[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 231
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 231


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Rossz hírek II. és Felhívás
Ideje:: 03-24-2004 @ 06:16 pm

 

A véletlen úgy hozta, a múlt héten két olyan dologról kaptam rossz hírt, amelyek valamiféleképpen életem tengelyében, középpontjában vannak. Az egyik az el, a másik a kipusztulás határán van. Az előbbiről a legutóbbi blogomban írtam, az volt az egri minaret. Ha az egy jajkiáltás volt, akkor ez a mostani mély zokogás.

“Végveszélyben a szumátrai tigrisek


A nyolc tigrisalfajból három már eltűnt a Föld színéről, félő, hogy a következő a szumátrai lesz. Az állatra a legfőbb veszélyt az orvvadászok és a papírgyárak jelentik.

A Traffic és a WWF természetvédő szervezetek számításai szerint 1998-2002 között évente legalább 50 szumátrai tigris vált az orvvadászok áldozatává. Az utolsó, 1999-es szumátrai cenzus szerint már csak 400-500 példány élt a nagymacskából

A szumátrai tigriseket az orvvadászok elsősorban bőrük miatt kedvelik, csontjaik pedig a hagyományos ázsiai orvoslásnak fontos kellékei. A WWF 24 indonéz városban vizsgálódott, ezek közül 17 helység, közel 90 boltjában árultak tigris testrészeket, fogakat, csontokat, karmokat. A tigris testrészeket illegálisan exportálják Dél-Koreába, Tajvanra, Szingapúrba, Japánba, Malajziába és Kínába.

Az orvvadászaton kívül óriási veszélyt jelent a szumátrai tigrisek számára élőhelyük fogyatkozása is. A Világbank becslései szerint Szumátra síksági esőerdője, a tigrisek élőhelye, 2005-re megsemmisül. Az erdő kiirtásért elsősorban Ázsia és a világ legnagyobb papírgyártó cége, az APP felelős. A cég havonta több ezer hektár erdőt írt ki.

A szumátrai tigris rendkívül veszélyeztetett faj, félő, hogy ez a tigrisalfaj is hamarosan kihal. A zoológusok által számon tartott 8 tigrisalfaj közül már három (a bali, a jávai és a kaszpi tigris) teljesen kipusztult, és a megmaradtak (szibériai, bengáli, hátsó-indiai, dél-kínai, szumátrai) közül is több a kipusztulás szélén áll”

Ezt a cikket a NG közölte és sajnos az utolsó szóig igaz. (Nem úgy, mint az egri minaretről közölt)

Ha az oroszlán az állatok királya, akkor a tigris a nagyherceg, vagy a régens, aki a beteg, vagy kiskorú király helyett ténylegesen uralkodik. Fenséges, hatalmas, különös állat. A mindent betöltő Erő szimbóluma. Az indiai, indonéz, kínai kultúrákban a ’tigris’ az életerő, a hatalmas fizikai erő szimbólumaként ismert. Kínában a tigrisháton lovagló sárkány a földet és az eget jelentette.

Hogyan is ír Surjasampha Vajrapati a SARDULAH-PRANAH-SAMPRAHARA (Tigrislélegzet) c. költeményében? :

Suhant az égen az árny, mely sárga volt, mikor felnéztem, és vörös másodszorra, de kék volt harmadszorra, s leszállva fehérre változva, majd párává változva aranyló-testű hatalommá lett, s hörgött, és mint az őslombok alatt pihenő, a ’hmrgh’ hangot hallató.

Álom suhan át a lombok között, betéved a bambuszligetek hűvösébe, majd lélekig hatolva megrázkódtatja a súlytalan tömeget.
Titokzatos és nyílt, de kiismerhetetlen, mint a szelek járása, mert ez az ő világa a csalfaságban.”

S most felmerültek a Földre a pokol malmai, és az ő csontjait őrlik. Az ő csontjain gurulnak a nehéz kövek, megállás nélkül, napi háromszor nyolc órás műszakban, pihenő és ünnepnapok nélkül. Hatalmas gépsárkány-démon szörnyek harapják ki az erdőt körülötte, hogy papírt készítsenek a fából, a papírból újságot, amelyben majd megírják pár év múlva: elpusztult az utolsó szumátrai tigris. És mi vihetjük majd unokáinkat kézen fogva A Múzeumba, ahol majd megmutathatjuk neki a kitömött szumátrai tigrist.

De ekkor csak egy dologra vigyázzunk. A szemkontaktusra a gyerekkel.

Emberek! Mentsük meg a szumátrai tigrist!

Kérek minden Fullextrást, vagy csak véletlenül idelátogatót, aki elolvasta e cikket, a maga területén tegyen meg mindent a tigrisek megmentéséért. Akár úgy is, hogy a fenti szöveget ráteszi saját vagy más kedvenc honlapjára. Kérek mindenkit, ezt most nagyon vegyétek komolyan, mert én is úgy veszem.



Utoljára változtatva 03-24-2004 @ 06:16 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 03-25-2004 @ 09:28 am)

Comment: Nagyon megrázó ez az írás. Bár naponta szembesülünk a ténnyel, úgy érzem, mintha semmi sem változna. Pedig az ember is csak egy faj a Földön. A Fullextrát nem látogató barátaimnak továbítottam az írást.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 03-25-2004 @ 11:38 am)

Comment: Csingi, köszönöm neked. Nagyon hálás vagyok, benned sohasem csalódok


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds