[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 229
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 229


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

előre megírt darab
Ideje:: 02-24-2006 @ 04:05 pm

ha meg kell halni, halj meg egészen... eredetileg ezt a címet akartam adni a mai bejegyzésnek, de aztán megláttam Boszi írását, és letettem róla.

tegnap már majdnem megértettem, mit is jelent Müller Péter mondása: a darab meg van írva, te csak annyit tehetsz, hogy jól játszod a szerepedet.
mert persze semmi sincs ok nélkül, egyik dolog jön a másikból... megszülettem, aztán anyám ráhagyott egy nénire, és emiatt évek múlva is úgy érzem, anyámnak minden fontosabb, minthogy velem legyen.
és mert ez fáj nekem, ezért én évekig itthon vagyok a gyerkeimmel, és mert évekig itthon voltam, most idegen lett a nagyvilág.
közben persze történt egy csomó más is: a tesóm lelökött az emeletes ágyról, ezért aztán nem is bánom, ha szenved időnként, úgy kell neki, én is szenvedtem eleget miatta.
nagyapám elvitt a hátsó ülésen biciklivel, naná, hogy a kocsmába, de mindig vett nekem csokit. a nagyapámat szerettem, de ő sajnos meghalt. és persze még egy csomó dolog történt velem, amiből logikusan következik, hogy miért vagyok ilyen, amilyen, de ez valójában rajtam kívül senkit nem érdekel.

nekem azonban jó érzés tudni, hogy amit teszek, annak oka van, bár semmire se megyek ezzel a nagy okossággal. ha nem én lennék, hanme mondjuk a hugom lenne én, akkor valószínűleg vele minden egészen másképp történik. ha őt rábízta volna egy nénire anyukám, akkor ő arra a következtetésre jutott volna, hogy az öreg nénik nagyon aranyosak, és milyen jó egy öreg néni mellett felnőni. és ha az öcsém lelökte volna az ágyról, akkor biztosan felpattant volna, hozzávágja a kiesett fogát, és nagyvonalúan a szemébe mosolyog: pukkadj meg, akkor is szeretlek.

csakhogy én én vagyok, és hiába logikus, hogy ilyen vagyok amilyen, nekem fáj, ami fáj, és kétségbeesetten próbálom kitalálni, hogyan lehetnék már végre nagy és okos felnőtt, de hiába minden igyekezet. és akkor eszembe jutott ez a darab meg van írva, csak játszd jól a szerepedet. és hogy jobban megértsem, példának okáért felhoztam Hamlettet, akit én teljes egészében megértek, mert hiába királyfi, mindenekelőtt ember, és piszok rossz érzés lehet ez a meghalt a király, éljen a király, még akkor is, ha az életnek ez a rendje, és egy ország nem maradhat király nélkül.

nos tehát, Hamlet is szépen túlléphetett volna a dolgon, meghalt az apja, de az anyja él, az országnak meg király kell. igazából semmi különös. csakhogy bármennyire is logikus minden, ő Hamlet. Hamlet a dán királyfi és nincs mese. fütyül a szokásjogra, az értelemre, neki a szíve diktál.
na, és akkor igazából itt kezdtem megérteni a dolgot, hogy ugyebár a Hamlet szerepe is előre meg van írva, hála a jó öreg Williamnek, és mégis.. milyen sokféleképp eléjátszották már ezt a szerepet. volt aki úgy játszotta, mintha őrült lenne (naná, aki nem képes felfogni, mi az élet az őrült, meg egyébként is az igazságba bele lehet őrülni, szóval akátr így is lehet)

volt aki úgy játszotta el ezt a szerepet, hogy aztán a nézők könnyezve álltak fel: bolond a világ, csak egy ember van, aki mégis az igaz uton járt: és ez Hamlet.
na szóval ebből aztán meg is értettem, hogy a lényeg, hogy hiába meg van írva a darab: igazán jól játszani csak akkor lehet, ha az ember jól játsza a szerepét. ha meg kell halni, meghal egészen. ha nevetni kell szívből nevet. ha épp sajnálnia kell önmagát, akkor sajnálja egészen.

úgyhogy azt hiszem, én most épp belehalok egészen.



Utoljára változtatva 02-24-2006 @ 04:05 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 02-24-2006 @ 08:07 pm)

Comment: Vigyázz, a szélsőségek embere nehogy a tévedések vígjátékába csöppenjen - a "végletes" 8úgy mitn két szélső érték közti) viselkedés ritkán gyümölcsöző. Én pedig emgkaptam a letolásomat Loritól: ő megmodnta nekem nagyon szép lélek vagyok,de irdalomból ne merjem mégegyszer levezetni az éeltet mert nem lehet: az az író valósága. Az enyém teljesen más. Ezzeél nem értek egyet, de ezt megkaptam :o) És a fene vigye el, van is benne valami. Hát ne halj meg egészen.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-24-2006 @ 10:55 pm)

Comment: Breko.. marhaság! a filozófusok kivonulnak az erdőbe, a költők halálra isszák magukat, akik élnek, meg pénzt keresnek, na de abból sosem lesz irodalom... kit érdelkel a valóság? a valóság nem embernek való... választani kell: valóság és ember között.. ez van.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 02-25-2006 @ 10:17 am)

Comment: Tetszik hogy előre meg van írva a "darab",mert bizony én néha hol ezért ,hol azért ,rövidre zárnám az egészet, amit később biztos meg is bánnék, de akkor már nem lenne lehetőségem visszacsinálni... úgyhogy amíg a darab megy ,érdemes játszani.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 02-26-2006 @ 01:29 am)

Comment: Egy kicsit máshonnan megközelítve: Hamletnek nehéz kitörni a számára börtön-Dániából, szinte lehetetlen. Nincs is hová. Ezt Hamlet is tudja, többek között ezért is vállalja önként a rabságot. A csodálatos az, hogy miközben tudja és érti sorsát, mégis szabad… pontosabban belülmaradva elkülönül… Persze némelyek számára mindez érthetetlen, így a te magatartásod is csupa kérdőjel. De te ezzel ne foglalkozz! Tiltakozol a világ ellen, amelyben élsz, s némelykor magad ellen is, de nem baj, mert ez ad hitelt magadnak, neked. :) Most azt is írhatnám, hogy az élet nem fekete vagy fehér! Így élni veszélyes és kiábrándító, de ezt az igazságot előttem már megfogalmazták. :) Inkább tarts ki önmagad mellett! Végül is író akarsz lenni, s az, mint tudjuk, nem egyszerű mesterség! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-26-2006 @ 10:34 am)

Comment: Kriszta, köszönöm! (mekkora más a harmadik gyermek?)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-26-2006 @ 10:36 am)

Comment: Hori! azért ilyenkor úgy megölelnélek! és boldog névnapot! és köszönöm!


Hozzászóló: hori
(Ideje: 02-26-2006 @ 04:58 pm)

Comment: :) Köszi! :)


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 02-26-2006 @ 09:49 pm)

Comment: Így van. Mindig azt tesszük és az történik velünk, amit tennünk kell, illetve történnie kell. Ha ezt megértjük, akkor csak egy lépés, hogy tudjuk elfogadni önmagunkat. Ha ez már megy, akkor még egy lépés, hogy el tudjuk fogadni a világot is olyannak amilyen. Minél többet problémázol, a világ annál bonyolultabb lesz. Higgy önmagadban, vagy ahogy a Jósda bejáratán állt: Ismerd meg önmagad. Ez maga a Cél és az Út. (hú, de filós hangulatban vagyok ma! Bocsi.)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-27-2006 @ 07:03 pm)

Comment: Paulusom! azért ez nagy volt! "ismerd meg önmagad! ez a cél és az út!"... asztaaa! ez nagyon-nagyon... :) jó, hogy itt voltál.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds