[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 216
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 216


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Megértés és szeretet
Ideje:: 09-01-2005 @ 11:55 am

Azt mondja Taitosz: Nem érthetjük meg a másik ember problémáját, ha nincs bennünk szeretet.

- Aha! -világosodtam meg. -Megérteni csak szeretettel képes az ember... Na, igen. Milyen egyszerűen hangzik, de mennyire nem az!
Ezek szerint, aki nem ért meg engem, az nem szeret (talán ezért fáj annyira a meg nem értés...), és ha én nem értek meg valakit, akkor ott a gubbanc, hogy én nem szeretem (érdekes, ez kevésbé fáj. Pedig úgy lenne igazságos, ha egyformán fájna mindkettő, hiszen ugyanannak a dolognak a két oldaláról van szó)
Na, igen! A megértésről első pillanatban azt gondolná az ember, nem kell hozzá semmi más, csak egy kis ész, de nem! Ha jobban a mélyére nézünk a kérdésnek, valóban -sokkal inkább a szívünkkel vagyunk képesek bármit is megérteni, semmint az eszünkkel.
Na, igen ám, csakhogy szeretni nem lehet parancs szóra, akkor sem, ha én parancsolom meg magamnak, hogy szeress, mert jó ember csak így lehetsz.

Mert azt is mondja Taitosz, hogy "Önmagunk elvesztésének legbiztosabb módja: a szeretet elvárása. A szeretet elvárása: önzés, legalább annyira, mint a szeretet elutasítása."
És persze igaza van: nem várhatom el senkitől, hogy szeressen, de akkor tőlem se várja el senki hogy szeressem, hiszen én is azt szeretem, akit szeretni tudok, és nem azt akit szeretni akarok. Mert szeretni sokkal jobb dolog, mint szeretve lenni... Attól érzem magam igazán embernek, ha szeretni tudok, és nem attól, ha szeretve vagyok, de igazán hosszú távon csak akkor képes kiteljesedni az ember a szeretetben, ha kölcsönös ez a két dolog.

És akkor már csak azt nem értem, ha szeretek valakit, aki azt akarja, hogy ne szeressem, akkor hogy értsem meg, ha megérteni csak úgy lehet, hogy szeretem?



Utoljára változtatva 09-01-2005 @ 12:22 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-01-2005 @ 03:48 pm)

Comment: Juj, de jó a kérdésfeltevésed! De azt hiszem, ott van a kutya elásva (már ha jól sejtem, amit sejtek), hogy itt a valódi szeretetről van szó. Tehát a baráti szeretetről, ami ugyebár nem szerelem. Nem hiszem, hogy van olyan, aki azt akarná, hogy ne szeresd. Szerintem a szeretetet senki nem utasítja el. A szerelmet már inkább. Nem szeretném, ha X.Y. üldözne a szerelmével, de igényt tartok a barátságára, a szeretetére, mert értékes, mert egyéniség, mert sokat jelent nekem. Szóval, én értem, mit nem értesz, de talán itt kell keresni az elásott kutyát.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-01-2005 @ 05:25 pm)

Comment: Jaj, Neti! Ez baromi jól hangzik, de ha jól sejtem, én nem üldözök senkit a szerelmemmel... Bár bizonyára ott van a kutya elásva, hogy én mai napig nem tudom, mit értenek azon, hogy a szerelem, az nem szeretet... Hanem mi??? Ez úgy hangzik, mintha nem lenne a két dolognak semmi köze nem lenne egymáshoz. A szerelem az NEM CSAK szeretet. Anonyma írta ma: a szerelem véget ér, de az érzés tovább él. Mintha ettől rémülnének meg az emberek... Mintha a szerelem pusztán egy érzés lenne. Avagy mintha önmagában az érzés elegendő lenne a szerelemhez... (kicsi vagyok én ilyen nagy dolgokhoz...)


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 09-01-2005 @ 06:25 pm)

Comment: Ezt a legnehezebb megtanulni az életben! A helyesen szeretést...vagyis, hogy csak annyit adj magadból amennyit igényelnek. Se túl sok vagy tömény, se túl kevés ne légy... Szerintem akkor válunk igazán felnőtté, ha ezt magtanultuk...ha már érezzük azt, hogy épp mennyi szeretetre van szükség. A kisbabát is azért puszilod meg mert neked jól esik és nem azért mert ő igényli...mégis azt mondjuk, hogy mennyire szeretjük!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-01-2005 @ 08:19 pm)

Comment: Azért arról még nem hallottam, hogy egy kisbabának megártott volna, hogy túl sokat puszilgatták... de arról már igen, hogy életre szóló sérülést okozott, hogy valakit nem szerettek kisbabaként... Mert szerintem a kisbabbák igenis tudják mit akarnak, persze én csak az enyéimet ismerem...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 09-02-2005 @ 12:59 pm)

Comment: Igen, mivel ha szenzitív korukban el vannak hanyagolva, antiszociális viselkedést mutatnak felnőtt korukban. Egyébként tetszettek a gondolataid. Elméláztam rajtuk:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds