[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 58
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 59

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Minusz 18
Ideje:: 01-26-2006 @ 11:44 am

Már napok óta 18 van, mínuszban. Fogy rendesen a fa. Nem hiszem, hogy kitart...

A Full-on gondolkodom. Azon is, hogy leírjam, vagy ne. Leírom, hiszen ez az én naplóm.

Kérdések általánosan:

Miért ír valaki egy akármit is? Mi ösztönzi arra, hogy mások is olvassák? Mi ösztönöz valakit arra, hogy olvassa, amit felteszünk? Mikor ír valaki HSZ-t? ...

Visszakérdezések:

Csak a Fullra - a közzétehetőség miatt - írja le valaki, vagy egyébként is? Régi írásokat célszerű feltenni, vagy újakat? Olvassák-e az írásokat? Olvassuk-e mi mások írásait? Olvasunk-e eleget? Miért ír valaki HSZ? És miért nem ír valaki? Segítünk-e HSZ-einkkel az alkotónak? Kell-e kritikusnak is lenni egy HSZ-ban?

Válaszkák kellene, hogy legyenek:

Valami nagyon foglalkoztatja, van téma, ami versben, irodalmi műben jelenik meg előtte. Mondanivalója van, s úgy érzi az mások örömét (esetleg bosszúságát) tapasztalatait szépségérzékét is felkelti, s ezt úgy érzi megfelelő formába, nyelvünk szabályainak elfogadtó alakba öntötte. Azért írunk HSZ-t általában, mert teszik, amit olvastunk. Azért nem írunk, mert közömbös nekünk az írás, vagy esetleg nem tetszik, netán tele van hibával. Olvasni jó, elmények tódulhatnak felénk. Itt a Fullon aztán van olvasnivaló. Színvonal... Olyan, amilyeneket felteszünk. Sem rosszabb, sem jobb. És végülis ez lenne talán a cél, hogy szegényes bukszánk mellett is hozzájussunk a szellem étkéhez.

Nemértemek: Tényleg van aki csak ide ír? Gondolkodunk-e azon, hogy a mondanivalónk minnél szélesebb kört mozgasson meg, késztessen tovább gondolásra? S kell-e ezekre is gondolnunk? Jobb lenne-e egy-egy kritikus véleményt olvasni az írásunk mellett? Mi történne, ha ilyen kerül oda? Örülnénk neki? Elgondolkodnánk-e azon, hogy tényleg...? Szabad-e, kell-e leírnunk a kritikus véleményt is?

Apró felelet-kísérletek:

Írni, alkotni úgy érdemes, "ahogy a csillag megy az égen". Csak azért, hogy láthassák mi is... Szerintem ez sem lenne olyan nagy gond, mert ha megfelelő lesz majd a kritika, annak az intimségét meg lehet teremteni, PL.: akár a kritikai zónába - bármely és bármilyen témáról írt írás kritikáját is megírhassák, azok akik akarják. Akkor előbb-utóbb kiderül valami írásaink kapcsán, amiből kölcsönösen lehet tanulni. Aki viszont nem tűri el a kritikát, annak nem is szabadna ilyen közszemlére tenni azt, hiszen az nem személy, még nem is a témájára vonatkozik, hanem annak az adott művet, a közlés milyenségét, az alkotó személy és az olvasó közötti élmény milyenségét kell, hogy taglalja.

Titeket is foglalkoztat?



Utoljára változtatva 01-26-2006 @ 12:08 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-26-2006 @ 01:47 pm)

Comment: Igen, engem is foglalkoztat Laco bá, nagyon jó gondolatokat vetettél fel, amit egy blogban eléggé nehézkes volna alaposan körbejárni. Mivel én is csak négy hónapja vagyok itt, kíváncsian várom a tapasztaltabbak véleményét. Az biztos, valószínűleg aki feltesz egy alkotást, az tisztában van azzal is, hogy egy intelligens negatív kritika sokszor többet ér(ne) egy színtelen "tetszett"-nél. Nekem a "tetszett"-el sincs bajom, hiszen a 536. hsz után néha már másképp gördülnek a szavak.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-26-2006 @ 04:40 pm)

Comment: Igazatok van. De azt még hozzáteszem, hogy az olvasás mellett (szegényes pénztárca) hol lenne még lehetősége sokunknak megmutatni, hogy mit csinál? Főleg, hogy a kiadók nem kapkodnak utánunk? Gondolom. Utánam legalábbis nem kotornak, az biztos. Lehet, hogy sosem tudnánk sehol megmutatni az írásainkat, ha ez a fórum nem lenne. Vagy nem?


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-26-2006 @ 04:53 pm)

Comment: Igen! Jól látod Ottó! Lehet, hogy mégis jó, hogy fogékonyan gondolkodtam?


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-26-2006 @ 04:56 pm)

Comment: Igen Angelika! Ez a legfontosabb! Ez adott, eért is próbálom a kérdéseket mindannyiunk felé tenni, hogy hátha mi is rá tudunk tenni. Az admin és többiek már letették, azonban nekünk is kell egymást segíteni. Ezek motoszkáltak a fejemben.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 01-27-2006 @ 08:55 am)

Comment: Nehéz az általános kérdésekre választ adni. Sok oka lehet annak, hogy valaki ír, publikál. Többféle mentalitás is tettenérhető itt. Van, aki csak publikál, és az azokhoz írtakat olvassa el. Van, aki csak a közeli ismerősét. és van, aki igyekszik mindent nyomonkövetni. És persze mindezek variációi. Az a jó, hogy mindez megtehető, és nincs elvárás semennyi sem, semmilyen kényszer írásra/olvasásra. Miért érezzük mégis úgy, hogy a Fullextrának hangulata, sőt közössége van? Úgy gondolom, a pozitív mentalitás, mint alapállás teszi. Az ezerszínűségben jószerint minden olvasó talál kedvérevalót, minden író olvasót, és a kapcsolatok gyakran szinte maguktól kifejlődnek. A kritika kérdése már sokszor fölmerült, de sehogysem sikerült beindítani. Legalábbis "felülről" indított kezdeményezéssel. Jópár kísérlet történt erre, de hamar elhaltak. Kritikus véleményt természetesen szabad írni, a törvények, szabályok betartásával, és annak szem előtt tartásával, hogy ha lehet, ne bántsunk meg senkit. Nagyon sokan azért vannak itt, mert itt békében lehetnek, és (ha tudják is, hogy) írásuk nem tökéletes, mégis úgy olvassák, mint egy őszinte önvallomást. Mert ez itt a lényeg, kedves Lacoba; teret, lehetőséget nyújtani MINDENKINEK, akinek ilyesmire késztetése van. Az úgynevezett minőségi irodalom megítélése eléggé tojástánc, de azon vagyunk, hogy fölhívjuk rá a figyelmet. Erre példák az Antológiák. És lesznek még más lehetőségek is.


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-27-2006 @ 11:02 am)

Comment: Laci, nagyon örülök. Külön köszönöm, hogy észlelted, miként is lenne jobb egy kritikus, elemző hangnem is. Igen elviekben adott a lehetőség, de egyesek valóságos szent háborúnak vélnek egy kritikát. Nekem például nagyon fontos lenne, mert sokat tanul belőle az ember. Még az automatikus - sok-sok szemű - lektorálást nem is említettem. Most inkább a kis, figyelmetlenség, vagy értelmezés miatti nyelvtanira gondolok, de ki-ki jó lenne, ha a maga módján megtenné ezt. Remekül ráéreztél. Én is úgy vélem, hogy ezt nem lehet felülről. Azért is vetettem fel, hogy másokat is érdekel-e ez a megközelítés, mert felülről várni, hogy no majd... Ez már sokszor nem vált be. Az alap tehát adott, s a lehetőség is. Aztán, hogy ezt ki miként, hogyan, miért...? Talán saját magunk is javíthatunk valamit!


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 01-27-2006 @ 12:07 pm)

Comment: A pálya nyitott. :) Talán lennének is jelentkezők. A probléma ott van, hogy nem könnyű kitalálni: ki örülne a kritikának illetve ki sértődne vérig. Esetleg valamilyen egyezményes jelzés a mű előtt/után? Talán egy vitafórum segítene, bár az nem biztos, hogy sok tagot megmozgat. A kereteket, a lehetőséget mindenképp biztosítjuk.


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-27-2006 @ 04:55 pm)

Comment: Laci! Nem rossz! Majd egy írással körbejárom és priviben összevonva esetleg mások véleményével elküldöm. Ez már hacsak néhányan benne lennének, jelentene valamit! A Kritikai zónában én már írtam vershez és Maurice is a Fruzsina verséhez. Nem olyan keményre gondolok én, hanem csak olyanra mint az. Majd alakul ez, figyeld meg! Mennem kell a krimóba. Ma van jelenésem! Feltétlen olvasd el a Magazinban.


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 01-29-2006 @ 03:08 pm)

Comment: Vannak jó dolgok...amik általában keveseknek jut az eszükbe. És azok megcsinálják...aztán van, ráakadnak mások is, és elkezdik hazsnálni. Valójában sosem tetem fel a kérdést...mégis mi ez a fullextra? Én, mint megrögzött közléskényszeres alak kiahsználom, és beépítem. Hozzászólok és reflektálok. Elfogadok és felhúzom az orrom :o) Megfogodk tanácsokat...eltelik az idő...és mégis más, mint tv-t nézni. Amellett megismerhettem olyan embereket _személyesen_ is, akikkel soha, vagy leglaábbis ilyen szemszögbőpl...hmm, talán ilyen mélységből nem tudtam volna. innentől kezdve, talán nem is fontosak a miértek. Avagy?


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-29-2006 @ 08:08 pm)

Comment: Igen Breitkopf! Jól látod! Ez is egy nézet. Én arra gondoltam, hogy egymást is segíthetnénk. Nem tudom! Majd csak alakul. És ha nem, ahogy írod. Vannak nagyobb marhaságok is. Itt pedig azért csak olvashatunk, s hogy még közölhetünk is... ráadás.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds