[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 127
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 127


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Hajmeresztő!
Ideje:: 11-28-2005 @ 05:57 pm

Hajmeresztő, ijesztő, bosszantó, nevetséges... vagy nem is tudom milyen jelzővel illessem  jelenséget...

Az utóbbi években, ráadásul egyre gyakrabban, mostanság már szinte heti gyakorisággal találkozom a következő szituációval:

A környezetemben élők egész másként emlékeznek bizonyos dolgokra, mint én. Vagy fordítva: én emlékszem egészen másként.

A jelenség bennem olyan érzetet kelt, mintha valahogy véletlenül, és főleg, észrevétlenül átkerültem volna egy, a megszokottal csaknem azonos, párhuzamos világba, ahol majdnem minden ugyanaz, ugyanolyan, mint amiben eddig éltem, csak néhány apró, és voltaképpen jelentéktelen részletben van eltérés, az viszont homlokegyenesen ellenkezik azzal, mint amit megszoktam.

Hogy érthetőbb legyek, íme néhány példa:
A munkahelyemen a kolleganőmmel 21 éve dolgozunk párban, ugyanabban a szobában. Keresek valamit, amit ritkán használunk, mondjuk évente 2-3 alkalommal. Ott keresem, ahol mindig is lenni szokott. A kolleganőm pedig azt állítja, soha nem ott volt. Oda soha nem tettük.
Ha ez egy elszigetelt eset lenne, azt mondanám, vagy ő, vagy én nem emlékszünk jól, nincs ebben semmi különös.
Vagy: Beszélünk valakiről, akit mindketten ismerünk, én úgy emlékszem, hogy szemüveges volt az illető abban az időben, amikor munkánkból kifolyólag gyakran találkoztunk vele, a koleganőm viszont az ellenkezőjét állítja.
De ezek a szituációk nem csak a munkahelyemen, itthon is, és más környezetben is egyre gyakrabban előfordulnak.
Öregszem, nem emlékszem jól - lenne a logikus válasz.
Köztudott azonban, hogy az öregedés velejárója nem a hosszútávú memória, hanem a rövidtávú memória gyengülése, vagyis, lehet, hogy nem tudom, hol tettem le a szemüvegemet 10 perccel ezelőtt, de tisztán emlékszem arra, ami 20 évvel ezelőtt történt.
Lehet, hogy nálam fordítva van?
A baj az, hogy sok esetben még be is tudom bizonyítani, valami más eseményhez kapcsolva, ill. annak felidézésével, hogy jól emlékszem arra, ami az aktuális vita tárgya.
Sima ügy, akkor mindenki más emlékszik rosszul. De az lehetetlen!
Más példa, szintén apróság: emlkékszem sok régi, itthoni eseményre, pontosan bennem van az események hangulata, a hozzájuk kapcsolódó szagok, illatok, színek, akkori, az eseménnyel/eseményekkel kapcsolatos  érzéseim, gondolataim, stb. a család pedig állítja, ez, meg az, soha nem történt meg. Ilyen, meg olyan esemény, amikről én beszélek, nem következtek be soha. Soha!

Egyelőre nem tudok mit kezdeni a dologgal.
Voltatok már hasonló helyzetben? Vagy egyedül vagyok ezzel a problémával?



Utoljára változtatva 11-28-2005 @ 05:57 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kepe
(Ideje: 11-28-2005 @ 06:47 pm)

Comment: elindulhat egy olyan átváltozás az emberben,ami megváltoztathatja a karmikus értelemben vett sorsát.a változás által megváltozhat a jelen életéhez vezető karmikus sors út is.ha pl.te szövőnő voltál korábban egy bizonyos korban,eme változás által patkoló kovács is lehetsz akár,egy teljesen más korban.így pedig megváltozhat az emlékezet is,hiszen más úton lettél az,aki az adott pillanatban vagy,és aki nem az,aki pár pillanattal korábban voltál,akihez így teljesen más út vezetett.ez persze szélsőséges példa,ezekhez talán túl nagy,nem megtörténhető átváltozás kell,de enyhébb formában elképzelhető ugyan ez.így pedig igazad lehet neked is,és annak is,aki szerint nincs igazad.


Hozzászóló: khama
(Ideje: 11-28-2005 @ 07:50 pm)

Comment: Misztikusan hangzik! :) Én nem tudok olyan okosakat mondani mint Kepe, de az üzi jókor ment. :)


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 11-28-2005 @ 08:28 pm)

Comment: miért mondod,hogy nem érted,amikor tökéletesen érted?a második variáció. a jövőbeni éned múltja.azé a jövőbeni énedé, aki nem a tegnapi énednek a jövője,hanem a mai énedé.belső változás egyébként.fejlődés,ami valamilyen oknál fogva iránytváltott,letért a normális pályáról,ha úgy tetszik kizökkent. egyébként pedig nem akarlak meggyőzni.fogd fel játéknak,vagy ahogy éppen jólesik.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-28-2005 @ 08:46 pm)

Comment: Én is szoktam így járni a családdal, de gyakorlatiasabb megoldást találtam rá. Egyszerűen arról van szó, hogy ami régebben történt, és emlékként él bennem, megőriztem a pillanatot hosszútávra. Mindenkinek így működik az agya. Ami valami miatt rögzült, bármi miatt, azt pontosan vissza tudjuk idézni. Nos ha te erről kérdezed a családod valamelyik tagját, neki nem biztos, hogy pont az a pillanat rögzült mint neked, sőt lehet, hogy ezzel kapcsolódóan csak más emlékekből próbál rá vissza emlékezni, de az ő agya mivel nála nem kifejezetten ez volt a fontos, nem őrizte azt meg olyan mélységig, mint a tied. Én ezt ezzel magyaráztam magamnak, és el is hittem magamnak, azóta nem idegesítenek az ilyenek. Persze az is lehet, hogy én már tényleg öregszem....:)))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds