefitymálóan kérdezgetett, mintha hipohonder lennék, vagy maga az Hussein... Az asszisztensnő lidokaint fújt a számba, lenyeltem. Nem vártuk meg, hogy hasson, az oldalamra fektettek. Remegtem az idegtől. Megkértek harapjak rá egy cumi szerű valamire, aminek a közepén egy nagy lyuk tátongott. Megtettem. Innentől kezdődött a pokol.

Az asszisztensnő szó szerint rámvetette magát lefogta a nyakamat és az egész felsőtestemet. Ez cseppet sem nyugtatott meg, sőt az ájulás kerülgetett, mikor az orvos bekapcsolta a szerkezetet. Megkezdődött a beavatkozás. Nem tudom mi történt körülöttem, becsuktam a szemem. Csak arra az iszonytató fájdalomra emlékszem, ami nem akart múlni. Amikor a garatomhoz értek önkéntelenül, reflexszerűen köhögni, és öklendezni kezdem, a leszorított fejemet próbáltam felemelni. Ezután kezdődött az ordibálás. Ne csináljam, mert összeroncsolják a garatomat, gégémet, hass felé húzzam a fejem, vagy megfulladok. De nem ment, nem tudtam engedelmeskedni, a testem rángatózni kezdett, és nem tudtam megállítani.. Kiszolgáltatott voltam, nem tudtam parancsolni a testemnek, a gondolataimnak sem. Az járt a fejemben: Itt maradok, innen már nem kelek fel. A fájdalom pedig minden porcikámat cibálta, üvöltött bele a testem.

Nem tudom mikor, és hogy lett vége, de kihúzták a csövet. Kinyitottam a szemem, láttam a fejem alatti törülköző véres. Vért köhögtem fel, iszonyatosan fájt a garatom. Az orvos, mint aki jól végezte dolgát elterpeszkedett a székben, diktált az asszisztensnőnek, aki fogta a saját vállát, és simogatta. Rájöttem, hogy egész végig az ő vállát fogtam és szorítottam. Nem éreztem az ujjaimat. Elmondták, nincs semmi bajom, várhatóan kisebb garatgyulladásom lesz, amíg a fájdalom el nem múlik ne egyek, ne igyak. Azt viszontlátás! Aznap nem ettem, nem ittam, nem aludtam.

2005.05.09

Elvittem  a gyomortükrözés eredményét Dr. Bélnek. Értetlenül állt a papír felett. Levonva a következtetéseket, felírt még egy savlekötőt, fájdalomcsillapítót, majd elmondta, szerinte a vizsga időszak miatt idegi alapon savtúltengés lépett fel nálam. Szedjem a gyógyszert, majd folyamatosan szokjak le róla. Megnyugodtam, mert az utóbbi napokban tényleg jobban voltam. Azonban mielőtt kimentem volna a rendelőből, megjegyezte: ha újabb vizsgaidőszakom lesz és fáj a hasam, szedjem ismét a felírt gyógyszert, minden vizsgaidőszaknál újra és újra, DE! Kétévente el kell végezni a kontrollt, a gyomortükrözést, hiszen a gyógyszer csak a tüneteket kezeli, és az is előfordulhat, hogy alatta pedig komolyabb betegség lappang, ez általában gyomorrák...

Elköszöntem, és elmentem. Ülök a gépnél, és nem tudom, hogy mit is kezdjek a mai napommal, a gondolataimmal. Csak a fájdalom jut az eszembe, a néma kínzás. Ma sem fogok aludni.

 

                                                         Xiam



Utoljára változtatva 05-09-2005 @ 02:22 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 05-09-2005 @ 04:08 pm)

Comment: Jaj, szegény Xiam. Komolyan veled éreztem, ahogy olvastam, és borzasztó volt. :( Kész horror. Nem szeretnék semmilyen kritikával élni, hiszen az emberek különbözőek, van ilyen is, olyan is.... de sajnos tény, sokszor érzi magát a beteg "nem embernek", hanem valami munkadarabnak. Kívánom, hogy igyekezz inkább kerülni a stresszt, hogy nem kerüljön sor ezekre a procedúrákra.... vagy keress emberségesebb orvost.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 05-09-2005 @ 04:26 pm)

Comment: Ez szörnyű ! Kíváncsi vagyok Bél doktor úr magának is rögtön tükrözést írt volna fel? Olyan könnyen vágnak, szúrnak , hogy az hihetetlen. Nekem viszonylag szerencsém volt idáig , egyszer a körzeti óvatosságból béltükrözést rendelt , aztán egy másik doki aki máig sem értem miért kérdezte meg pont tőlem hogy mi a bajom,szóval Ő mást javasolt , és persze mondanom sem kell neki lett igaza, így megúsztam a dolgot . Igaz 1 hónapig gyógyszert kellett szednem , de megérte...


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-09-2005 @ 09:48 pm)

Comment: Sajnálom :( Maradandó "élmény" lett belőle, sajnos nem pozitív. Még nem volt szerencsém (?) gyomortükrözéshez, de azt hiszem, nem is lesz. Tudod, a betegnek is vannak jogai. Van az egészséghez is joga, az ellátáshoz is joga, de ahhoz is, hogy megmondja, ha valamit nem akar elvégeztetni, ilyen-olyan indokból. ezt sok beteg elfelejti. Az orvosoknak nagyon sokat köszönhetünk, rengeteget segítenek, de ők is emberek, tévedhetnek, s gyakran tapogatóznak a lehetséges betegséget illetően. Én azt tudom, hogy fontos a bizalom mindenkinél, de egy orvosnál főleg! Orvosból létezik sok, de ha az ember lelke sérül egy kiszolgáltatott helyzetben, azt nehéz elfelejteni és feldolgozni.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 05-10-2005 @ 11:55 am)

Comment: Szia Xiam! Végig borzongtam, míg olvastalak. Két éve végigcsinálták ezt velem is, hasonlóan sokkolt, és a kiszolgáltatottság fokát érzékeltetni sem lehet valóban, mert ... mintha nem vennék emberszámba ezeken a vizsgálatokon az embereket. ---A vizsgaidőszak, a stressz okozhat gyomorsav túltengést valóban, rosszabb, elhúzódó esetben visszafolyásos savtúltengést, vagyis végig felégeti a garatot is, s az, elhanyagolt, nem kezelt esetben még infarktus-gyanus tüneteket is mutathat (szapora szívverés, izzadás, mellkasi fájdalom). Csak zárójelben mondom, nálam idáig fajult a dolog, az orvosok meg álltak felettem, és tehetetlenségükben megállapították a diagnózist: "idegalapon vagyok". Vagyok, vagyok, nem ragozom, na de ennyire?:) ---Első lépésben, jobb helyeken valóban kizárásos alapon kezdik, ezt küzd ki magadnak Bél doktortól, hogy zárják ki a Helicobaktert, ahogy Admin is mondta. Ha ez negatív, akkor a sav okozza a gondot, ami egy idő után fekélyt csinál, ezt meg kell előznöd! ---Vegyél Propolisz cseppet! Gyógynövényes boltban, patikában kapható. Viszonylag elérhető áron. Biológiai és farmakológiai vizsgálatok szerint pusztító hatással van többféle baktériumra, egyes vírusokra, alkalmazzák fertőző és gyulladásos folyamatok megelőzésében, gyógyításában. Kifejezetten ajánlják gyomor- és nyombélfekélyre és azok megelőzésére. Próbáld ki, nem fogod megbánni!:) A kúra 1 hónap, reggel, éhgyomorra 2 dl langyos tejbe, 2 hétig 40-50 csepp, utána már csak 30 csepp még 2 hétig. ---Nekem bevált. --- Jobbulást! :)


Hozzászóló: Chasy
(Ideje: 05-10-2005 @ 09:36 pm)

Comment: Hát ez borzasztó lehetett, minden ilyen embertelen orvosnak gyomor és béltükrözést irnék fel.... Jobbulást..


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-10-2005 @ 10:10 pm)

Comment: Együttérzek veled, mert még azt is hozzá kell tennem, hogy ez a szenvedés nem elengedhetetlen feltétele ennek a vizsgálatnak. Ez csak a magyar állami gyógyintézményekben végzik ilyen "lelkiismeretesen". Ezzel ráadásul azt érik el, hogy az a beteg akinek élete függne tőle, hogy a vizsgálattal időben megállapítsák a még kezelhető súlyos betegséget, nem fog rá elmenni, mert egy ilyen élmény elég egy életre. Lehet másképpen is, csak úgy ma még csak a fizetett magán korházak dolgoznak, pedig az is egészségügy. Borzasztó kimondani, de ha valaki meg akar gyógyulni, és nem akar szenvedni, akkor jobb ha manapság inkább fizeti a számlát (már aki tudja). Ha nem akkor bizony nem törődik vele a kutya sem. Természetesen itt is mint mindenben tisztelet a kivételnek, mert vannak azért lelkiismeretes orvosok és asszisztenesek, csak kevesen!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds