[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 245


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Kelecsényi útjai VIII.
Ideje:: 04-04-2006 @ 07:42 am

Amikor Kelecsényi leül a buszon, és bámulja a jegykezelő berendezés narancssárgára festett fémburkolatát.

 A jellemtelenséget, mint másvalaki személyét érintő érzéseinket hangoztatni nem más, mint a bennünk meglévő tulajdonságokat egyedüli, és kizárólagos jónak, magasabb rendűnek, tökéletesnek vélni. Bizonyos szempontból ez legalább ugyanannyira jellemtelenség.

A buszon kevesen voltak. Kelecsényi a forgalomnak háttal ült, a minden bizonnyal borzasztóan mocskos ülésen. Pár napja egy hajléktalan ült ott. Ott, az utolsó járaton. A sofőr egykedvűen nézte az utat, az egyik kereskedelmi rádió éppen hízott sertéshez keresett bébiszittert. Sok betelefonáló volt. A két riporter meg röhögött. A hajléktalan ebből semmit nem érzékelt. Elmerült, álmodott, álma is szennyes volt, orra csöpögött, a dupla ülésen félig feküdt, imádságra formált kezeit lábai közé szorította. A hajléktalanoknak is van védőszentjük? Mindenkinek van. Az övéknek töredezett a körme, szárnyai tetvesek, rongypalástja szégyenlepel. A hajléktalan kegytárgya műanyag tányér, babgulyásban hisz, temploma karton, oltára, ahol melegszik. A védőszent, tulajdonképpen maga is hajléktalan. Csak így lehet hiteles. Kelecsényi kigondolta mit fog mondani, ha megszólítják, és benyitott az ajtón. Az ajtótól balra állt az egyik. A falnak fordulva matatott a slicce körül, de nem vizelt. A másik kettő egykedvűen bámult hol a harmadikra, hol a belépő Kelecsényire. Kelecsényi úgy helyezkedett el a váróteremben, hogy szemmel tudja őket követni. Nem, nem tartani!  Balra tőle karcolás a koszos falon. Isten szeret! Csak utána érezte meg a szagot. A szag egyenes, és korrekt volt. Nem titkolózott, nem szégyenkezett. Becsületesebb volt, mint egy zsúfolt metrókocsiban a szépasszony szellentése. Ez a szag annyira egyértelmű volt, hogy Kelecsényi megbékélt vele, és elfogadta. Kelecsényit most nem érdekelte az a tizenegy, akik a kisebbik teremben bámultak maguk elé, és a világ minden kincséért sem nyitottak volna rá a három hajléktalanra, akik magukénak érezvén a benti meleget, a karfa nélküli padokat, a levegőt megtöltötték szagrészecskékkel, és eggyé váltak azzal. Bámulták egymást, a falon a feliratokat, és olykor azt a valakit, aki nem ismerve a váró lakóit véletlen benyit rájuk. Persze most azt sem tudták, hogy Kelecsényi szándékkal volt bent. Azt sem látták, amikor Kelecsényi határozott léptekkel, és mozdulattal, a kinti tizenegy –majdmegtudod- pillantásával kisérve nyomta le a kilincset. Azok hárman nem kérdeztek semmit. Az ablakon túl, a hidegben, egy kisfiú lábujjhegyre állva kapaszkodott az ablak peremébe, így éppen belátott. Sok mindent nem értett. Lehelete páraországot formált a bent lévő négy ember köré.

  A pénztár ablaka mögött ülő nő nem látta, amikor Kelecsényi kilépett a váróból. Nem láthatta, mert könnyes szemeit törölgette éppen akkor. Egy dal szólt a rádióból. „Fogadj örökbe!” Még mindig hiszi, az a dal neki szól.  Még mindig hiszi, hogy az a dal neki a minden, pedig neki az a semmi. Már rég.  A szaxofon, ahogy belesuttog a lelke mélyébe, hogy kifosztva elhagyja. Pedig lehet, Kelecsényire vár már ötödik éve. Az emberre, aki bemegy a másik terembe.

A kisfiú elmenőben belerúgott az épület falába.



Utoljára változtatva 04-04-2006 @ 07:47 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 04-04-2006 @ 08:25 am)

Comment: Erős olvasmány János! Nem egy leányálom, és iszonyúan telespékelve a valóság döbbeneteivel. Hatalmas írás, ismét! Köszi!


Hozzászóló: BB
(Ideje: 04-04-2006 @ 09:15 am)

Comment: Meghajlás az üres teremnek, borostás Költö balra ki... FÜGG-ÖN-Y!


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 04-04-2006 @ 09:35 am)

Comment: Gyakran érzem úgy, hogy én még nem értem meg arra, hogy az írásaidat úgy értelmezzem, ahogyan azt Te kifejezni szándékoztad. Talán egyszer majd megnövök én is.....


Hozzászóló: khama
(Ideje: 04-04-2006 @ 10:56 am)

Comment: Ütöttek a szavak, kopogtak a gondolatok és letaglózott a szag miközben olvastalak. Az nem lehet, hogy egy angyalnak tetves legyen a szárnya... nem lehet hogy az emberiméltóság penetráns szagokba és koszba korcsosuljon. Kelecsényi, mint mai Orpheus, a földi pokolban...


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 04-04-2006 @ 03:04 pm)

Comment: Lacoba, BB, Audrey, Khama! ...és meztelenül állunk majd égő oltárak előtt, a falakon túl kimenni félünk, kezeink halott istenek után nyújtjuk. Menedékért.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 04-04-2006 @ 03:29 pm)

Comment: Hallottad? Önkéntelenül elfüttyentettem magam. Nem ki, illetlen módon, hanem, olyan örömködön, el. Most megyek én is. Jobbra el. Köszönettel tartozom neked, mert megint kaptam, és tanultam valamit.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-04-2006 @ 10:53 pm)

Comment: Kedves Jánosom, olvaslak... Ennyi...mert nem is tudnék mit mondani.....:)))))


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-05-2006 @ 06:50 am)

Comment: Aki mondja másnak, meg hogy meg sem érdemelt, amilyen közhelyeket szoktak mondani, arra kell gondoljak, hogy ezek csak afféle tartalom nélküli (ön)vigasztalások. Rámtelepszik ez az atmoszféra, nem szeretem. Azt szeretem, hogy érzékletesen írsz. Ennek a te Kelecsényidnek nehéz élete van, megtalálják a világ nehéz dolgai, mi lenne, ha picit szabadságolnád és adnál neki egy önfeledt, vidám napot? Lehet, megszokná. :)


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 04-05-2006 @ 07:11 am)

Comment: Soman, Anna, FM! "...csak álltunk a nagy víz partján, szemünket összehúztuk, mint mikor távolba szokás nézni kutatón, s akkor éreztem, ilyen szépen nem hallgat senki a világon együtt, csak te, meg én." Legyen! fTJ


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds