[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 72
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 72


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

2004. Jan. 29. K. nyugtalan
Ideje:: 01-29-2004 @ 07:13 pm

Aki eddig hűséges olvasóm volt, tudhatja milyen a viszonyom az APEH-el. Gyalázatos. És még finom voltam.
Mint szervezettel semmi bajom, ha már ilyen TB (társadalmi berendezkedés) van, valakinek be kell szedni az adót, amit az Állam majd így-úgy szétoszt. Jól van. Tegye a dolgát. Semmi kifogásom. Semmi kifogásom addig, amíg tisztességgel, becsülettel teszi. De, ha nem tisztességgel és becsülettel teszi, akkor igenis van kifogásom.
Ha ő tisztességet és becsületet vár el tőlem, akkor én is azt várom el tőle. Tiszta sor.

Vajon tisztességes és becsületes eljárás-e amit a következőkben bemutatok? Döntse el az olvasó. (Kitalált történet.)

Tegyük fel, hogy van egy kisvállalkozó, aki utcai ajándék és emléktárgyak készítésével és árusításával foglalkozik. Van egy kis asztalkája, azon apró mütyürök, térképek, útikönyvek, képeslap, stb. Csupa filléres dolgok (Filléres emlékeim, ahogy Bródy énekelte anno). Tételezzük fel, hogy a kisvállalkozónak van egy nagyellensége, aki mást se csinál, mint feljelentő leveleket írogat, többek között az APEH-nak is, a kisvállalkozó ellen. Az APEH egyszerűen imádja az ilyen feljelentő leveleket. Rögvest ugrasztja is két markos, álruhás ügynökét (álruhás, az azt jelenti, hogy vásárlónak öltöznek), próbavásárlást, hogy tegyenek. Mindez történik 2002 júniusában.
Azt elfelejtettem mondani, hogy a kisvállalkozó (aki, természetesen nem én vagyok) ugyanezen év márciusában, nem messze az asztalától nyit egy kis élelmiszer boltot (hitelt vesz föl, rámegy a gatyája, stb., de ez egy másik történet, majd elmondom ezt is egyszer).
Nos, ott tartottam, hogy megjelenik az asztalnál a két inkognitós, történetesen K. (a kisvállalkozó: rövidítettem) édesanyja van a helyszínen, mert K. éppen az üzletben idegroncs. Rövid tanakodás után kiválasztanak egy fatollat. Az A. (Anya) írná a blokkot, de, hoppá, éppen betelt, az utolsót éppen az Á-k előtt (Á-k = álruhások) adta ki és ezt ők látták is. “Éppen betelt”, mondja A. az Á-k-nak, “várjanak, hozok másikat.” “Jó, várunk.”, és leülnek a padra. Amikor A. visszamegy a frissen lepecsételt tömbbel, asztal körül gyerektömeg, átverekszi magát, megkeresi az Á-kat, “ugye önök nem kaptak számlát az imént,” – kérdi, “nem, számlát mi nem kérünk”, és erre előveszik az igazolványukat, hogy ők, valójában nem is vásárlók, hanem APEH- ellenőrök. Jegyzőkönyv, aláírás, pecsét, stb. Másfél hónap múlva: Határozat; 100 ezer. Fellebbezés: Elutasítva. Elutasítás elutasítása: Bíróság. K. a Bíróságon: Elutasítva. Közben kitavaszodik újra, újra május, és a májusi szél újra Á.-kat hord az asztal elé. Most két Hölgynek álcázottat a változatosság kedvéért. Sajnos, A. figyelmetlen volt és nem adott blokkot. (De most már tudja, mi a különbség a számla és a blokk között.) K. nem ágál, fizet.
Ez volt május közepén. Június elején a hímnemű Á.-k újra megjelennek. Csak az egyik ugyanaz, a másik más. A másik odalopózik hátulról a képeslapállványhoz a csicsergő gyerekhad feje fölött, benyúl és kiemel egy képeslapot (á. 25 Ft.), óvatosan, feltűnés nélkül letesz az aszta sarkára. Közben az egyik távolról figyel. Minden a terv szerint történik. Az időpont és a technika tökéletes időzítése. Sok-sok gyerek az asztal körül, ezresekkel, ötezresekkel, apróságok vásárlása, elcsórása, stb. Az idegroncs A. megint elmulasztott blokkot adni. Az Á-k szája sarkában győzelmi mosoly. Másfél hónap múlva: Határozat: 100 ezer. K. hallgat.

Július. Két APEH hölgy jelenik meg a kisboltban. Szúrópróbaszerűen leltárt vesznek fel, és közlik K.-val, vigye be a kiválasztott áruk beszerzési értékét a listán feltüntetve. És még plusz az összes iratait, valamint nyilatkozzon: hány % árréssel dolgozik, kit foglalkoztat és miért, milyen megoszlásban van a nyeresége az utcai árusítás és a bolt viszonylatában, stb. stb. Beviszi, átnézik, elküldik. K. nyugtalan. Okkal. Egy hónap múlva közlik vele, hogy 2002 évre vonatkozóan általános és mindenre kiterjedő vizsgálatot fognak tartani, és K. legyen szíves vigyen be minden beszerzési és értékesítési számlát, meg mindent. K. könyvelője telerakja a Trabantját, ő maga alig fér a volánhoz és beviszi. Az APEH, mint éhes tigris veti rá magát, marcangolja, tépi, iratok, akták bele kilóg, halálhörgés és siralom.

Két hónap múlva (időben, most két napja): Határozat; K. fizessen be 210 ezer Ft. Elmaradt ÁFA-t, 45 ezer Ft. Büntetést és 25 ezer Ft késedelmi pótlékot.

K. hallgat. És fél. Fél a Májustól.



Utoljára változtatva 01-29-2004 @ 07:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: borka
(Ideje: 01-29-2004 @ 08:05 pm)

Comment: Ez természetesen egy igazságos és becsületes eljárás. Tudniillik: miből pótolnánk akkor a milliárdos sikkasztásokat, a milliárdos végkielégítéseket és a bahamai luxusutazásokat?


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 01-30-2004 @ 11:42 am)

Comment: Borka. Értem az iróniád.


Hozzászóló: cC
(Ideje: 02-05-2004 @ 03:36 pm)

Comment: majdnem ezt az utat jártam végig én is...annyi különbséggel, hogy az "idegroncs" része kimaradt :):) aztán tavaly felszámoltam a vállalkozásomat :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds