[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 243


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

egy sárga lepke ürügyén
Ideje:: 03-23-2006 @ 09:16 am

Előre bocsánat a nyavajgásért, de ne olvassa, aki unja, Már rég kiabálnom kellett volna, és üvöltözni, hogy segítsetek, hát most legalább már kiabálok, és üvöltözök, hogy segítsetek... "a szemetek pattanjon meg ott ő ahol jár"...

Rég ott kellett volna hagyni azt a hülye lapot, ahol együtt publikáltunk, de hát ez a XXI. század, csak egy klikk, és elevenen megnyúzathatod magad, hogy végig nézd, hogyan lesz szerelmes a volt kedvesed, és mint valami hülye szappanoperát követheted napról napra, hogyan jut el a történet az előre jól kiszámítható végkifejletig.

Na, jó, most már legalább eljutottam addig, hogy nem klikkelek oda, és végre úgy érzem, hogy kezd felszínre jönni az a sok keserűség amit az elmúlt hónapok alatt sikerült gondosan magamba zárni.
Tegnap éneken voltam... wow, még énekelni is járok, ráadásul Veszprémbe, ahhoz az énektanárnőhöz, akikhez a Tóth Veráék is jártak... havi 3000, mielőtt valaki azt gondolná, hogy könnyű nekem, és velem egykorú nőcik vannak a kórusban... ja, mert hogy ez amolyan kórusféle.
Szóval, tegnap alig énekeltünk, de nem is volt baj, mert Adélnak meghalt a barátnője, és nemrég volt a temetés, úgyhogy kapásból megmutatta a képet mindenkinek, hogy ő volt az... és elmesélte, hogy gyönyörű fehér csokrot csináltattak (ők, merthogy öten voltak barátnők, úgyhogy négyen együtt készíttették a csokrot), na és akkor a temetésen persze kisütött a nap, és jött egy sárga lepke, ami nem volt hajlandó sehova máshova szállni, csak a fehér csokorra.
Hát, persze az ember ilyenkor úgy szeretné hinni, hogy legalább egy lepkében tovább él az, akit szeretett, és abban a pillanatban én is hajlandó voltam elhinni Adélnak, hogy a barátnője volt az a sárga lepke.. de igazából nem ezért érdekes a történet.
Az egyik nő el kezdte mondani, hogy neki mikor meghalt az apukája, akkor a lányától búcsúzott el... nem is nagyon értettem, mit akar ezzel mondani (hol itt a történet?), de aztán egyre bátrabban mesélt, míg végül megértettem, hogy csak az apukája lelke búcsúzott el a lányától... (na, ez már kezdett nekem kicsit túl misztikus lenni), de aztán tovább mesélte, hogy három hónappal a temetés után elmentek Bajára az egyik barátjukhoz, akik elvitték őket valami zarándokhelyre, és akkor ott, mintha húzta volna valami ki a kocsiból, kitépte az ajtót, és őrjöngve rohant a kereszthez, és földre vetette magát, és csak zokogott és üvöltözött.
Persze a férje halálra rémült tőle, hogy milyen szörnyű így látnia a feleségét, pláne mások előtt, de nem lehetett mit tenni, mert olyan erővel vágta magát a földhöz, hogy nem bírták felvenni, amíg ki nem őrjöngte magát... (és persze ahogy mindezt mesélte, megint sírni kezdett, de nem volt itt a férje, úgyhogy sírhatott nyugodtan, és amikor ezt megértette, akkor sírni is kezdett egyre nyugodtabban)

Szóval, azt mondta a nő, ott akkor engedte el az apukáját, és bár azóta is sokat sír, de legalább a teste nem fáj miatta.
Hát, elég csendben voltunk, mire Adél valahogy megjegyezte, hogy nem véletlenül vannak más kultúrákban a sirató asszonyok, meg énekek, és hogy Afrikában bezzeg tudják, hogy együtt kell sírni azzal, aki elveszít valakit, mert mindenki a világ része, és ha valaki elmegy, hát a világ lesz kevesebb...

És persze, én is mindig imádtam ezt az afrikai dolgot, és gondoltam is rá egy-egy temetésen, de most magamra gondoltam... hogy nekem is ez hiányzik, ez az őrjöngés, hogy nagyon fáj... csak hát olyan szégyenletes dolog sírdogálni... főleg örökké sírdogálni.. nálunk mindenki kurva kemény, most az a trendi, meg a keresztre feszülés... én meg közben teljesen ledöbbenek, mikor emberek beavatnak az életükbe, és elmesélik, hogy úgy élnek együtt a férjükkel, hogy évek óta nem érnek egymáshoz, vagy a felesége még 12 év alatt sose mondta neki hogy szereti... de azért ők hűségesek, mert az nagy erény... csak kérdem én, mit ér az ilyen hűség, ahol a szeretet ilyen formában ölt képet, hogy az emberek jéggé fagynak egymás mellett és ezt nevezik keménységnek?

Persze nem vagyunk egyformák, és hogy jövök én ahhoz, hogy bárki életére vonatkozólag kérdéseket tegyek fel... hiszen nekem is itt van a világ legrendesebb férje, és még csak azt sem mondhatom, hogy nem szeretem, ő meg igazán nagyon szeret engem... kicsit olyannak érzem magam én is, mint Hetty Robinson, Óriási kincs van a kezemben és nem tudok vele élni... nem, nem Lev miatt. Ő csak élesebbre rajzolta a vonalakat.

Egyszer azt kérdezte Veva, hogy a férjemet nem szerettem? De igen szerettem, és eszembe se jutott, hogy nem tökéletes az egész, amíg egy napon arra nem ébredtem, hogy meghalt minden közöttünk. és most úgy érzem, hiába minden.. látszólag újra ébreszthető minden szerelem, de nem.
Meghalni csak egyszer lehet, haldokolni sokáig, de maghalni csak egyszer... Aztán lehet belőled sárga lepke, vagy fűszál az árokparton, de már sosem leszel ugyanaz, aki voltál.

És most itt fulladozok a saját reinkarnációmban. Vajon van lélek? Vajon a lelkek keresnek társat, vagy az ember? Az ember, akinek teste van, és szelleme...
Vajon kereshet-e a lélek társat, ha már az ember társra talált? És miért olyan természetes, hogy valaki tudja ki az, aki a lelkének társa, hiszen amíg nem találkozik vele, honnan is tudhatná, hogy milyen az?
Ilyenkor mindig mint valami eszelős csak azt hajtogatom, hogy hiszen én ott voltam. Én átéltem és éreztem, hogy eggyé lehet válni valakivel. Talán késő jött a szerelem, talán csak ajándékba kapja az ember a tudást, hogy van ilyen, ahogy ajándékba kapunk mindent: gyerket, életet, szerelmet.
Talán valóban nem ez az élet. De akkor ne mondja nekem senki, hogy ne játszak szerepet, hiszen az is csak ajándék, ha igazán magam lehetek.

"Nem lázadott, csak a legjobb szeretett volna lenni a világon" -olvastam tegnap.
Hogyan lehetnék én a legjobb a világon? (hiszen mindannyian erre vágyunk!)
Hogyan lehetnék a legjobb, ha kilenc hónapja igyekszem a létező legjobban játszani a szerepem, hogy hátha egyszer egy leszek: én meg a szerep... de hiába minden, mert ami egyszer meghalt, az már nem lesz ugyanaz.
Lépjek ki Hetty Robinson szerepéből, és mondjam, hogy nem kell nekem ez a sok kincs, mert nem tudok élni vele, akkor már inkább szegényen de tisztán. Vagy hagyjam, hogy legalább a kincs gyarapodjon, hiszen az érték mégiscsak érték....

Milyen szép ebben az egészben, hogy bárhogy lesz is, nekem csak a bolond szerepe jutott.



Utoljára változtatva 03-23-2006 @ 09:16 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 03-23-2006 @ 10:51 am)

Comment: Jaj, Istenem! Ez nagyon szomorú.., mondjam, hogy sírok veled? - én azt mondtam, velem ne sírjon senki, mert nem tudhatja mit érzek, ott a koporsó mellett, én nem temettem el senkit... Ne mondd, hogy el kell temetni! Csak a sárga szárnyakat látom, ahogy játszanak a csokron... Hiába kiabálsz, nem hallanak, túl rövid az élet, ki lehet bírni szeretet nélkül azt a pár évet. Remélem nem unod, hogy írnom kell, ha olvaslak.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-23-2006 @ 12:27 pm)

Comment: hát, persze Fata! Jó hogy nem bírod ki szó nélkül, márcsak azért is, mert én hiszek abban, hogy embert csak ember tarthat a földön:) és amiért velem sírsz, most nevess velem (most kaptam mailben) Nemrég olvastam ezt az egyszerü jótanácsot, és alkalmazva a benne javasoltakat, megtaláltam Belső Békémet. Jótanács a következő: "Akkor találod meg Belső Békédet, ha befejezed mindazt, amit megkezdtél." Szóval, körülnéztem a lakásban, és megkerestem mindazt, ami nem volt befejezve - és munkába menet előtt befejeztem.... - egy megkezdett palack vörösbort - egy megkezdett palack fehérbort - egy megkezdett palack konyakot - egy megkezdett doboz nyugtatót - egy megkezdett doboz cigarettát - egy megkezdett doboz bonbont - egy megkezdett tábla csokoládét - egy megkezdett főtt, füstölt csülköt - kevés maradék vodkát. Fogalmad sincs róla, milyen k..va jól érzem magam!!!


Hozzászóló: mango
(Ideje: 03-23-2006 @ 02:49 pm)

Comment: Órákat tudnék most írni, szemi...Majd a talin talán lesz alkalom szót váltani...Sírj csak...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 03-23-2006 @ 03:36 pm)

Comment: Ez a bor, meg konyak, nyugatató még a köremil része?, mert ha te írod, akkor el tudom képzelni milyen jól vagy... :( Félreérthető, ahogy az, amit én írtam is: úgy sem hallják, ki lehet bírni. "csak kérdem én, mit ér az ilyen hűség, ahol a szeretet ilyen formában ölt képet, hogy az emberek jéggé fagynak egymás mellett és ezt nevezik keménységnek?" Úgy értettem, akik így élnek, úgysem hallják, amit mondani akarsz nekik. Te nem tudsz így élni, de vannak, akiknek ez a természetes, biztos megvan annak is az értelme, csak számomra érthetetlen.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-23-2006 @ 04:44 pm)

Comment: persze Fata:))) a mail része... (én nem hagyok ennyi dolgot befejezetlenül!) egyébként pedig nem kell, hogy mindenki hallja... nekem volt most nagy lépés, hogy le bírtam írni:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-23-2006 @ 04:47 pm)

Comment: jaj, Mango.. olyan jól esik a pátyolgatás:)))


Hozzászóló: khama
(Ideje: 03-23-2006 @ 08:30 pm)

Comment: Litániát tudnék írni... Te is tudod amit elmondanék... most csak sírok egy kicsit Veled, és nézem a lepkét...


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 03-24-2006 @ 05:22 am)

Comment: OLvastam. Nem baj?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-24-2006 @ 02:21 pm)

Comment: Khama:) hát persze... litánia.. :) Csizi:) csak úgy.. köszönöm!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-25-2006 @ 09:40 pm)

Comment: Kedves Szemilla, tanácsot adni azt hiszem könnyű, hisz mondhatja az ember, hogy hidd el előbb utóbb enyhül, meg az idő is segít, meg a józan ész, stb. De az érzéseidet Te érzed és ebben sajnos nincs segítség. Tényleg csak sírni lehet... együtt.....Szeretettel Anna.:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-25-2006 @ 10:19 pm)

Comment: Kedves Anna:) most pl egész jóóó (tudom, hogy minden elmúlik) de minden tanácsnál többet ér egy ilyen ölelés!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds