[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 38
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 38


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Rádiós verseny
Ideje:: 01-23-2006 @ 07:05 am

Három napom kicsit zsúfoltan telt, hiszen a hét végén volt egy rádióamatőr versenyem is. Az egy külön világ és én már 34 éve ott is élek. Kedvenc időtöltésem volt, de ma már csak ritkán jut idő rá...
Ide azért úgy gondolom néhány szót illene írnom arról, mi is egy ilyen rádiós verseny. Képzeljétek el, hogy egy sarokban, vagy éppen egy arra kijelölt szobácskában van egy rádió adó-vevő. Ezzel a napszaknak megfelelő frekvencián a világ minden pontja elérhető. Aztán a különböző szervezetek hétvégeken 24 illetve 48 órás versenyeket rendeznek, amin az a cél, hogy minnél több amatőrrel beszélj távíró, vagy esetleg fónia üzemmódban, és minnél több országból. Mindenki készít erről (a számítógép korában ez már semmi) egy jegyzőkönyvet, arról kikkel beszélt és persze ők is elküldi a sajátjukat a rendezőkhöz, ahol egy server értékeli összehasonlít. A hibák levonása maradt pontok alapján pedig készül egy rangsor... Több ezren, sőt általában világversenyen százezres is lehet a résztvevők száma.
Szép és izgalmas dolog egy-egy ilyen összeköttetés, mert például az űrhajósok között is szinte mindig van egy-egy amatőr. Velük is lehet beszélgetni, persze csak egy bizonyos szabdidős intervallumban. Aztán például nagy élmény János Károly spanyol uralkodót hallani, mert Ő is leül (talán évente egyszer-kétszer) a készülék mellé...

Majd a Full magazinba is küldök erről egy írást, ahol még néhány érdekességet is közzéteszek... Érdekes. Egy naplót általában magának ír az ember, most mégis gondolnom kellett az olvasókra is, hiszen ez azért egy hétköznapi embernek kissé megfoghatatlan.



Utoljára változtatva 01-23-2006 @ 07:44 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-23-2006 @ 09:55 am)

Comment: Örömmel fogok olvasni még bővebben erről a témáról, hiszen a rádiós versenyekről eléggé felületes ismeretekkel rendelkezem.


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-23-2006 @ 10:29 am)

Comment: Igen Ottó! Az a lényege, hogy ez nekem egy érthető világ, hiszen benne élek! Azonban a kívülállóknak is szeretném ezt az élményt úgy adni, hogy számukra is élmény legyen az írás. A megjelenést nem tudom időben, hiszen még nem készültem el vele. Aztán a magzinban már most rengeteg dolgozatom van a sorban. Remélem ezek is olvashatók lesznek, annak ellénére is, hogy egy kicsit szárazabb, elméleties dolgokról van szó! Nézz be a Mi a lélek - fórumra és nézd meg az E-mail postádat is a vodafonosat. Köszi!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds