[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 191
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 192

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Behavaztunk!
Ideje:: 12-30-2005 @ 02:07 pm

Majdnem minden évben előfordul télen egyszer-kétszer, hogy a környék útjai teljesen járhatatlanok lesznek a lezúduló hatalmas mennyiségű hótól. A szél olyan hóátfúvásokat okoz, hogy képtelenség közlekedni. A falucska amúgy is zsákfalu, tehát innét tovább már nem vezet út. Két út köti össze a külvilággal, melyeket időnként megtisztít egy magányos hóeke, de a szél pillanatok alatt újabb méteres hótorlaszokat képez, melyeken nem lehet áthajtani. A buszok sem közlekednek. Előfordult már olyan is, hogy a katonaság segített abban, hogy a falu friss kenyérhez jusson.

Ma reggel is hiába várták az emberek a pékárút. Az egyetlen boltocska a kocsma szomszédságában van. Így aztán a férfiak az izgalom legkisebb jele nélkül múlatták az időt, a kenyeres kocsi feltűnésében bizakodva egy pohár melengető ital társaságában. Bevallom, én csak kávét ittam, a reggeli alkoholfogyasztást nem tudja bevenni a gyomrom. (Az estit is csak akkor, ha az alkalom kívánja. Persze mondhatnánk, az alkalom olyan, mint a könnyűvérű nő; bármikor felkínálkozik.)
Szóval körbenéztem a kocsmában az ismerős arcokon. Félhetes borosták sercegő, tompa fénye, egy munkásruha kopottas kékje, van egy-két egyedi, nagy arc, kik hozzátartoznak az ivó mindennapjaihoz. Gondtalan mosolyok bámulták a szakadó hóesést, mintha megállt volna az idő, sőt mintha száz évet visszatekert volna a jó isten az idő kerekén -, amikor még nem volt rohanásban az élet. Újabbak jöttek, újabb kört kértek – itt szokás, hogy nemcsak magának kér az ember, hanem a többieknek is -, nehezen szabadkoztam. Aztán azért csak megérkezett a kenyér. Egy hótoló traktor mögött.


Szeretem ezt az állapotot. Elzárva lenni a világtól, ha csak időlegesen is. Akkor sem esnék kétségbe, ha hosszabb ideig tartana ez az izolált helyzet. Minden bizonnyal van, aki megőrül az idegességtől, hogy mozdulatlanságra van kárhoztatva, be van zárva saját házába, nem tud menni. Rám csak a messzi tavasz fog változást hozni, mikor kibírhatatlan kényszert érzek arra, hogy útra keljek. Persze motoron birtokolva a szabadság időleges illúzióját. Ilyenkor meg élvezem a táj hófehérbe burkolt szépséges gyönyörűségét, a meleg szobából nézem a folytonosan szakadó havazást, pár óránként kimegyek havat lapátolni, csak úgy, a mozgás kedvéért, elmegyünk szánkózni, vagy nagyokat sétálunk.

Esténként néha nem messze tőlünk szánkóznak. Ilyenkor előfordul, hogy behívjuk az embereket melegedni – egy pohár forralt borral kínáljuk meg őket, hogy aztán csatlakozva hóangyalkákat formáljunk a friss hóban testünk nyomán.


Most a lehullott hó legalább félméteres, ahol érintetlenül maradt. És csak hull, hull tovább. A kinti csendben most is hallom a madarak csiripelését, kutyák szaggatott ugatását, a háztetőkön pár veréb fürdik a szűzies hóban. Az ereszekről hosszú jégcsapok csepegtetik nektár felhő nedvüket, csupasz ágakat borít vastagon a tejfehérség, az udvaron a tiszafa ága földig hajol a nehéz súlytól, időnként seprűvel leverem a havat, hogy az ágak megkönnyebbülten felsóhajtva meredhessenek újra az ég felé.


Megint kimegyek egy kicsit havat lapátolni, találkozom egy hegyi emberrel, hazafelé baktat komótosan, látszik, hogy ráér, nem siet sehová, hosszú haján és szakállán megül az idő jégdereka. Arcán tükröződik az ő fenti világának mások által rejtve maradt szépséges varázsa, ahol nincs villany, vízvezeték, még télen is a patakban fürdik. Brrr. Pár kedves szót váltunk egymással, majd tovább rója ropogós lépteit.


És a hó csak hull, hull tovább. Arcomat mosoly barázda szántja - simogatón nyugvó remény remegés borzolja szakállam. A boldogság apró csodái bizony nincsenek messze, talán ott rejtőznek a mindent ellepő fehérség dunyhájában.



Utoljára változtatva 12-30-2005 @ 02:28 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kepe
(Ideje: 12-30-2005 @ 04:21 pm)

Comment: érdekes,én is szeretem az ilyen helyzeteket,amikor az ember egy elzárt szigeten találja magát.de úgy vettem észre,hogy mások is,sőt a többség.a híradókban van csak az,hogy ilyenkor "beköszönt a viágvége",hiszen micsoda szörnyűség az,hogy 3 napig nem mehet sehova az ember,ahová egyébként sem menne.


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 12-30-2005 @ 05:30 pm)

Comment: Szia Ottó! Írásod nagyon tetszik, élvezettel olvastam. Érzékien láttatod, érezteted a tájat, a belesimuló embereket, madarakat. Jó, hogy ihleted és kedved van az íráshoz, így nekünk mindig lesz érdekfeszítő olvasmányunk. Köszönjük neked, Rozika


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-30-2005 @ 07:40 pm)

Comment: kepe:) Mondja már meg valaki nekem, hogy tulajdonképpen hová a csudába mennek az emberek? Tudom, van egy barátom, aki hasonló helyzetben megőrülne. Belebetegedik, ha nem nyüzsöghet, nem mehet egy nap pár száz km-t autójával. Köszönöm, hogy olvasol kepe. :)))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-30-2005 @ 07:43 pm)

Comment: Nagyon köszönöm kedves szavaid Rozika! Komolyan mondom, hogy nagyon megtisztelve érzem magam, hogy rendszeres olvasómnak tudhatlak. Köszönöm!!! :)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-30-2005 @ 08:02 pm)

Comment: Mackó! Úgy szeretem olvasni amit írsz. Ha itt az Alföldön is megadatik, hogy hó esik, és legalább 30 cm akkor mi is megyünk angyakát formázni, imádom, meg azt is amikor ropog a frissen hullott hó a lépteim alatt. De jó volna! Kérlek Mackó küldj egy kis havat! Köszönöm. pusszantás: Gaby


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 12-30-2005 @ 08:25 pm)

Comment: van egy jó zen történet erre. "mester!az igazságot jöttem megtudni!nálam fiam?ezért kár volt ilyen messze elkujtorognod otthonról"!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-30-2005 @ 08:56 pm)

Comment: Gabyka! Menj az ablakhoz! Nyisd ki! Érzed a szelet? No, ha türelmes vagy, nemsokára a hó is megjön, mit én küldtem. Köszönve pusszantalak! :)))


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-31-2005 @ 06:35 am)

Comment: Mindig csodáltam azokat az embereket, akik képesek ilyen elzárt világban élni... Én a mozgalmasabb élethez vagyok szokva és pár hét után az ilyen bezártság letargikussá tesz. Viszont ahogy leírtad, az más szemmel láttatja azt, amit az én szemem eddig nem látott. Jó volt olvasnom. Szerintem Ti és azok az emberek akikről írsz, többet élnek, mint mi akik rohanunk reggeltől estig. Írásod nagyon tetszett. Jó, hogy megosztottad velünk gondolataid...:)))))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-31-2005 @ 10:17 am)

Comment: Köszönöm Anna! Pár évvel ezelőtt olyan pörgös életet éltem, mi igen ritka, talán ezért is érzem most ilyen jól magam ebben a környezetben. Bár lehet, néha átesek a ló túlsó oldalára...


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-01-2006 @ 04:12 pm)

Comment: Nos, nálunk sem könnyebb a helyzet. Ilyenkor az vígasztal, hogy 3 méteres hóban is hemperegtek a gyerekek Muonio-ban. A napló nem teljesen az én világom, mint edző 35 évig volt edzésnaplóm. Telis-tele van verssel, novellajegyzettel...HI!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-01-2006 @ 04:24 pm)

Comment: Mackó! Türelem van, de hó nincs! pusszantalak az új évben: Gaby


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 01-01-2006 @ 08:53 pm)

Comment: Hát, megirígyeltelek egy kicsit ... ezért a nyugalomért, békéért ami az írásodból árad, no és természetesen a hófödte kicsit falucskáért, ahogy láttattad, amilyennek láttattad! :) zizike


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-02-2006 @ 08:23 am)

Comment: Köszönöm, hogy olvastál Lacoba! Mára már csak emlék, hogy nem lehet közlekedni... Sajnos...///Gabyka ne légy szomorú, lesz még hó, igérem, valamikor.../// Köszönöm hozzászólásodat zizike! Kicsit magamba mélyedtem és arra a megállapításra jutottam, hogy jelen pillanatban nem kívánkozom máshová költözni, jó itt lenni! ///


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-02-2006 @ 02:36 pm)

Comment: mindig valahogy ilyennek képzeltem egy jóembert:) és jó, hogy vannak, jóemberek...ha csak egy kis időre is azok.. és ha tagadják, akkor is... lepjen meg sok, örömteli csodával az év!


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 01-02-2006 @ 05:11 pm)

Comment: Igen... (én is) szeretem, ha esik a hó... úgy szép és izgalmas a tél... persze, nagyobb baj nélkül... Fehér csend... (BÚÉK - Á.E.)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-02-2006 @ 08:34 pm)

Comment: szemilla:) Szia! Hú, de rég láttalak! Már hiányoztál! (Most kéne egy kérdőjel, aztán ideírni a végére csupa nagybetűvel, hogy rosszember.) /// Köszi, hogy ittjártál Á.E.! Képzeld, már csak a sok-sok locs-pocs maradt a szép fehérségből. A maradék hó meg oly szennyes, mint józsibá egyhetes alsógatyesza...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-02-2006 @ 11:18 pm)

Comment: Több ilyet kéne olvasnom, vagy többet tőled - még a végén megkedvelném a telet :) Nagyon szépen írsz, soman.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-03-2006 @ 06:48 am)

Comment: Köszönöm Netelka!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds