[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 111
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 112

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A rettegés foka
-: Myra
Ideje:: 05-10-2005 @ 09:43 pm

Félelmek vannak. Körülvesznek bennünket. Próbáljuk legyőzni őket, több-kevesebb sikerrel. A félelem érzete emberi. Megmutatja, hogy milyen sebezhetőek is vagyunk valójában...

Fogászat. Ha ezt a szót mondom, vajon van olyan ember, aki ne félne tőle? Mert én most ilyen emberekről szeretnék hallani. Szememben szinte már hősök! :)  És bár idetettem egy butácska mosolygó smile-t, a vicc kedvéért, de tulajdonképpen nem tudok nevetni, mert félelmemet már szinte rettegésnek érzem...

Történt ugyanis, hogy kinőtt az utolsó bölcsességfogam is. Éreztem én, hogy valami nincs rendben, de nem foglalkoztam vele. Egészen addig, míg nem kezdett el panaszokat okozni.

Én, a 27 éves, felvilágosult, értelmes nő, keresgetni kezdtem a neten. Mert egy dolgot tudtam: a helyi fogorvosok egyikéhez sem megyek el. Hallottam ugyanis történeteket...amiket nem szeretnék megtapasztalni.
Találtam egy magánklinikát, megnyerő honlap, érthető s pontos leírások, szimpatikus orvos... Kezdő lépésként felvettem a kapcsolatot vele. Email. Jött a válasz: Bátorság, nyugodtan menjek el, ne féljek semmitől, legelső alkalommal, ígéri, nem csinál semmit, csak beszélgetünk.
Múlt héten erőt vettem magamon, s elindultam. Neten térkép, merre is vannak...? Neten menetrend, hogyan is jutok el a címükre...?

Várakozásomat is felülmúlta a klinika légköre, az orvos közvetlensége, tényleg csak szuperlatívuszokban tudnék mesélni, mintha az ember nem is fogászaton járna...  Még abba a bizonyos székbe is beleültem, ami igazából már nem is szék, mert kényelmes és ágyként is használható, annyira le lehet dönteni :)
A fogorvos betartotta ígéretét, tényleg nem történt kezelés. Bár viccesen megkérdezte, hogy "Na, akkor kezdhetjük a beavatkozást?" De mikor "NEM!"-et mondtam, akkor is mosolygott, és tudtam, megérti a lelkemben lejátszódó folyamatot. Az érző kis lelkemet kezelte, próbált nyugtatni, sikerült is neki, valamennyire. Minden kérdésemre válaszolt, kialakult a bizalmam feléje.
Megbeszéltük, hogy pontosan egy hét múlva találkozunk újra. A problémám ott van, hogy ez a "jövő heti találkozó", nos, ez holnap lesz. Rámtört a rettegés. Nem is akarok már elmenni. Nincs is szükségem semmiféle fogorvosra. Az idő pedig telik, kegyetlenül, közeleg az indulás időpontja... pedig én még szeretném halogatni, eltolni, kitolni, áttenni, elfelejteni...bármit, mindent...

És most itt állok (vagyis ülök) megrettenve és saját magam által felállított félelmekkel körbezárva. Erőt kellene vennem magamon. Oh, ha ez ilyen könnyű lenne... De nem. Szinte minden porcikám tiltakozik a fogorvosi kezelés ellen. Racionális énem próbálja győzködni a gyermeki félelmekkel küzdő másik énemet... S hogy melyik fog nyerni? Nem tudom. Csak azt tudnám, miért olyan nehéz legyőzni saját magunkat? :(

Önmagam félelmeivel szemben egyetlen támaszom a Kedvesem. Aki megért és próbál nyugtatni. Neki elhiszem, hogy hamar túlleszek mindenen, azt is, hogy gondolatban végig mellettem lesz (sajnos fizikailag nem tud), és úgy is érzem: minden rendben lesz. Egészen addig így érzem és elhiszem, míg tart a beszélgetés Vele. De mikor egyedül maradok a kusza gondolataimmal, akkor kész, vége...

És ha valaki most azt mondja, hogy nézzek magamba, de sürgősen, mert másoknak ezerszer súlyosabb problémái vannak, és a világ számos helyén éheznek az emberek, háború és értelmetlen öldöklés dúl, és még sorolhatnám....akkor igaza lenne. Empatikus ember vagyok, és átérzek mindent, de ez a fogászat...ezt katasztrófaként élem meg.

Lehet előző életemben (ha volt egyáltalán) vétettem az orvosok ellen s ez most a sors fintora...?



Utoljára változtatva 05-11-2005 @ 12:35 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-10-2005 @ 09:54 pm)

Comment: Együtt érzek veled! De hidd el a félelmekkel legjobb szembe nézni és legyűrni őket. Utána több szempontból is jobban fogod érezni magad: 1. nem fog fájni a fogad (ami ismerjük be, azért nem kis dolog, főleg ha már annyira hasogat, hogy elhisszük bármi jobb lehet ennél). 2. Rá jössz, hogy nem is volt nagy dolog, és milyen bátran legyőztél egy hatalmas félelmetes dolgot az életben. Javaslom ne halogasd, mert csak a rettegés idejét növeled meg, véglegesen a probléma nem oldódik meg. Drukkolok neked !!!


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-10-2005 @ 09:56 pm)

Comment: Kedves Angyaligirl, KÖSZÖNÖM, ilyen hatalmas, kiabáló betűkkel :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-10-2005 @ 10:11 pm)

Comment: Nincs mit ! És majd meséld el milyen volt! Meglátod a végén nevetni fogsz az egészen! :))))


Hozzászóló: Asma
(Ideje: 05-10-2005 @ 11:39 pm)

Comment: Már én is rettegek :-) De gondolom jól képzett, nagy tapasztalattal rendelkezik az orvosod. A szájsebészeti eljárásokat ma már korszerü eszközökkel végzik. Gondolj arra nem lesz fájdalmad és a szájhigiénéd is helyreáll. Egy problémás bölcsességfog sok gyulladásos folyamat elöidézöje lehet. Szeretnék bátorságot adni sokat és szeretetet. Erre van szükséged :-)


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-11-2005 @ 12:36 am)

Comment: Drága Asma, sikerült azt adnod, amit szerettél volna. Köszönöm.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 05-11-2005 @ 12:53 am)

Comment: Teljesen átérzem a problémád ,én is rettegek ettől az egész fogászatos megoldástól...de a fájdalom nagy úr. A gyerekeket viszont cipelem rendszeresen ellenőrzésre , Szonja lányom imád oda járni , mindig rajzol valamit a doktor néninek , nagyon jóban vannak.Azt hiszem Ők már nem fognak félni.....Drukkolok Neked:-)


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-11-2005 @ 01:32 am)

Comment: Köszönöm, Szimbólum. Jólesik.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 05-11-2005 @ 09:55 am)

Comment: Volt szerencsém három salgótarjáni fogorvos gyerekével is egy osztályba járni. Talán még praktizálnak, bár most már lassan nyugdíjas korúak lehetnek. Mindegyik rendkívül kedves volt velem, gondolkodás nélkül rájuk bíznám magamat. Pár szülés után legkevésbé a fogorvostól félek.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 05-11-2005 @ 07:56 pm)

Comment: Kedves Myra! A végsőkig együttérzek veled. Én többnyire az éjszakai ügyeleten szoktam kikötni, mert ha minden lelkierőmet összeszedve el is megyek a fogorvosi rendelésre, ott elmúlik az addigi fogfájásom, és pánik szerűen haza rohanok. Viszont mikor egész éjjel már a könnyeim folynak a tűrhetetlen fájdalomtól, akkor jön az ügyelet, ahol aztán egy morcos, álmos orvos megbosszulja trehányságomat... Nagyon drukkolok érted! Puszik: Nefi


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-11-2005 @ 09:59 pm)

Comment: Bogika, örülök, hogy Benned kialakult a bizalom az itteni fogorvosok iránt. Én ezt magamról nem mondhatom el, sajnos. biztosan bennem van a hiba, nem tagadom :(


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-11-2005 @ 10:07 pm)

Comment: Kedves Nefi, köszönöm együttérzésedet. Rémálom szerdán...megvolt. Túléltem. Nem részletezem, és igazság szerint kedvesek és türelmesek voltak velem, de azért 5 injekció mégiscsak sok(k). Holnap, azaz csütörtökön újra jelenésem van. Lám, mit tesz egy begyulladt bölcsességfog :( Kicsivel talán könnyebb szívvel fogok holnap menni, de még mindíg rettegéssel.


Hozzászóló: Secret_writer
(Ideje: 05-11-2005 @ 10:50 pm)

Comment: Ha meglátod a fúrót,gondolj arra,hogy már mész haza,s nevetsz.Ha meglátod a többi szerszámot,gondold azt,hogy egy hős vagy(ha nem hiszed),s hogy nincs baj,mert nem félsz,csak egy kicsit izgulsz.S ott van orvos,aki mögött nyolc év egyetem van.:)))))))))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 05-11-2005 @ 10:56 pm)

Comment: Gondolom nem fog vigasztalni a tudat, de nem vagy egyedül ezzel a problémával.....Igen, én is. Inkább két gyomortükrözés mint egy fogorvos,.......Te egy hős vagy!!!


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-11-2005 @ 11:08 pm)

Comment: Kedves Ágnes és Secret writer, köszönöm vigasztaló szavaitokat, sokat jelent minden egyes segítő szó. És hogy hős lennék...talán túlzás :))) de legalább mosolyt csaltatok az arcomra, ami most olyan jólesett, mint sivatagban a hűsítő forrásvíz :) Már látom, hogy fogorvoshoz senki sem szeret járni...valahol vigasztal ez a tudat, hogy nem vagyok egyedül :)


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 05-11-2005 @ 11:14 pm)

Comment: Teljesen átéreztem még a feszültséget is .Olyan jól leírtad. Amikor odajutok a szébe, mindíg arra gondolok, hogy most ezt a félórát kibírom...már hamarosan vége...nem is fáj annyira....Utána remélem hónapokig évekig nem kell mennem. Szeretettel: Éva


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds