[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 194
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 194


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Operabál... óh!
Ideje:: 02-26-2006 @ 11:02 pm

A cikkben zárójelekben az én (Paulus) megjegyzéseim.

Utcabállal tüntettek a Budapesti Operabál és közönsége ellen szombat este a dalszínházzal szembeni Balettintézet előtt egy rendőrségi kordonnal elkerített területen; két antiglobalista civil mozgalom szervezésében mintegy félszáz szimpatizáns zenével, tánccal, előadásokkal és ingyen ételosztással demonstrált egy igazságosabb társadalom érdekében. (P: nagyon helyes, épp ideje.)

Mialatt a 11. Budapesti Operabálra igyekvő közönség néhány tagja hosszabbnál hosszabb limuzinokkal hajtott el a tüntetők rendőrségi kordonja előtt, néhány aktivista megpróbálta őket aprópénzzel megdobálni. (P: én nagyobbacska tárgyakat javasolnék, mondjuk macskaköveket. Ezek még képesek az aprópénzt is összeszedni!) Az időben érkezett rendőri figyelmeztetés megelőzte az esetleges nagyobb atrocitást.

Egy órával az operabál hivatalos kezdése előtt zendült fel elsőként a vendégeket köszöntő ünnepélyes fanfár. (P: hogy be ne szarjak!) Az Operaház teraszáról szóló hangfalakat kitűnően lehetett hallani a túloldalon is, ahol addigra már 20-30 többnyire fiatal, az ATTAC Magyarországhoz és Benneálló Ellenállókhoz tartozó aktivista gyűlt össze.

Az ellen-bált szervezők közül válaszként többen a "Minden tőkés gazember!" rigmust kezdték el énekelni, de akadt olyan is, aki az Internacionálét szavalta lendületesen. "A pénz ára a nyomor", "Jogállamban a pénz a fegyver - József Attila", "Lehet más világ" - transzparensekkel és zászlókkal felvértezve gyűltek össze a demonstrálók, akik a szemerkélő eső ellenére is vagy három órán keresztül álltak a strázsán. Tánccal, zenével, előadással és ételosztással múlatták az időt. Voltak akik farsangi dresszbe öltözve, békatalpas Superman-jelmezben ropták a zenére, de volt olyan is, aki George Bush-álarccal riogatta társait. (P: még jó, hogy nem kaptak néhányan szívszédülést!)

Az Utcabál egyszerre kulturális rendezvény, politikai tett és demonstráció, társadalmi performance és műalkotás - fogalmazta meg a rendezvény lényegét Tanay Marcell, az ATTAC Magyarország egyik vezetője, aki a rendezvénnyel a társadalmi felelősségvállalás fontosságára kívánta felhívni az operabálon résztvevők figyelmét. Egy betörési kísérlet a mások szabályai által átszőtt, sterilizált térbe - tette hozzá az est egyik főszervezője. (P: csak így tovább, Veletek száguld vív, ujjong a lelkem. Előre magyar performance-proletárok!)

A Budapesti Operabál közönsége vegyesen fogadta a báljukat bevezető kísérőrendezvényt. Néhányan egyszerűen "hülyeségnek", "bolondságnak" minősítették (P: mily magasröptű stíl! micsoda  irodalmi magyar!) a demonstrációt az MTI-kérdésére reagálva.

Értetlenkedését fejezet ki Steiner Pál szocialista politikus is, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a - több tízezer forintos - báli belépőkből befolyt összeg jótékonysági célokat szolgál. (P: nem csodálom, hogy értetlen, mert a kis agyával nem is értette meg, hogy itt nem erről van szó. Amíg egy országban a gazdagok szórakozásából kell jótékonykodni, ott nincs demokrácia, csak szavakban.)

Kupa Mihály, a Centrum Párt elnöke szintén nemtetszésének adott hangot az ellenbálozókkal kapcsolatban, mint mondta, őt most jobban érdekli a három leánya, akik szintén résztvevői az operabálnak. (P: a Kupa, aki olyan okosakat mond szigorúan középen, de nem csodálom, hogy jobban érdekli a három lánya, aki szintén zenész.)

Kékesbordó ruhájában, állami kitüntetésével a hajtókájában érkező Varnusz Xavér orgonaművész az MTI-nek arról beszélt, hogy nagyon sokan meglepődnének, ha kiderülne, mennyi "egyszerű dolgos ember is" van az Operaház falain belül, olyanok, akik még "az is lehet, hogy panellakásokban élnek". (P: hogy ez a Xavér ilyen hülye, ezt azért nem gondoltam volna.)

"Megértem a demonstrálókat. Valóban társadalmi igazságtalanság, ami itt van" - mondta az MTI-nek Bárándy György. A 87 esztendős ismert ügyvéd 11 éve minden alkalommal részese e jeles társadalmi eseménynek, a tavalyi évben például övé volt a nyitó tánc a sztárvendég Gina Lollobrigidával. "Az viszont tény, hogy társadalmi igazságtalanságok mindig is voltak, és lesznek is" - tette hozzá Bárándy György, aki saját helyzetéről úgy vélekedett, ennyi idősen megérdemli, hogy ne sajnálja magától a - legdrágább - 240 ezer forintos báli belépőjegyet. (P: Bárándy úr! Micsoda mélyfilozófia és jóstehetség! Azt kell mondanom, társadalmi igazságtalanságok addig lesznek, amíg lesz egy olyan, aki így gondolkodik, ilyen “derék optimizmussal”, s amíg Operabálok lesznek.)



Utoljára változtatva 02-26-2006 @ 11:31 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 02-27-2006 @ 09:07 am)

Comment: Bennem is egyre nagyobb felháborodást kelt a gazdagságnak ilyen fitogtatása. Ez még sohasem vezetett jóra. Gondolom a Bárándy úr erre is emlékszik nagybölcsen a saját életéből is, meg a tanulmányaiból is.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-27-2006 @ 11:37 am)

Comment: Valahol megértem az indulataidat, pláne, mikor tényleg azt gondolja valaki, hogy "panellakók" (nem félreérteni: szerintem ez nem negatív kategória!!!) is lehetnek az Operabálon. Viszont a magam részéről inkább úgy vagyok ezzel, hogy marhára nem érdekel az operabál. Egy sznob baromságnak tartom, állítom, a felének fogalma nincs az operáról mint olyanról, jó, ha megtalálja magát az épületet. Sznobok mindig voltak és lesznek, rongyrázás volt és lesz, míg világ a világ - ettől én még jól tudom magam érezni a bőrömben. Ez az egész inkább nevetséges, mint felháborító. Azaz, ahogy nem érdekel a dolog, ugyanúgy nem is tüntetnék ellene, mert kár az időért - annyi értelmesebb dologgal tud foglalkozni az ember.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 02-27-2006 @ 01:47 pm)

Comment: Neti! Te most, végül is a Bárándy érvelését fogadod el, beletörődsz, hogy a világ megváltoztathatatlan, elfordulsz, behunyod szemed, mert úgy gondolod ez nem a Te ügyed. Sajnos majdnem mindenki így gondolkodik, és ezért volt a helyszínen ilyen kevés tüntető. Viszont gondold el, ha százezren mentek volna oda és kissé erélyesebben... És nem csak az Operabál ellen, hanem mindenféle kizsákmányolás ellen... Vagy Te, vagy a többi beletörődő úgy gondolod, hogy itt minden rendben van, mindenki egyenlő, mindenki a munkája és képessége szerinti szinten él, nem fosztják ki a természetet, és így tovább?


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-27-2006 @ 02:03 pm)

Comment: Ó, dehogy, dehogy gondolom így... elég, ha a saját környezetemben szétnézek. De nem hiszek benne, hogy "x" számú ember ezen bármit is változtatni tudna. Bár ez gondolom, szerinted rossz hozzáállás - én is így gondolok azokra, akik nem mennek el mondjuk majd szavazni, mondván, nem érdekli őket. Tehát megértem az álláspontod, csak miközben abban hiszek, hogy igenis, a demokráciát nem véletlenül kaptuk, szereztük, lett (nem akarnék lovagolni a szavakon), vannak dolgok, amiken lehet változtatni, és szerintem vannak, amiken nem. Én pl. rendre felháborodom, mikor az örömlányok jogairól megy a duma, mert szívem szerint mindegyiket elküldeném közmunkára vagy valami olyan helyre, ahol megtudnák, mit is jelent dolgozni (majd mindjárt kevesebb idejük és energiájuk lenne a "jogaikkal" foglalkozni), mégis be kell látni, hogy ez az "ipar" is volt és lesz, ha tetszik ez nekem, ha nem. Mit mondtam, megértelek, de nem hiszek abban, hogy emberek egy csoportjától másként is lehetne az, ami ellen tiltakozol. Lehet, hogy opportunista vagyok, vagy földhöz ragadt, de szerintem inkább reális.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-27-2006 @ 07:28 pm)

Comment: az a baj, hogy lassan újságot sem olvasok, úgyhogy jó, hogy tájékoztatsz a legfontosabb eseményekről:) engem az bosszant, hogy időnként úgy nyilatkoznak a tehetséges és sikeres, tehát nem véletlenül gazdag emberek, mintha nem is ebben az országban élnének. szóval, igazad van Paulusom, hogy felháborodtál!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-27-2006 @ 11:03 pm)

Comment: Úgy gondolom, hogy a gazdagoknak meg kellene nézni, hogy hogyan él az ország többi lakója. Talán egy kicsit adakozhatnának a millióikból. Felháborító, amit csinálnak.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 02-28-2006 @ 06:20 am)

Comment: Amikor hallottam, hogy lesz ez a tüntetés, nagyon jó ötletnek tartottam. Reméltem, hogy a bálozók egy része elgondolkodik azon, hogy az anyagi javak birtoklása, ugyanúgy, ahogy a szellemieké is, felelősséget is jelent - felelősséget a társadalom egésze iránt. Az idézett "úriemberek" azonban nem erősítették meg reményeimet (enyhén szólva :)). Ugyanakkor a "másik oldal" szélsőséges megnyilvánulásait sem tudom elfogadni (pl.: "Minden tőkés gazember!"), mert rossz időket idéznek. Szerintem az igazság - ahogy általában, - most is valahol a kettő között van. Hogy pontosan hol, azt csak több oldalon tudnám kifejteni, de ettől most megkímélek mindenkit. :) Inkább egy (kényszeredett) mosolyt csalnék helyette az arcokra, kiegészítve a blogot: a bál fővédnökei és díszvendégei között volt (több kormánytag mellett) az "Ifjúságügyi, családügyi, szociális és esélyegyenlőségi miniszter(asszony)" is...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds