[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 220
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 220


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A tanya
Ideje:: 11-04-2005 @ 10:38 pm

Ibolya magasabb volt mint én, de nagyon szép, és én azt gondoltam a legszebb lény a világon. Mikor felelt az órán, sűrűn rám nézett , és én alig észrevehetően bólintottam, hogy minden rendben van. Tanítónk persze megérezte ezt a láthatatlan sugarat és egymás mellé ültetett bennünket. Sajnos a szünetben más volt a párosítás, az én párom Irén volt,az Ibolyáé pedig Feri, aki később lezuhant egy mezőgazdasági repülőgéppel. Egyrészt azért volt így, hogy magasságban összeillő párok legyenek, meg azért is mert Irén a háttérben táplálta ezt a párosítást. Sajnáltam nagyon, és őrülten féltékeny voltam minden szünetben.  Egész életemet boldogságban és készen láttam volna, csak lennék magasabb  tíz centivel. Nagyon nehezen emésztettem meg ezt a változtathatatlan dolgot, az egész világ rosszul van megalkotva, ilyen és hasonló álmaim, érzéseim voltak. Már közeledett a nyár, mikor fogalmazást kellett írnunk a kerti munkálatokról. Rövid ujjú ingben voltam, Ibolya pedig könnyű nyári ruhában, és egyszer csak a könyökünk összeért. Teljesen átjárt valami érdekes  borzongás, mintha Ibolya elektromossággal lett volna tele. A világ nagyobbik része megszűnt létezni, mintha egy gömbben lettünk volna, amiben a színek és érzékek fokozottan vannak jelen, a kívül eső rész pedig szürkén vonult halvány ködbe. A külső zajok is elcsitultak, csak a fülemben éreztem erőteljes dobogást, lüktetést.  Alig tudtam a boldogságtól türtőztetni magam, és eljátszani  hogy ebből semmit nem vettem észre. Ibolya nem húzta el a könyökét, rájöttem ő is úgy tesz, mint aki nem vesz észre semmit. Az egész fogalmazás írás ideje alatt ez így volt, persze alig tudtam a papírra vetni  pár tőmondatot. Nagyon  nehezen ment az írás, mivel nekem a jobb könyököm volt részese a boldogságnak.
Este Marci bácsi eljött hozzánk kismotorjával, hatalmas termetét enyhén megdöntötte az ajtó szemöldökfája alatt és  enyhe savanyú illatot árasztva azt mondta, ezt a kölyköt elviszem a tanyára horgászni a hétvégén. Távozóban annyit mondott még, küldhetnétek vele egy kis kövidinkát, a többire ne legyen gondotok. Este nehezen aludtam el, minden gondolatom a másnapi indulás körül forgott, el is felejtettem Ibolyára gondolni. Így kezdődtek kalandozásaim a halászok, juhászok hortobágyi birodalmában, a Pentezugban. A Pentezug a Hortobágy folyó, és az Árkus által délről határolt háromszög, melynek északi határa csak a puszta. A két folyó hegyes szögben találkozik. Az Árkus szőke és lassú, úgy göndörödik a sötét és sebes Hortobágyba, mint az Ibolya haja a nyári szélben. A  csúcsban helyezkedik el a tanya magas nyárfákkal és fűzfákkal körülvéve melyek hűsítő árnyukkal óvják a természetkedvelő nádi embereket. A tanya neve Sárvári vasutas tanya volt, és pontosan olyan, mintha Fekete István álmodta volna, vagy ahogy én álmodtam az ő olvasása közben. Azért ez a neve, mert állomásfőnökünk ott kapott szívinfarktust. Győzőt szoktam látni az utcán sétálni, hosszú fekete kabátja van, hosszú enyhén őszülő, de még többnyire fekete szakálla. Nem szól senkihez, csak sétál. Minden nap csak sétál. A Fekete Városban beszélt is, akkor a nők ideálja volt.



Utoljára változtatva 11-04-2005 @ 10:38 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csizi
(Ideje: 11-04-2005 @ 10:49 pm)

Comment: Kezdődjön az utazás a halászok, juhászok birodalmában a Pentezugban. Ha majd megnövünk, sörrel borral és pálinkával is. Ha tudok fullblogot csinálni, akkor ott lesz, hogy egymás után legyenek a történetek. Minden javaslatot, kritikát, ötletet szívesen vennék. Köszönöm, hogy olvastad.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 11-04-2005 @ 10:50 pm)

Comment: Nagyon élvezetes volt. Láttatóak a szóösszetételeid. Olyan hirtelen lett vége, de aztán láttam, hogy majd folytatódik! :) Remélem sikerül a fullblogot is megvalósítani!


Hozzászóló: hori
(Ideje: 11-05-2005 @ 12:42 am)

Comment: Nekem nagyon bejön az ilyen, ezért várom a következőt! :)


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 11-05-2005 @ 03:22 am)

Comment: Szia Csizi! Írásod nagyon tetszik! Érted a szó csavarást, az biztos;-). Érdekfeszítően villantottad fel életed kamaszkori pillanatait. Rövidke történetedben volt szerelem, kaland, csodálatos tájleírás... Szóval minden olyan figyelem felkeltő, amivel magadra vonhatod az olvasó érdeklődését. Várom a folytatást, gratulálok, Rozika


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 11-05-2005 @ 08:14 am)

Comment: Olvasányos :) Várom a folytatást!


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 11-05-2005 @ 01:05 pm)

Comment: iraasod olvasta alatt bennem feltort boldog gyerekkorom emleke! (szabolcsi tanyan toltottem boldog gyerekorom egy reszet... Nagy-tanya, nem mesze Kisvardaatol! volt a neve... meeg ma is emleekeszem, volt 3 nooveerem ees teelen Anyaank suultkrumplit dugott zsebukbe.. ugy mentek a csikorgo teli hidegbe iskolaaba, "Vaardaba" ahogy mondtuk..... de megaallitom feltolulo emlekeiemet.. kooszonom, hogy zamatos, jooo iraasoddal ilyen elmeenyt szeezteel ..


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 11-05-2005 @ 05:20 pm)

Comment: Nagyon jól fogtál hozzá. Szivesen olvasnám tovább!Folytasd. :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-05-2005 @ 08:20 pm)

Comment: Nagyon jól írsz, láttam a tájat, gyönyörű....:)))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-06-2005 @ 06:26 am)

Comment: Nagyon jó tollad van! Tetszik a stílusod, ahogy közölsz valamit, aztán a mondat második részében megdobsz vmi megdöbbentő infóval. Szívesen olvaslak!


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 11-06-2005 @ 01:56 pm)

Comment: De szép is a könyök-szerelem... És a kisujj-szerelem, meg a térd-szerelem, meg a láb-szerelem, meg a váll-mell-szerelem, meg a... Nem bánom, folytasd a blogot! :)))


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-07-2005 @ 07:18 am)

Comment: Csak bólogatok! MÉG-MÉG-MÉG:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds