[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 209
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 209


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

anyu
Ideje:: 04-05-2004 @ 02:15 pm

Vasárnap déli tizenkettő. Félbeszakítva az úrvacsorás istentiszteletet rohanok haza, remélve, hogy ilyen időpontban nem lesznek sokan a Tescoban. Legyűröm a lelkifurdalást, ami feljön, hogy ejnye, még egy istentiszteletet is félbehagyok holmi bevásrlás ürügyén. Hát igen, ez márcsak így van. A buszon tömeg. Talán elszámoltuk magunkat, ötlik fel a gondolat, de most már mindegy. A Camponánál leszállunk. "Mint a kis állatok! Mennek csak az orruk után, nem számít, hogy hol a járda, hogy frissen vetett a fű" forgyan fel anyu. Ugyan hagyd el, mondom halkan, de engem is rosszul érint a szemetesből kiesni akaró sörösdoboz. Minden fel van írva. Már tudjuk nagyjából mit hol keressünk, nem tépelődünk sokat, vagyis én nem hagyom anyát bámészkodni. Legyen olcsó és minőségi. Ez a legnehezebb. Tesco cukor, tesco tusfürdő....Olcsó és színvonalon aluli. Egy vékony fiatal lány tolja előttünk kosarát, benne egy síró kisgyerek. Kiömlött lisztben járunk, a polcon egymás mellett hever a dezodor és az étolaj. "Hát ez elképesztő, akár tíz éve Bulgáriában" így anyu. Én szótlanul tolom a kocsit mellette. Egy fiatal, vékony huszonéves pakolja az árut, fáradtnak látszik, elgyötörnek. Nem veszünk sokat, hamar be is fejezzük a vásárlást, 15000 Ft lesz saccolom meg ránézésre. Kicsit fölébecsültem, ritkán esik meg velem. Eddig eljutottunk, ez a dolog könnyebbik, de idegtépőbb része. Most következik a hazacipelés. Jól jönne egy kesztyű, nem vágná úgy a kezem a nehéz szatyor. Kint a parkolóban a kocsik között lavírozunk, s én, mint kis állatka nekivágok egyenesen a fűvön keresztül a buszmegálló felé. Anyu kissé megütközik, de velem tart, nem szól egy szót sem. A buszon megint tömeg. Áporodott szag, fülledség, s tipegő öreg néni szatyorral, alig bírja, elszégyenlem magam. Belül azért dühös vagyok, tehetetlen a kényszer nagy úr, s enni minden nap kell. Megfájdul a hátam mire hazaérünk. Anyu mindennap szatyrokkal érkezik, s neki jobban fáj már, ami fáj, de csak ritkán panaszkodik. Valahol mindennap egy kis istentisztelet, szolgálat, viselés...Anyu mindig korábban kel, mint én, s a reggelim már ott az asztalon. Hogy fogom mindezt neki meghálálni nem tudom..Nem is lehet egészen, csak szeretni lehet, s ha kell támaszként ott lenni. Éjjel én kapcsoltam ki nála a tévét, mert elaludt rajta. Nem ébredt föl, de gondolatban betakartam.   

 

 



Utoljára változtatva 04-05-2004 @ 02:15 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Selene
(Ideje: 04-05-2004 @ 06:36 pm)

Comment: "Gondolatban betakartam"...gyönyörű.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 04-05-2004 @ 09:25 pm)

Comment: Szerintem, ez az írás úgy rossz ahogy van. Napló bejegyzésnek ugyan elmegy, de akkor nem értem miért nem egy saját, kockás füzetbe írta be az írója, amit mondjuk husz-harminc év múlva elővesz, és párás szemekkel elnosztalgiáz fölötte? Ennek az írásnak semmi koncepciója sincs, nincs íve, a kezdete mérföldekre van a végétől. Nem derül ki mit akar az írója. Multikritika? Társadalomkritika? Idősek tisztelete, ill. annak hiánya? Anyatisztelet? Lelkiismeretfurdalás?Ha ez utóbbi, akkor a Tescoban való vásárlás okozza vagy az Anya iránti hála-hiány? Mi az, hogy egy vallásos ember ott hagyja az istentiszteletet , csak azért mert hátha akkor kevesebben vannak a Tescoban? Szerintem a Tescoban mindig sokan vannak. Főleg istentisztelet idején. Ez az egész írás mesterkélt , modoros, zavaros, mint ahogy mondtam, úgy rossz ahogy van. A legplasztikusabb bizonyíték erre pontosan az utolsó mondat. Az Anya nem ébredt fel és ezért az író-hős gondolatban betakarja. Talán, jobb lett volna igaziból betakarni, még ha kicsit fel is ébred az az Anya.


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 04-06-2004 @ 07:34 am)

Comment: Kedves Niki! A szülőknek nem tudunk semmit megköszönni, viszonozni.Igazán.Ezt ők is tudják.Ők is így voltak, éreztek gyermekként.Aztán továbbadták gyermekeiknek.Továbbadjuk mi is.


Hozzászóló: SophieCarter
(Ideje: 04-08-2004 @ 01:48 pm)

Comment: Ez egy napló! A naplóba pedig nem műalkotások, hanem saját gondolataink kerülnek egy megélt, vagy megélendő eseménnyel kapcsolatban. És kinek a gondolatai ne lennének olykor zavarosak, csapongók? Mindenesetre én megértettem a mondanivalót, és köszönöm. Igazán melegszívű vallomás volt ez.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-17-2004 @ 06:58 pm)

Comment: Én hívő ember vagyok, de nem tudtam megütközni azon, amin Paulus. A feltett kérdéseit sem igazán értettem (viszont eszembe jutott – mindenki saját magából indul ki, és ítél meg másokat), mert nekem tetszett az írásod. Bár nekem volna – akivel, vagy akinek cipekedhetnék. Kérlek írj még! Köszönöm, hogy beírtad és elolvashattam!


Hozzászóló: bla
(Ideje: 04-18-2004 @ 04:55 pm)

Comment: Élesszemű realista írás, némi társadalomrajzzal. Jó!


Hozzászóló: Khama
(Ideje: 04-19-2004 @ 12:50 am)

Comment: Kedves Niki, ez nagyon szép volt. Szülő lévén csak azt tudom mondani, amit Fényesi. Nem tartozol hálával, csak figyelemmel, de ezt tudom meg is adod. Ha majd te is anya leszel, ugyanazt az önzetlen gondoskodást amit kaptál, gyerekeidnek tovább adod.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds