[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 173
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 173


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Segíts gondolkodni, légyszives ...
Ideje:: 07-31-2005 @ 02:08 pm



Segíts gondolkodni, légyszives ...

Összekeveredtek bennem a dolgok. Nem tudom, mit tegyek, nem érzem belülről, milyen irányt kövessek, hallgassak vagy beszéljek. Minden olyan zavaros. Keveredik bennem az ego és az Írás. Vagy nem is? Nem tudom.
Talán érzékelted, nehéz időszakon mentem át. Mentünk. A Fiammal. Ketten, albérletben. Nem régen költöztünk. Évezredeknek tűnő évek és megpróbáltatásokkal mögöttünk. A Lányom keveset érzékel ebből, mert más városban, egyetemista. Neki sem könnyű, tudom, de az itthoni dolgokból csak hallás alapján érzékel és tud.
Pihennem kell. Kivizsgálásra, kezelésre kórházba megyek.

Előbb a nővéremnek mondtam el. Elég laza a kapcsolatunk. Huszonöt éve lakunk Egerben, még nem volt ideje ellátogatni hozzánk. Megértem. Pest tényleg messze van, és Neki valóban nagy a teher a vállán. Igaz, Szlovákiába kijutott a rokonaihoz, minden nyáron, de hát Eger nem esett útba. Erről ugye nem tehetünk. És egyébként is vallásos. Nagyon. Ha lehet, mindig a templomban ül. Na nem túlzok és nem hangollak ellene, csak vasárnap megy, hétköznaponként csak kis "együtt-imádkoznak" páran, náluk, otthon. Imaolvasás. Tényleg nem bántom, jó ember! és szeretetteljes. Hiszen a testvérem. Csak úgy mondom, hogy nagy hívő. Gyakran emlegeti Istent. Jól van ez így. Hisz, ez Őt megerősíti, Ő dolga, magánügy.

Ja igen, mondtam, kórházba megyek. Segítőkész volt, és ez valóban jól esett. Mert amúgy nem szoktam kérni, Tőle sem. Volt tíz év, amikor nem is tudtunk egymásról. Úgy döntöttem, én sem keresem. Ha Ő nem, hát én sem. Nem hiányoztunk. Aztán tavaly mégis mentem. Olyan volt, mint gyerekkorunkban. Hát ezért hívtam most is fel.
Felajánlotta, hogy a Fiam arra az időre nyugodtan menjen fel hozzájuk, én nyugodtan vonuljak be a kórházba, a lányom meg csak menjen kifele, abba a vallási táborba. Most elékanyarodtam a másik sarkallatos pontnak, de majd visszatérek.

Ekkor volt az első rossz érzésem. Itt belül. És nem tudom, ez az egom? Na jó, tudom, a nővérem másképp nem tud segíteni, a maximumot ajánlotta fel, de mégis. Valahogy mégis csak jól esne, ha a Fiam néha bejönne hozzám a kórházba. És mi lenne, ha a Lányom nem menne abba a vallási táborba? Végülis egy család vagyunk, rengeteg nehézséggel, összetartással a hátunk mögött. Igaz, nem segítség, ha itthon maradnak, de mégis. Bajban, gondban együtt. Nekem ezt mondja az Írás. Vagy az ego?

Igen. A Lányom egy vallási táborban van. Mert itthon úgysem sok hasznát vennénk. Valami református presbitáriánusban. Aláaknázzák a keresztény világvallást, mert hogy a keresztények rosszul értelmezik a Bibliát. És ezt hirdetik, folyamatosan, fennhangon, hivatkozva a Bibliára. Ebbe nem megyek bele, elég annyi, hogy ők, itt Magyarországon, max. százan, ők jól értelmezik. Számukra a család is mást jelent. Keresztény-család, keresztény-házasság. Nem baj. Tiszta erkölcs, nem hátrány. Ennek örülök. És első az Isten. És ők százan, akikkel imagyűlésre mennek, egy a lelkük, nagy család, száz testvér. Igen, a lányom másik, inkább úgy mondom, "első" családja. Lett. Pár hónapja, de ez van. Hát ez van!
Ez egy másik problémakör, részemre, a lényeg, hogy egész nyáron tábor, Erdélyben. Mert az kell a lelkének. Igen. És amúgy is, itthon mi nem sok hasznát vennénk. Legfeljebb a Fiam szakácsruháját kellene kimosni, kivasalni, mert amúgy a Fiam hál'Istennek elég önálló. Sőt, a Fiam sem tartott igényt a Lányom itthon maradására. Úgy volt vele, menjen csak, ha annyira akar. A Fiam nagy, már 18, el lesz egyedül. Mit neki.

A gond csak az, hogy én ezt másképp látom. A Fiam tényleg jó gyerek és önálló. És el is lesz egyedül. Egy darabig. De ismerem, és tudom, már a 3., 4. nap este milyen pocsék lesz itt az üres lakásban, egyedül. Sosem volt még egyedül. Én igen. Mikor ők elmentek nyaralni, 2-3 hétre, igaz, annak már jó tíz éve. Pocsék volt egyedül. Főleg este, éjjel. És ismerem a Fiamat.
Igaz, most azt mondja, ellesz, jó lesz az, ne aggódjak, de én aggódok. Mert valahogy nálam a szeretet másról szól. Az összetartásról, jóban, rosszban.

És most nem tudom, hívjam haza a lányomat Erdélyből, vagy ne.
Mert most tényleg, mit aggódok? A Fiam 18, önellátó, elvégre szakács, a ruhákat is megoldjuk, hogy tiszta legyen, az sem kérdés. Csak hogy tudom, rossz itthon egyedül. Igen. Ki fogja bírni. Egy pár napot én is arra szavazok, hogy egyedül legyen. Kell Neki a szabadság. Haverok, kis bulizás, miegymás. Csak hogy két hét, hosszú idő. És minek megtörni, feleslegesen. Nehéz gyermekkor, sok-sok törődés. Edzett már. És ha mégsem? Láttam már a jeleit Rajta. A depresszió jeleit. Miután ideköltöztünk. Kijött belőle, itt voltam vele, segítettem. Hát ezért aggódok.
És nem tudom, ez most az ego vagy a szeretet.

Segíts gondolkodni, légyszives!

zizike



Utoljára változtatva 07-31-2005 @ 02:09 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 07-31-2005 @ 03:25 pm)

Comment: Zizike, próbálom a helyzetedbe képzelni magamat. Mit tennék? Az biztos, hogy teli lennék aggodalommal. Teli voltam én is aggodalommal hasonló helyzetben, mikor kórházba mentem. De a családtagok megoldtak mindent. Tehát feleslegesek voltak az aggodalmaim. A gondjaidat ha megosztod a lányodal, ő biztosan fogja tudni, mit tegyen, bizzál a gyerekeidbe. Neked mielőbbi gyógyulást! Szeretettel. Edit.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 07-31-2005 @ 03:36 pm)

Comment: A fiad egy nagyon értelmes, kedves ifjú (már, amit az alatt a pár óra alatt megfigyelhettem). Szerintem lehet vele beszélgetni "mélyen" is. Ha nagyon muszáj, talán még kimosni megtanul ;) Más - erőszakkal senkit nem lehet rávenni a helyes útra (helytelenre előfordul), mert a szeretet nem erőszakoskodik... csak úgy van, és érezhető! Ha kórházba készülsz, legyen az egy kis pihenés neked is! Ölellek!


Hozzászóló: Walsh
(Ideje: 07-31-2005 @ 08:45 pm)

Comment: Szia, kedves zizike! Nem akarlak letörni, de szinte biztos, hogy ez az egod... de nem gond, hiszen az ego nem egy rossz dolog! Ugyanakkor ilyen körülményesen gondolkodni, számítani csak az ego képes. Szerintem próbáld meghallani az érzéseidet... azután pedig beszélj a gyerekeiddel! Azzal fejezed ki leginkább a szereteted, ha leülsz eléjük, elmondod az érzéseidet, és utána szabad döntést hagysz nekik... kérj őszinteséget, és utána hagyd, hogy azt tegyék, amit szeretnének... Gyógyulást kívánok! Szeretettel: Zoli


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 07-31-2005 @ 09:00 pm)

Comment: Walsh kedves, a gond ugye csak az, hogy már beszéltem mindkettőjükkel, bár lehet, ez a blogomból nem derült ki. Nem derült ki? hm ... Szóval, ego vagy szeretet, én csak egyet tudok, a központi kérdésem: -Nem szeretném, ha a Fiam két hétig egyedül maradna-. Ezek az érzéseim, amikre hallgattam, tudod, ennyi az, ami biztos. És, hogy mennyire hagytam, hogy őszinték legyenek? Hát mindkettő Gyermekem azt mondta és teszi, amit akar. A Lányom kiment, mert ki akart menni, a Fiam pedig őszintén azt mondta, ne aggódjak, ellesz. De ettől a problémám ugyanaz maradt. Mert pocsék érzés, egyedül lenni két hétig, egy igen zűrös időszak után pedig pláne. Nem lesz happy Neki .... zizike


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 07-31-2005 @ 09:45 pm)

Comment: Kedves Zizike, most olvasom blogodat. Mit is lehet erre mondani. Nagyon nehéz neked. Csodálatos két gyermeked van, látszott rajtuk mikor megismertem őket. Szerintem ne aggódj, bízz a nevelésedben. A lényeg, hogy meggyógyulj, minél elöbb és teljesen... A fiad talpra esett, és már nem gyerek. Biztos van a közelébe egy kedves kislány is, akit esetleg te még nem ismerhetsz, de Ő már ismeri. Hidd el, hogy nem lesz egyedül. Mi szülők hajlamosak vagyunk túl aggódni a dolgokat. A gyerekeink aztán két perc alatt megoldják. A fiad szerintem érted aggódik, azt látod rajta. Tehát a Te kötelességed meggyógyulni gyórsan... Szeretettel Angyaligirl :))))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 07-31-2005 @ 09:50 pm)

Comment: Nehezet kérdezel? De azt hiszem, ma már az a gyakorlat,....nagyon sok eü. imtézményben, hogy látogatási idő reggeltől estig van...Igy a fiad talán naponta többször is bemehet hozzád, és az éjszakát egyedül is elviseli, ha napközben akkor lát amikor szeretne. A lányod keményebb dió,...nem is tudom mi lenne jó..... mégegyszer mondd el neki a félelmeid,...akár a táborral kapcsolatban is. Én engedném a fiamnak, maradjon,...inkább az,....mint a tesód esetleges térítő hatása.....


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 08-01-2005 @ 06:01 am)

Comment: Köszönöm Mindnyájatoknak, hogy olvastatok és a hozzászólást! :) zizike


Hozzászóló: Walsh
(Ideje: 08-01-2005 @ 08:26 am)

Comment: Szia kedves zizike! Pontosan ezért írtam azt, amit írtam. Mert már beszéltél velük, de a problémád megmaradt. Ha a fiad azt mondja, hogy meglesz egyedül, akkor bízz benne... tudja ő, hogy mit szeretne... A többieknek pedig igaza van... neked kell mielőbb meggyógyulnod! szeretettel: Wlash


Hozzászóló: bandita09
(Ideje: 08-01-2005 @ 04:46 pm)

Comment: A fiú elég nagy és talpraesett . Meg lesz . Más lesz mint a megszokott , de ilyennel már találkozott . Te megleszel ? Mert a kórház rosszabb és unalmasabb . Írjon mailt és megdumcsizzuk mint férfi a ......... Mert aki barát......... Érted ? Te is írj , ha úgyérzed. Bandi vagy bandita???


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 08-01-2005 @ 09:23 pm)

Comment: Igen Srácok! köszönöm! :) ... a helyzet, hogy a Fiam sem szeretne 3-4 napnál tovább lenni magában. Tudjátok, azt mondja, jó buli egy pár napig, na de két hétig? ... Na mindegy, majd csak lesz valahogy. Azért köszönöm, hogy próbáltok "együttgondolkodni" ! :) zizike


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 08-02-2005 @ 10:21 am)

Comment: Szerintem két hét nem a világ . Ha nagyon nem bírja egyedül a fiókád ,szerintem talál megoldást a magány ellen,mondjuk elhív valakit hogy aludjon ott nálatok. Én ezt tenném. Ez neki is egy próbatátelféleség lesz ,és még az is lehet hogy jótékony lesz a hatása. Az aggódásodat megértem , de bízz benne ,és gyógyulj meg mihamarabb!:-)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds