[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 249
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 249


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


unsure.gif
Talán mindenki... és van-e valaki..?
Ideje:: 07-27-2005 @ 01:53 pm

Talán mindenki...

        ...megtapasztalta már saját magán-keserűségeit. Azokat a perceket, órákat, napokat, éveket, melyek vértelen, keskeny, lefelé hajló ívbe préselik az ajkakat, fáradt csomókként horgonyoznak le a bőr alatt, árnyakat lehelnek a fénytelen szemek alá, s mélyre bőrbe árkolják magukat, örök emléket hagyva az arcon.

        Talán mindenki állt már döbenten a tükör előtt egy reggelen, amely olyan volt, mint a többi reggel, ám egy félig-meddig idegen tekintett vissza, aki egyik napról a másikra jelent meg, s attól kezdve ott is maradt... Talán mindenki kereste már e keserűségek okát, eredetét - vagy elveszett a tükörből visszanéző démon perzselő tekintetében, megsüketült a démoni kacajtól, és ellenségeket kezdett gyártani. Kézbe fogta picinyke világát, s addig farigcsálta, míg vicsorgó bábbá nem vált... Talán mindenki volt már ilyen népművész, világfaragó kisiparos. S következhettek az emberek. Ki ne szorította volna már görcsös markában a sértődöttség, megbántottság, mellőzöttség csorba bugylibicskáját, Akhillész kardjának vélve azt, ki ne rejtette volna már saját Akhillész-sarkát kommandósbakancsba, ki ne hirdetett volna már könnyei által felszentelni vélt háborút, dzsihadot minden ellen, mi él és mozog körülötte, a bábok ellen, melyek tökéletlenségük ellenére is, íme, megsértették őt, a tökéletest, s pusztulására törnek... Ki ne vágott volna már az elsivatagosodott lélek kietlen tájain bolyongó, szomjúságtól eltompult önsjanálatának  öklével a világ arcába..?

        És van-e valaki, aki mindezt megtette, ám legközelebb a tükör elé állva nem csodálkozott azon, hogy saját vére folyik a visszatekintő arcról..? És aki szétroncsolt ajkait kissé groteszk, ám őszinte mosolyra volt képes igazítani, mélyet szippantani a reggeli, friss illatokból, és megszólítani azokat, akik nem tipizált bábok már többé, nem ellenségek, hanem csak emberek, kik maguk is a tükör elől indultak feléje, ajkukon azzal a bizonyos groteszk, ám kedves mosollyal...



Utoljára változtatva 07-27-2005 @ 02:32 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 07-27-2005 @ 02:45 pm)

Comment: Nagyon szépen megírtad. És akinél elmarad a groteszk mosoly, és belemerevedik az önsajnálatba? Van-e kiút?


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 07-27-2005 @ 04:53 pm)

Comment: Erősen megdolgoztattad az agytekervényeimet, ami ilyen hőségben már-már vétségnek tekintek:-))) Na de komolyra igazítva arcomat: "...megtapasztalta már saját magán-keserűségeit. Azokat a perceket, órákat, napokat, éveket, melyek vértelen, keskeny, lefelé hajló ívbe préselik az ajkakat," ... "s mélyre bőrbe árkolják magukat, örök emléket hagyva az arcon." Igen, igen! Ki merné azt állítani, hogy nem, még soha! De örök emléket hagyatni nem szabad. A fájdalom, a csalódás, amiktől ilyen nyomokat kapunk, tanít meg bennünket a hibáinkból okulni, ha feldolgozzuk és nem engedjük a lelkünk mélyére, hogy nyugodtan végezhesse romboló munkáját. "Talán mindenki kereste már e keserűségek okát, eredetét - vagy elveszett a tükörből visszanéző démon perzselő tekintetében, megsüketült a démoni kacajtól, és ellenségeket kezdett gyártani." Bizony-bizony, pontosan az fog történni azzal az emberrel, aki engedi magát sodródni, aki ahelyett, hogy megoldaná a problémáját, tudatosan segítené át magát a vélt, vagy valós sérelmeken, tüskéket gyűjtöget magába, mindig másban, sohasem magában keresi a kiváltó okokat, és, ahogy írod, ellenségeket gyárt. Pillanatnyilag ez a könnyebb megoldás, de hosszú távon megbosszulja magát az efajta magatartás. "Talán mindenki volt már ilyen népművész, világfaragó kisiparos." ... "Ki ne szorította volna már görcsös markában a sértődöttség, megbántottság, mellőzöttség csorba bugylibicskáját," ... "Ki ne vágott volna már az elsivatagosodott lélek kietlen tájain bolyongó, szomjúságtól eltompult önsjanálatának öklével a világ arcába..?" Szerintem hasonló helyzetekben a legtöbbünk volt már, de mindig az végezte rosszul, aki leragadt ezekben a szituációkban, aki nem vette a bátorságot az önmaga gyengeségének leküzdésére. "És van-e valaki, aki mindezt megtette, ám legközelebb a tükör elé állva nem csodálkozott azon, hogy saját vére folyik a visszatekintő arcról..? És aki szétroncsolt ajkait kissé groteszk, ám őszinte mosolyra volt képes igazítani, mélyet szippantani a reggeli, friss illatokból, és megszólítani azokat, akik nem tipizált bábok már többé, nem ellenségek, hanem csak emberek, kik maguk is a tükör elől indultak feléje, ajkukon azzal a bizonyos groteszk, ám kedves mosollyal..." Igen voltak, úgy nevezik őket, győztesek! " És akinél elmarad a groteszk mosoly, és belemerevedik az önsajnálatba? Van-e kiút?" Igen, kedves Bogika, van, mindig van, csak meg kell keresni, hinni kell benne, mindenre van megoldás, csak erős akarattal kell kezünkbe vennünk a sorsunkat... Magunktól várjuk a megoldást, sohasem mástól! 


Hozzászóló: stevew
(Ideje: 07-27-2005 @ 05:11 pm)

Comment: Kedves Porozi, talán éppen a hőség okozta e méla gondolatokat, de már minden rendben... Bekapcsoltam a ventilátort. Kint 32,2 fok van ugyan, amihez a gépemen futó időjárásjelző program hozzáteszi, hogy "feels like 33,3" - azaz többnek tűnhet... Na, ennyit az időjárásról. Mit is akartam..? Jahh, pfuff, ez a hőség... Á, megvan...! Szóval: köszönöm, hogy együtt gondolkodunk egy kánikulai blogban, s neked is, Bogika..!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-27-2005 @ 06:58 pm)

Comment: Nekem ez az írás azt mondja, hajlamosak vagyunk önsajnálatba menekülni, mindenkire ujjal mutogatni, ahelyett, hogy megpróbálnánk önmagunkba nézni, mi hol hibáztunk. Persze, hiszen emberek vagyunk, és szeretjük a dolgokat a könnyebbik végénél megfogni. Szeretem a tükröt, mert olykor a frizurámon túl mást is meglátok benne. Köszönöm ezt az írást, nagyon megérintett.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 07-27-2005 @ 09:02 pm)

Comment: Szia Stevew! :) Nekem ez az írás sokkal többről beszél, mint önsajnálatról. Nem olyan rég olvastam egy írásod - ja, és a legtöbbet olvasom, még ha nem reagálok is… :) - , amelyikben épp interjún voltál, álláskeresőben. Az önsajnálat és a tehetetlenség között igen hosszú az út, és nagyon sok a barázda. Ezt csak az tudja, aki maga is megélte a munkanélküliséget, nem húsz évesen. Ha nem bánod, csak jótanáccsal élhetek -bár lehet, tele vele a pincédtől a padlásodig-, menni kell, amikor csak van cím, hely, akárhová, csak menni és keresni, amennyi csak belefér egy napba. És mondani mindenkinek, hogy munkát keresel. Sosem lehet tudni, ki az, ki egyszer csak Rád csörrent, hogy nosza, iparkodj, helyed van valahol. Tudom mit beszélek, végigcsináltam. És ne add fel, soha, mert egyszer csak meglásd, sikerülni fog! :) szeretettel: zizike


Hozzászóló: stevew
(Ideje: 07-29-2005 @ 05:16 pm)

Comment: Köszönöm, Netelka..! Zizike, hálás vagyok a biztatásért..! Ez a kis szösszenet viszont nem az általad is említett helyzet-állapot-folyamat szüleménye (vagy ki tudja..?), hanem csak úgy jött, és megíratta magát. Nem tudom mindig, mire felelnek leírt szavaim, minek a visszhangjai... Némileg talán az elmúlt hét Fullos vitái a kritikáról, sértődöttségről is szerepet játszhattak létrejöttében. Meg a hőség, meg az álmatlan éjszakák, meg minden. Helyzetem egyébként alakul, azaz történnek dolgok, s már ez is valami. Feladni pedig nem adok fel semmit. Szégyellném is, ilyen kedves bíztatások után... :)))


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 07-30-2005 @ 02:47 pm)

Comment: :))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds