[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 218
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 218


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Kelecsényi útjai V.
Ideje:: 02-18-2006 @ 12:20 pm

Amikor Kelecsényi az ócskapiacon cipődobozba kitett régi, megsárgult, vagy megbarnult fényképeket lapoz, és megtalál egy sapkát, ami piros.

Egy megtalált piros sapka, olyan gyerekre való. Kelecsényi valahogy érezte, hogy nem lesz olyan egyszerű a képek nézegetése. Kelecsényi szándékkal fogalmazott úgy, hogy megtalált, és nem elveszett sapka, mert megtalálta. Neki ez nem egy elveszett, hanem talált, megtalált, rálelt sapka. Aki elvesztette, annak ugyanez csak elhagyott, elveszett, ottfelejtett. Kelecsényi biztos volt benne, ha az a valaki, aki valamikor birtokolta a sapkát, és emlékszik arra a Disznófő étterem kertjében, a felszíntől alig két méterre szétágazó platánra, annak eszébe jut, hogy negyven évvel ezelőtt gyerekként ő hagyta ott azt a sapkát, ami a fényképen olyan jól kivehető. Akkor vajon, hogy kiált majd fel? Megtaláltam a sapkámat? Itt van az elveszett sapkám? Talán jó lenne, ha nem hoznánk ilyen helyzetbe se a sapkát, se annak gazdáját. Már csak azért sem, mert a képen, a talajtól alig két méterre elágazó platántól másfél méterre, a vékony lécekkel borított fémlábas asztalnál egy család ül. Az apán fehér, feltűrt ujjú ing, hátrafésült hajára asszonya tekint tisztelőn, élre vasalt nadrágjához kisgyermek húzódik, a nap rácsillog a fröccsel teli üvegpohárra, majd az asszony nyakánál megpihenve lélegzik. Az asszony már nem él. A nő férje, a valamikori esztergályos novemberben apró koszorút visz a mécsestengeren át, akkor átviszi az emlékek erejét, az ölelések remegését, az erek lüktetését, kézfejével elázott falevelet söpör félre a kőről, pedig nem változott semmi. Olykor már menne, hallja a saját szavát. A sírkövön lassan formát aranyoz egy vésetlen évszám. A sapka egykori gazdája akkor már emlékezne mindenre. Apja tette oda azt a piros sapkát, szinte eldugta előle, ő félve az elhitt veszteségtől húzódik apjához, anyja pedig szemével áldást kér rájuk az égiektől. Talán megérez, megért valamit a búcsú kezdetéről. Az igazsághoz tartozik, hogy a fénykép fekete-fehér. Kelecsényi mégis biztos benne, hogy a sapka, az piros. Nem lehet másképp. Piros a vér, vörös a szélre hajló horizont, a tűz fénye, az emlék melegsége. Minden eredendő. Nem Kelecsényi hagyta ott azt a sapkát. Ő megtalálta. Nem magának, mindenkinek.



Utoljára változtatva 02-18-2006 @ 12:20 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-18-2006 @ 07:16 pm)

Comment: Csak csendben csücsörgök itt ezzel a történetdarabkával a fejemben - mint egy falatnyi emlék... :)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 02-19-2006 @ 10:41 am)

Comment: Attól, hogy egy íráshoz kevés a dícséret, az az értékéből semmit nem vesz el, mint ahogy a sok hsz sem tesz hozzá. Számomra minden írásod egy - egy külön kis költemény, önmagában is mű, és szeretlek olvasni, de talán ha nem írom ide, elfelejted, és nekem igazán nem nagy dolog ide írni ezt a pár sort, attól én sokkal többet kaptam.


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 02-20-2006 @ 07:01 am)

Comment: Drága Éváim! Képzeljétek! Kelecsényi találkozott a minap egy emberrel, aki öt percre lakik csupán az Édentől, és feliratokat gyűjt! Hamarosan olvashatjátok! Máskülönben olvad a hó a közeli dombokon. Régen voltam arrafelé. Van egy kövem ott. Amikor elérek odáig, meglátom a világot. Még néhány hét. fTJ


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds