[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 198


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

VERS...VERS...VERS-ENY
Ideje:: 02-20-2006 @ 11:34 am

Hétfő. Ha hétfő, akkor újabb kiírás. Ízlelgetem a címet, aztán odébbállok. Nem szeretek egyből nekiesni, még ha van rá időm, akkor sem. Hagyom megérni magamban a gondolatot, míg leülepedik az első benyomás. Múlt héten csütörtök délután eszméltem fel. Hej soman pajti, ha részt akarsz venni e megmérettetésben, akkor ideje lenne alkotni valamit. Az a baj, néha nagyon nehezen tudom mellőzni elő-, előtörő pikantériával spékelt cinizmusomat. Igyekszem komoly lenni, de a kisördög állandóan be(le)szól, mikor a Múzsa  magasztos eszméivel csókolgatna.
Apropó, verseny. Tudom, egy-két tagtársamban visszetetszést kelt e szó. Bennem is, de el kell ismernem, hogy mégis a legalkalmasabb meghatározás e tevékenységre.
Ugyebár a verseny leginkább sportpályákon jellemző. A sportolónak hatalmas motiváció a sikerélmény, mások legyőzésével önmaga felett aratja a legnagyobb győzelmet, legyen az akár egyéni, vagy csapatjáték. Húsz évig versenyszerűen sportoltam, még frissen dobol fülemben az adrenalin szinttől megemelkedett izgalom remegő vibrálása, mikor egy sportversenyen megkezdődött a küzdelem.

Hívjuk inkább játéknak? Csak annyiból lenne találóbb, hogy nem utalna kiélezett csatára.
Szó nincs itt semmiféle harcról, versengésről!
Versenyzünk önmagunkkal, játszunk fullos tagtársunkkal!
Mindenki nyer, aki alkot egy költeményt, hisz lírájával újabb bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy földi léte nem volt hiábavaló, esélyt adott rá, hogy soraira emlékezhessen egyszer az utókor. Már ha lesz utókor, de ez már más lapra tartozik.

A legtöbb szavazatot kapónak remek reklám lehetőség a főoldalon szerepelni.
Ennyi. Nem több és nem kevesebb.

Az felettébb örvendetes, hogy az utóbbi időben fellendült a vers verseny forgalma, már ami az alkotásokat illeti. Úgy látszik, sokakat motivál a megadott témára való megmérettetés. Remek ötlet volt feléleszteni ebben a formában ezt a felhívást.

Péntektől hétfő reggelig tart a szavazás, melynek során bármely regisztrált tag tetszőleges sorrendben a fórum topicban javasolhat három nevet.
Arra szeretnék buzdítani minden regisztrált tagot, hogy bátran szavazzon!
Én a következők szerint járok el: Felírom a neveket, és sorban elolvasva a verseket, 1-től 5-ig pontozom őket. Igyekszem kiszűrni minden szubjektív tényező zavaró hatását. Ezután az első hármat beírom. Már volt holtverseny is, ilyenkor újra mérlegelek.
A legfontosabb, hogy a szavazás valóban a versek tetszése szerint történjen, ne pedig szimpátia alapján!
(Ilyenekre gondolni sem merek, hogy ő rám szavazott, akkor én is beírom. Ő nem szavazott rám, akkor juszt sem fogom én sem, pedig mennyire tetszik a verse! Vagy, ez a vers nem tetszik, de még senki sem szavazott rá, szegényt megvigasztalom! Vagy, ez a vers tetszik, de a múlt héten is ez az alkotó szerepelt a főoldalon; még mit nem! Bocsánat, hogy ilyenekről merészelek írni, de nyugodt szívvel írom, mivel tudom, hogy ilyen anomáliák itt nem fordulnak elő. Ugye?)
A pártatlanság elve, és szívem szerint, amikor részt veszek a heti versenyben, akkor nem szavaznék. Hiszen szerencsére rendelkezem bizonyos mértékű önértékeléssel, és így nonszensznek tartanám a szavazást. Így nem, hogy más résztvevő is szavaz. Persze, elég furcsa lenne, ha bárki önmagára is szavazhatna. Több, mint furcsa. Még jó, hogy nem szabad. Képzeljétek el, milyen népszerűtlen lenne, ki önmagával kezdené a szavazást, csak azért, mert őszinte, és szókimondó. Szavazok, mert mások is szavaznak, akik részt vettek, így etikátlan lenne, ha nem szavaznék. Viszont, ha előfordul, hogy nem szavaz mindenki, akinek szerepel a verse, akkor megint nem takar reális eredményt a szavazás.
Íratlan szabály itt – szerintem -, hogy szavazzon, aki versenyez. Hisz így több a szavazat is. Akkor lehetne kizárni a szereplők részéről a szavazást, ha rengeteg regisztrált tag szavazna.
Szavazzatok bátran!
És írjatok verseket, gazdagítsátok a Full Extrát és önmagatokat!
Gazdagodjunk közösen hétről-hétre!
Örvendetes, hogy a „nagy” nevek is megmozdultak a héten. Úgy gondolom, ezzel akár „öntudatlanul” is jelezték, hogy súlya van ennek a versenynek, nemcsak a „nyeretlen” csikók idétlen szárnypróbálgatása.
Itt van prayer barátunk, aki egymás után másodszor kerül ki a főoldalra győztes versével. Mint üstökös gyorsuló pályája, úgy bontakozik ki tehetsége előttünk.
Vagy kerlac, aki „régi öregként”, a Full egyik oszlopaként nem restellett tollat fogni, és lám, győztes lett ő is.
Tiszta szívből gratulálok nekik!
És még egyszer: Higgyétek el, itt nincsenek vesztesek, mindenki csak nyerhet!
Hajrá poéták, szárnyaljon képzeletetek gyermekkorotok emlék foszlányai közé!



Utoljára változtatva 02-20-2006 @ 12:34 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 02-20-2006 @ 12:47 pm)

Comment: Kedves Ottó, gratulálok a sasszemedhez. :) Szépen elősoroltad az összes dilemmát, ami régen és kevésbé régen előkerült. Elhiheted, nem volt egyszerű ezt a formát megtalálni, de ez - működik. Egyetlen apróság: a magam részéről nem érzem kötelességnek a szavazást, főleg akkor, ha érintett vagyok. :) Legyen ez (is) mindenkinek szíve-joga. :) És még valami: természetesen minden jó és megvalósítható kezdeményezésre nyitottak vagyunk. :)


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 02-20-2006 @ 01:01 pm)

Comment: Szia Ottó! Ez igen!!! Lelkes, forró hangulatú buzdítás! Ha verset tudnék írni, isten uccse, máris nekiülnék. A szavazást illetően hasonlóan járnék el, mint te. A hszeket is legszívesebben úgy írnám meg, hogy csak utólag tudjam meg, kinek az írása. Másokét sem olvasom el előre. Lelkesítő szavaid után rosszul esik leírnom, de nem mennék a szavazók táborába. Nekem általában gondom van a versekkel. Ha túlzottan elvont, meg sem értem. Igaz, úgy magyarázom, ismerni kéne hozzá személyesen a vers íróját, de ebben nem biztos, hogy igazam van. De az mindenképpen igaz, hogy tartalmilag hatnak rám. Verstanilag nem mernék belekontárkodni, mert ami keveset hozzá tudok szólni, az nem értékelhető. Játék vagy verseny? Szerintem verseny. Hiszen, a szavalóverseny, énekverseny... kapcsán sem gondolkodunk el, hogy verseny vagy nem? De ha már célpontba állítjuk, játék helyett inkább a vetélkedőt helyezném előtérbe... Jobban kifejezi a tartalmat. De nekem semmi bajom nincs a versennyel sem. Bocsika, hogy belekontárkodtam, Rozika


Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-20-2006 @ 02:12 pm)

Comment: Szia Mackó! Élvezettel olvastam soraidat. Meg kell, hogy mondjam itt mindenkinek, hogy én magam mivel a versírók táborába tartozom, nemigen szeretek szavazni, bár úgy érzem, hogy ezzel egyfajta véleményt alkotok a társaim művéről. De azt hozzáteszem, hogy én viszont nem engedném azokat a versírókat szavazni, akik írtak a topicba verset, csak marad a többi versíró, vagy olvasó, vagy aki prózát, regényt ír, mert szerintem az sokkal izgalmasabb, hiszen az igazi megmérettetés. Indoklom, hogy miért, mert vannak minden oldalon csapatok, és itt is, és néha úgy ézem, ahogy te leírtad, szimpi vagy, tehát rád szavazok, vagy ismerlek személyesen rád szavazok, vagy egyéb, és ez alapján inkább a csoportok szavaznak egymásra, nem mintha ezzel most azt mondanám, hogy Prayer és Kerlac nem érdemelte meg a győzelmet, de igen megérdemelték, mert nagyon szép verset írtak. Ezzel inkább csak azt akartam mondani, hogy szerintem sokkal tisztességesebb lenne a versverseny, ha azok a költők vagy költőpalánták akik írtak verset a versenyre nem szavazhatnának, csak a többiek. Én így látom, de ennek ellenére, azért írok verset a topicba, és szavazni is fogok, ha ezek után meg nem tiltják. pusszantás: Gaby


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-20-2006 @ 02:22 pm)

Comment: kerlac:) Köszönöm Laci, már ezért megérte hangosan gondolkodni! A szavazásról: én sem érzem kötelességemnek, csak ha mások is szavaznak, akik résztvevők, akkor így korrekt. (Persze, most meg kellene néznem, Te szavaztál-e, nehogy kellemetlenkedjek.) No mindegy, a lényeg az, hogy jó móka ez a vetélkedő, én csak köszönettel tartozhatok érte, a múlt héten kétszer is megihletett. :-)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-20-2006 @ 02:33 pm)

Comment: Porozi:) Szia Rozika! Köszönöm hozzászólásod! Kár szerénykedned, hiába áll a próza közelebb hozzád, volt szerencsém olvasni jópár vershez fűzött hsz-edet is, és meg kell mondjam, verstan ide, vagy oda, értesz Te a versekhez, hiszen olvasójuk vagy, és nem is akármilyen! A verset nem feltétlenül kell érteni, megmagyarázni, tetszik, vagy nem tetszik, ez itt a kérdés. (Jó, bevallom, én sem szeretem az olyan verseket, melyeket nem értek meg elsőre!) Nem akarlak rábeszélni a szavazásra, csak az ne tartson vissza, hogy Te nem írsz verseket, csak prózát. Értő olvasó vagy Rozika, hidd el! És csak ez számít!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-20-2006 @ 02:45 pm)

Comment: blue:) Szia Gaby! Az a baj, ha a versírok nem szavaznának, nagyon kevés lenne a szavazás. Elvileg teljesen egyetértek veled, ha tehetném, én sem szavaznék, ha küldtem be verset. Más: Szimpátia szavazás. Ugye, milyen kényes kérdés? Tudod, sok igazság van abban, amit mondasz. SENKI nem fogja leharapni ezért a fejed, vagy megtiltani, hogy beírjál. Szép is lenne, csodálkoznék rajta. Valójában blogom megírásakor e kérdés engem is foglalkoztatott, de próbálok elvonatkoztatni, és a lehető legnagyobb jóindulattal hozzáállni e kérdés megítéléséhez. A blogomat pont azért írtam meg - részben -, hogy népszerűsítsem a vers vetélkedőt és a SZAVAZÁSt. Hiszen ha sokan szavaznának, nem kellene az alkotóknak, és máris megszűnne ez a probléma. Puszi neked is, további jó alkotást kívánok; Ottó


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 02-20-2006 @ 05:03 pm)

Comment: Érdekes Ottó! Jó neked, hiszen osztályozni tudsz. Én nem nagyon, hiszen mindegyikben megtalálok valamit, ami magával visz. Nem is kéne egyébként azoknak szavazni akik írnak, akkor énnekem sem. Őszinte vagyok. Még sosem írtam megrendelésre, vagy tervből verset. Engem most ez mozgat. Az eredmény pedig olyan amilyen. Szerintem jók az eredmények. Büszke vagyok, hogy már kétszer szavaztam győztes versre. Egyébként, le a kalappal mindenki előtt, hiszen bizonyos mértékig satuba rakott kézzel kell írni, s ehhez nem igazán szoktunk hozzá. Viszont, mint ahogy már írtam mégis szép versek születnek. Nem kell ezt egyébként olyan komolyan venni. A másik része a naplódnak már érdekesebb. Elég sokan vagyunk fent és ehhez képest kevés a szavazat. Aztán lehet, hogy ez is csak nekünk ötlik be.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-20-2006 @ 06:38 pm)

Comment: lacoba:) Én azért találtam ki ezt a pontozósdit, mert nem tudtam a sok jó vers között dönteni. Azt is elmondom, hogy attól még lehet nagyon jó egy vers, mert nekem (vagy neked) nem tetszik. Ha valaki másra viszont olyan hatással van, hogy csuda, akkor ez teljesen természetes. Nem vagyunk egyformák, van akinek bejön a stílusa, van, kinek nem. Nekem nem okoz különösebb problémát "rendelésre" verset írni, legfeljebb akkor, ha a megadott téma érdektelenül hat rám. A komolyságról...azt hiszem, velem pont az a probléma, hogy amikor komolynak kéne lenni, akkor sem vagyok az. Már ha olyan a hangulatom. A szavazat szerintem is kevés. Sokkal több embernek kellene szavazni. Hát, ez van. Köszönöm, hogy elmondtad véleményed, üdv néked Laco bá! Ottó


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-20-2006 @ 10:02 pm)

Comment: Kedves Ottó! Jó kis népszerűsítő a blogod, reméljük sokan olvassák, ha esetleg véleményt itt nem is formálnak. Én szívesen kipróbálnék egy olyan variációt is, ahol a versek úgy jelennének meg, hogy nem látszik a szerző. Ezzel azt lehetne elkerülni, hogy a szavazókra azt mondják, nem a verset, hanem a költőt szavazták. Az, hogy az is szavazhat, aki indul a versenyen, szerintem nem befolyásolja az eredményt lényegesen, hiszen mindenkinek három nevet kell megadni..:)))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-20-2006 @ 11:03 pm)

Comment: Én éppen attól tartom jónak, ha az is szavaz, aki részt vesz a versenyben, mert így még kevésbé merül fel, hogy bárki is mondjuk saját magát akarná előtérbe helyezni. Egyrészt. Másrészt én sajnálnám, ha nem jelölhetném meg a három leginkább nekem tetsző alkotást, hiszen tényleg sokszor tátva marad a szám, hogy egy téma vagy egy cím mennyi fantasztikus gondolatot képes ébreszteni. Én szívesen drukkolok mindenki versének (hangsúlyozom: versének!), hiszen ez a művek versenye, nem az alkotóké (még akkor is, ha a kettő természetesen összetartozik). A szimpátia klassz dolog, de itt nem szabad, hogy ez domináljon. Olvastam én már cseppet sem szimpatikus emberke remekbe szabott alkotását. És akkor bizony kalapot emeltem és fogok is. Örömmel.


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 02-21-2006 @ 02:52 am)

Comment: Szia Ottó! A hszeket olvasgatva, Anna hozzászólásából jutott eszembe, Mielőtt idetévedtem a Fullextrára, tagja voltam egy másik irodalmi listának, ahol úgy történt a beadott írások megszavaztatása, ahogy Anna felvetette. Egy megadott linken olvashattuk a műveket, szavaztunk rá, és az eredményhirdetéskor tudtuk meg, melyik művet ki írta. Nekem tetszett, még akkor is, ha egy idő után felismertem a stílusról a szerzőt. A döntés helyzetben levők talán ezt a lehetőséget is végiggondolhatnák, megvitathatnák. Rozika


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 02-21-2006 @ 07:46 am)

Comment: Volt már olyan fölvetés, hogy név nélkül kerüljenek föl az írások. Akkor azért nem valósult meg, mert arra kellene egy valaki, aki ezt folyamatosan vállalja és megvalósítja. Egy olyan személyiség, aki a tagság (és az adminok, modik) teljes bizalmát élvezi. Mint bizonyára tudjátok, a Fullextrán mindenki szabadidejében, ráérő ideje, energiája arányában vesz részt, nincsenek "alkalmazottak". Ezért nem valósult meg. Ne feledjétek, ez egy játék, nem szabad olyan véresen komolyan venni. :)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-21-2006 @ 07:55 am)

Comment: Anna1955:) Egyetértünk Anna, de a technikához nem értvén, nem tudom, mennyire bonyolítaná meg a névtelen szerzőként küldött vers a versenyt. Az eredményt csak akkor nem befolyásolja, ha az is szavaz, aki beküldött verset, ha minden beküldő szavaz. Szerintem Te jobb vagy matekból, mint én! :))))))))))))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-21-2006 @ 08:02 am)

Comment: Netelka:) Persze, neked is igazad van! Nem a szerzőnek kell dominálnia, hanem az alkotásnak függetlenül attól, hogy a gazdája nekünk szimpatikus-e vagy sem.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-21-2006 @ 08:06 am)

Comment: Porozi:) Jó ötlet, amit mondasz, gondolom itt azért alakult ki így, mert ez a legegyszerűbb. Mellesleg abban nagy igazság van, hogy név nélkül is felismerhető a legtöbb költő a stílusáról!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-21-2006 @ 08:11 am)

Comment: kerlac:) Kedves Laci, azt nem mondhatod, hogy nem hangzott el egy-két jó ötlet. (Ami tudom, nem újkeletű, korábban már biztosan találkozhattatok hasonlóval.) Maradjunk annyiban, hogy jól körbejártuk a témát, megbeszéltük a megbeszélni valókat, Te pedig kimondtad a végső igazságot, mellyel én maximálisan egyetértek: EZ JÁTÉK, NEM SZABAD TÚL KOMOLYAN VENNI! :)))))))))))))))


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-21-2006 @ 12:18 pm)

Comment: Érdekes a téma Soman! :) végigolvasgattam a hsz-okat is. Igen, úgy 1 éve talán, hogy felmerült ez a téma, egy már "felmelegített" topicban boncolgattuk a lehetőségeket. ---Játék vagy nem játék, az emberben mégis csak ott bújkál, ha parányi is ugyan, az a bizonyos becsvágy. Mert hát pontosan a "verseny" léte szüli, ha akarja, ha nem. Na most őszintén! nem így van? ... Persze, hogy játék, de azért mi már nem gyerekek vagyunk, mégha gyermeklelkünk bennünk piheg is! :) Na tehát, akkor is pont ez merült fel, hogy ha név nélkül kerülnének fel a versek, jobb lenne. Mert a másik kérdés, amire meg kell magunkban őszintén keresni a választ: tudunk teljesen elvonatkoztatni attól a személytől, aki a verset feltette? ... Bizonyára, ha megfeszítetten próbálkozunk. De sikerül is mindig? hm ... De az tény, hogy a technikai akadályt -miszerint erre egy alkalmas embert kellene találni- nehéz leküzdeni. Ezt nehéz überelni. Bár, őszintén, talán lehet, hogy mégis akadna... A szavazás? vettem a versenyben én is részt, bizony fura érzés volt nekem is szavazni azon a hétvégén. Erzsi


Hozzászóló: soman
(Ideje: 02-21-2006 @ 03:49 pm)

Comment: Zizike:) Szia Erzsike! Hmm. Hát igen. Ahogy olvasom a reagálásokat, el kell ismernem - és ehhez nincs szükségem nagy fokú empátiára -, minden hozzászólónak igaza van valahol, nehéz kardoskodni valamelyik oldal mellett. Most, hogy ezt a becsvágy dolgot említetted, Te is nagy igazságot szóltál, és hogy ezzel egyetértek, szinte agyonütöm a kerlachoz fűzött válaszomat, hogy játék az egész, nem kell túl komolyan venni. Hát igen, játék is, meg nem is. És nincs abban sem semmi rossz, hogy ezt most ily alaposan kitárgyaljuk. Hátha csak beugrik egy okos ötlet, amit technikailag is lehetne hasznosítani. Mégegyszer összegzem az én véleményet (is), amivel úgy látom, nem vagyok egyedül: /Nem szívesen szavazok, ha résztveszek./ Kár, hogy látom az alkotó nevét./ Ennyi. Csak azért nem kardoskodok tovább ezek mellett, mert úgy gondolom, akkora súlya talán mégsincs e versenynek. Így elfogadom a jelen rendszert. Köszi a hsz-t! Üdv; Ottó


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-21-2006 @ 09:30 pm)

Comment: Igen Ottó! én pontosan így vagyok vele ..., a 3 utolsó mondatod a lényege a dolognak, mert amúgy ez egy nagyon jó kis site, értékes kis Közösség egy humánus és jóindulatú Adminnal, és hát "- semmi sem tökéletes!" -ezt már a róka is megmondta, tudod, a Kis Hercegnek! :)) üdv.,innen, Erzsi


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds