[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 218
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 218


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Rossz hírek I. és Felhívás
Ideje:: 03-21-2004 @ 10:02 pm

A kipufogógáz erősen károsítja az egri minaretet

Az egri minaret felújítását tervezi a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), a rekonstrukció költsége elérheti a több száz millió forintot. 

A műemlék állaga látványosan romlik.

Ennek elsősorban a körülötte zajló gépkocsi forgalom az oka.

A kipufogógáz ugyanis olyan anyagokat tartalmaz, amelyek károsítják a XVII. század második felében épült torony kőszerkezetét.

Nem használ az épületnek a minden korábbit felülmúló turista forgalom sem.

A város a gépkocsiforgalom elterelését nem tervezi.

A beruházás legkorábban a jövő évben indul.
 

A fenti cikket a National Geographic magyar verziója közölte. Átvette a Magyar Hírlap és a Blikk is. Mindkét lap hozzárettyintett a maga fejéből kiindulva valami butaságot. Pedig már a forrás, vagyis az NG cikke is egy nagy baromság.

A kipufogógáz erősen károsítja az egri minaretet. Ez igaz, de ez nem most kezdődött. Amióta automobilok járnak errefelé ez van. Főleg az utóbbi 40 évben. Mindenesetre nem károsította jobban a minaretet a kipufogógáz, mint az összes többi más műemléket Egerben

A műemlék állaga látványosan romlik. Na, ez aztán a nagy hülyeség!!! Az utóbbi tíz évben összesen két téglának a külső burkolata vált le. Én, amióta az eszemet tudom ilyennek ismerem a minaretet, mint most. Külsőleg negyven év alatt szinte semmit se változott.

Nem használ az épületnek a minden korábbit felülmúló turistaforgalom sem. Kérdezem én: a külső burkolatnak mi köze ahhoz, mennyi turista megy fel naponta, vagy egyszerre. Vagy talán a külső falán másznak fel, mint a pókember?

 A nyolcvanas években a minaret egy belső, kb. 15 cm vastag vasbeton burkot kapott, az alapja szintén; 5-6 méteres átmérőjű körben, sugárirányban fekszenek az alapban sűrűn a vasszálak.
A torony szerintem atombombabiztos.

A fentiek alapján a több százmilliós rekonstrukció abszolút felesleges pénzkidobás!!!
Elég lenne a külső burkolat lecserélése, húsz-harmincmillióból megúszhatnánk. De úgy látszik valakinek nagyon kell az építőanyag a rózsadombi villájához! (Vagy annak az ára.)

Ez azért érdekes kép, mert a jobb oldalon lévő épület lesz a (előző blogban megemlített) hajdani Mecset étterem. Tehát egyszerre majdani, ugyanakkor hajdani. A söröskriglit tartó alak alatti bejárat lesz a Mecset étterem bejárata. Most egy vadászbolt bejárata. A Bútor-nál a Müv.-ház udvari bejárata lesz (volt). Erre most húztak fel egy négylakásos minigarzon épületet, négy emelet magasságban, ugyanis az utcafront szélessége megegyezik a kapu szélességével. Tehát most az a Müv.-ház udvarára a ház alatt kell bemenni. A háznak olyan keskeny lépcsőháza van, hogy szembeforgalom lehetetlen, a leendő lakó csak oldalazva tud fel vagy legyalogolni, de mielőtt elindul kaputelefonon értesíteni kell a másik három lakót, hogy ne induljon el senki lefelé. Ha a legfelsőn lakik, és le akar menni, a harmadikig nincs probléma, onnantól viszont reckír, hogy nem jön -e felfelé a másik három emeleti lakókból valaki. Kivéve, ha a felfelé jövő felszólt neki, hogy jön. De, lehet, csak akkor szól, amikor emez már elindul. Ilyenkor valakinek vissza kell menni. Óriási problémákat rejthet ez a szituáció.

Az a fa már nincsen ott.

A mögötte lévő karcsú épület se sokáig lesz ott. Állítólag van egy olyan terv, hogy jövőre lebontják teljesen. A terv az, hogy újraépítik az eredeti kövekből. Őrület!
Épített itt valaha, valaki is minaretet? Van olyan építész, aki ért ehhez? Kivitelező? Szét tudják szedni a tufakő lépcsőket sértetlenül? Nem gondolnak arra, hogy a hetvenes-nyolcvanas években beépített belső vasbeton fal miatt ez nem fog menni? Egyáltalán megnézte valaki az akkori rekonstrukció dokumentumait? Mi van, ha nem tudják újra felépíteni? De, ha sikerülni is fog az a minaret már ez a minaret lesz. Hanem egy műminaret. Egy olyan, amiből tucatjával van Németországban, például.

Emberek! Mentsétek meg az egri minaretet!!!



Utoljára változtatva 03-21-2004 @ 10:02 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 03-23-2004 @ 02:01 pm)

Comment: Épp ma voltam arra, elég stabinak látszik még mindig a Minaret. Szerintem a SZETA épületével kéne inkább sürgősen valamit csinálni, rendkívül csúnya, főleg most, hogy a ház felét lebontották.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 03-23-2004 @ 07:16 pm)

Comment: Hirtelen nem is tudtam milyen SZETA-ról beszélsz, de aztán rájöttem, hogy a Széchenyi u. végén lévő sarokról van szó, a Viaduktnál. Gondolom, azért tünik ez fel, mert majdnem minden busz előtte kanyarodik a főutcára. Érdekes, hogy csak azt a felét bontották le amelyikben a cigányok éltek.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 03-23-2004 @ 10:31 pm)

Comment: Bocsánat. Véletlenül töröltem DaySleeper észrevételét. A Hozzászólást akartam megnyomni, de a törlést sikerült. De bosszantó.


Hozzászóló: DaySleeper
(Ideje: 03-24-2004 @ 06:46 pm)

Comment: semmi gáz! :) csak annyit írtam, hogy az általad leírtak fényében valóban hülye ötlet a rekonstrukció. és érdemes lenne talán aláírást vagy valami hasonló :)) polgári engedetlenséget :)) szervezni, ha komolyan gondolod. vagy ez halott ötlet?


Hozzászóló: DaySleeper
(Ideje: 03-24-2004 @ 06:47 pm)

Comment: off: újabb hozzászólás időcsapda :-o off.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.48 Seconds