[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 166
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 166


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A kopaszodásról
Ideje:: 06-08-2005 @ 01:59 pm

Mert ilyen is van. Akárhogy is szépítjük a dolgot, egy bizonyos kor után szinte mindenkinél bekövetkezik. Hát, még ha be is segítenek!smile.gif

Merthogy olvasom a neten ( Leszámolnak a háztartási feketemunkával ), elég volt a nyerészkedésből, abból, hogy egyesek aljas módon, illegálisan munkásokat alkalmaznak, s ezzel óriási bevételkiesést okoznak az államnak! Illetékesek végre észbekaptak, és rájöttek, hogy az egyre növekvő munkanélküliséget kis hazánkban az okozza, hogy fenn emlegetett személyek feketén alkalmaznak bébiszittereket, kertészeket, háztartási alkalmazottakat! Utánuk adót senki sem fizet, s ezzel aljas módon hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki jól járjon, kivéve az államot! Tarthatatlan állapot, amellyel igenis a törvény szigorával kell fellépni! Szerencsére jóformán már minden fontos problémát megoldottak, ez a bébiszitter ügy még hátra van. Ha ezt is megrendszabályozzák végre, akkor mondhatjuk majd, hogy itt van már a Kánaán!

Mint olvasom a cikkben, "Akár a minimálbér négyszeresére is büntethetik azt januártól, aki illegálisan foglalkoztat külföldi háztartási alkalmazottat, vagy kertészt. ....... Arról egyelőre nincs információ, hogy a szankciórendszer csak a külföldiekre vonatkozik, vagy később magyar állampolgárokra is kiterjesztik."

Teljesen el vagyok képedve! Hogy egyesek mire képesek! Nekem, a becsületes, adófizető állampolgárnak ilyesmi még álmomban sem jutna eszembe, soha. Csakis, és kizárólag hivatalosan, a Munkaügyi Központnak, a TB-nek, az APEH-nek, a csuda tudja még kinek bejelentve, az elvégzett munka értékének 10-15-szörösét adóban, hozzájárulásban befizetve! Mert én tudom, hogy az államnak is élnie kell valamiből! És a világért sem rövidíteném meg! Hiszen ezzel magamnak is ártok! Kevesebb jut a betegellátásra, a kátyúmentesítésre, a köztársasági elnök megválasztásának harmadik fordulójára! Arról nem is beszélve, hogy ilyen (akár fekete, akár nem fekete) munkások alkalmazását én, mint a kis hazánk népességének elenyésző százalékát kitevő alacsony jövedelmű réteg egyik tagja, meg sem engedhetném magamnak. Ám ez csak a dolog anyagi oldala. Ott van az erkölcsi is. Hiszen ezek a külföldi feketemunkások a hazaiak elől veszik el a helyet! Bár ez azért nem egészen egyértelmű a cikk állítása szerint. Az ugyanis, hogy még nincs információ arról, "hogy a szankciórendszer csak a külföldiekre vonatkozik, vagy később magyar állampolgárokra is kiterjesztik", a hazai viszonyokat ismerve, csupán annyit jelent, hogy a már eldöntött tény nyilvánosságra hozatala előtt a biztonság kedvéért még megszondáztatják a közvéleményt. Teszik mindezt roppant tárgyilagosan, a gondokat sem elhallgatva, hiszen az is benne van a cikkben, hogy "Az egyelőre nem tisztázott, hogy az OMMF emberei hogyan juthatnak be a háztartásokba. Egyelőre úgy tűnik, az ellenőrök csak feljelentés alapján vizsgálódhatnak." (OMMF = Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség) Nos hát, ettől kezdve nem féltem az állam új bevételi forrását! Már azon a szinte nevetségesen alacsony összegen sem csodálkozom, ami a minimálbér 4-szeresében határozza meg a büntetés felső határát. A "sok mákszem mázsát nyom" elv alapján ugyanis szerintem ez az új büntetés, mint bevételi forrás, messze meghaladja majd az alkohol, a benzin és a dohányárú utáni jövedéki adó mértékét. Mert ha másban nem is, a feljelentésesdiben mindig is számítani lehetett az állampolgári közreműködőkészségre.

S bár fenntebb írtam, hogy engem a dolog nemigen érint, azért most egy csöppet elbizonytalanodtam. Mégiscsak jó lesz jóban lennem a szomszédokkal! Pici nejemmel ugyanis, ha nem is túl gyakran, de időnként előfordulnak kisebb-nagyobb összezördüléseink (nade hol nem???). S ilyenkor bizony hamar a fejemhez vágódik, ráadásul nem is túl halkan, hogy "Mi vagyok én??? Háztartási alkalmazott???!!!" Mi van ha ezt egyszer nemcsak szórakoztató elemként hallgatja a szomszéd, hanem jegyzetelni is kezd??? Lehet, hogy saját, jól felfogott érdekemben ezentúl meg kell fognom nekem is a felmosórongyot???unsure.gif

Báááár ...
Gondolkodjunk egy kicsit! Nem kell mindjárt pánikolni!!!
Szóval!
Bejelentve be van!!! Rendes, igazi házassági anyakönyvi kivonatunk van, tehát "alkalmaztatása" elvben nem számít fekete munkának ... Elvben.
Viszont külföldi állampolgár! És ez már gond lehet, ha rám fogják mégis, hogy külföldit dolgoztatok a háztartásban ...

Ajjjjjjajjjjj!!!!
Azt hiszem, ezt hívják halmozottan hátrányos helyzetnek.sad.gif

A fésűt lassan tuti, hogy feledhetem ...



Utoljára változtatva 06-08-2005 @ 03:20 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 06-09-2005 @ 11:40 am)

Comment: Nagyon tetszett az írásod, kellő kritika és bőséges irónia van benne. Néha jókat mosolyogtam, de teljesen egyetértek veled. Mivel nekem hosszú és dús hajam van, nekem kell a fésű, de spórolt pénzemet hajfestékre kell költenem őszülés elleni szerekre... Szeretettel::::::::::::::::Nefi


Hozzászóló: Chokito
(Ideje: 06-09-2005 @ 12:24 pm)

Comment: Köszönöm!:-))))) Szívesen postáznám a fésümet, mert az, hogy hosszú és dús, már csak az emlékeimre mondható, hajügyben. Ezzel szemben egyre szebb rózsaszín árnyalatot vesz a fejem búbja, aránylag olcsón.:-)))) Csak ehhez hasonló cikkeket kell olvasnom.:-))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds