[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 67
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 67


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

100 év rálépett
-: Xiam
Ideje:: 05-19-2005 @ 11:50 am

A hosszú hétvégét otthon töltöttem, megvolt a nagycsaládi pofavizit is. Anyukám (elkövetkezendőkben Mummi - én így szólítom) tiszteletemre sürgött-forgott, kérdezgetett (persze a választ nem várta meg), és elpletykálta, hogy mi történt az elmúlt két hétben, a faluban. Nem maradtam le semmiről.
Ebéd után mindig bevágunk egy álmosító kaffét. Ez most se lett volna másképp, csak cukor nem volt lenn a konyhában. Mummi fel akart menni az emeletre az édesítőért, de erősködtem, maradjon nyugton, majd én. Mielőtt elindultam volna, megjegyezte, hogy a cukor nem a sufniban, hanem a régi szobámban van. Amikor felértem a lépcsőn, megértettem. A szobám kisebb raktár helységgé lett átalakítva, ugyanis apukám (Mammó) a sufniba passzírozta be az új autókerekeit.
"Nem baj!" - gondoltam, elkezdtem keresni a cukrot, de az első lépésnél felborítottam egy hatalmas dobozt. (Megtaláltam a régi kis kezes-lábasomat, amit Mummi csak azért nem dob ki, mert jó lesz az unokájára. - De hol van az még!?) Helyére akartam állítani az imént felborított "jó lesz még valamire" tárhelyet, de mögötte megpillantottam egy óriási festményt. Mint a mesében... A kép valamikor nagyapámék (apai ágon) nappaliában függött a heverő felett. És eszembe jutott minden.
Imádtam a nagyapuséknál lakni. Egész nap a nagyi nyakán lógtam, főzőcskéztünk, kergettem a kacsákat, a pulyka kergetett engem, ebéd után meseolvasás, délután fürdés a bányatavon, este egy szem csoki, és alvás.
Visszatérve a festményre... Órákig tudtam nézni miközben mesét hallgattam. Unos-untig elmondattam öregapámmal, hogy honnan van. Valahogy így volt: 16 évesen behívták a barátjával (nevezzük Szabónak) a seregbe, szolgálja a magyar hazát az orosz fronton. Fogságba kerültek, Szibériába. Papus sosem mondta el mi zajlott ott, csak annyit mesélt, éhesek, lázasak, gyengék voltak, és a két barát fogadott. Papám arra, hogy túlélik, Szabó pedig arra, hogy holnap temetik őket. A tét a barát tulajdonában lévő festmény volt. 4 év múltán hazajöttek, nagyapám megkapta a képet.

Mamám 5, papám 3 éve halott.
Lementem mummihoz. Megkérdeztem, miért nem lógatjuk ki az alkotást mi is a nappalinkban úgy, mint régen a mamuséknál. Kikerekedett a szeme, félrehúzott a sarokba, megkért ezt ne említsem többet, hiszen:" Apádnak nagyon fájna, ő rakta a doboz mögé."
Nem tudom... Nem tudom... Vajon mit érdemel ez a kép? Végignézte nagyapám életét 20 éves korától haláláig, nagy anyám életét 18 éves korától haláláig, apám életét születésétől 35 éves koráig, anyám életét 22 éves korától 33 éves koráig, bátyám életét születésétől 18 éves koráig, végignézte az enyémet is születésemtől 16 éves koromig. És most látott megint egy pillanatra, megint láttam egy pillanatra.
Három generáció előtte élte az életét, alatta állt mindig a karácsonyfa, a szülinapos ünnepelt, a szilveszteri pezsgő, a locsolók, alatta feküdtek az újszülöttek, kisbabák, kis gyerekek (addig nézték, amíg el nem aludtak), és alatta szenderült örök álomra nagyapám.
Most egy doboz mögött áll. Elszorul a szívem.
Természetesen meglehet érteni apámat is, fáj neki, nem lehet feldolgozni a szülők halálát.
De mégis.. Mit érdemel ez a kép?


 



Utoljára változtatva 05-19-2005 @ 11:50 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 05-19-2005 @ 11:59 am)

Comment: Furcsa dolog ez. Elteszünk valamit emlékbe mert a szeretett személyre emlékeztet, és ugyanakkor eltesszük azért (nem látható helyre) mert a szeretett személyre emlékeztet......


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 05-19-2005 @ 08:48 pm)

Comment: Nagyon kellemes stílusú, személyes hangulatú írás. Nagyon jó olvasni. Élvezetes és közvetlen hangon írsz.


Hozzászóló: kritta
(Ideje: 05-19-2005 @ 09:13 pm)

Comment: Szép dolog az emlékezés... Úgy tűnik, vannak olyan dolgok az életben, amitől nem lehet megválni, mégsem érzed fontosnak...


Hozzászóló: veva
(Ideje: 05-19-2005 @ 11:21 pm)

Comment: A tárgyak emlékeztetnek. S az emlékezés nagyon sokszor okoz fájdalmat, mert nincs akihez tartoznának a történetek. Az emlékekkel is meg kell küzdenie az embernek. Talán van valami abban, hogy hét év változást hoz... --- nagyon jól megírtad ezt a hétvégét! :)


Hozzászóló: bla
(Ideje: 05-20-2005 @ 04:33 pm)

Comment: Tehetséges írás: egy pillanat, s egy tárgy lencséjén a múlt...


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 05-20-2005 @ 05:48 pm)

Comment: Tetszik a stílusod, és az érzékenység is, amivel az embereket, tárgyakat látod.


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 05-20-2005 @ 10:29 pm)

Comment: Mikor a múlt összefonódik a jelennel, s utat mutat a jövőhöz. Szép.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 05-21-2005 @ 03:27 am)

Comment: Igen, nekem is nagyon tetszik az írásod!:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds