[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 240
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 240


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Kell valaki...
Ideje:: 04-08-2006 @ 04:37 pm

Miért olyan fontos, hogy ki teremtette a világot?

Nekem az élet akkor kezdődött, mikor megszülettem. Vajon attól hiszek Istenben, hogy elhiszem, ő teremtette a világot?
Vagy a hit másról szól? A hit arról szól, hogy kell valaki, aki által az lehetek, akivé lenni szeretnék. Vagy akivé lennem kell.

Oly korban élek, amikor barátaink nagy része éppen elválik. Oly korban élek, amikor barátaim nagy részéről kiderül, hogy nehéz gyerekkora volt. Oly korban élek, amikor megint folyton kérdezek: miért? Csak most már a választ nekem kellene megtalálnom.

Az egyik barátomnak, akinek nehéz gyerekkora volt, azt mondta a pszichológusa, hogy mondja el naponta ahányszor csak bírja: "Isten mosolygott, mikor megszülettem!"
Na, igen! Mosolyogtam magamban először. Kell valamiféle bizonyosság, hogy Isten is úgy akarta, hogy megszülessünk. Aztán rájöttem, ez nem mosolyogni való. Kész őrület, hogy úgy akarunk élni, hogy nem vagyunk benne biztosak, hogy Isten is úgy akarta, hogy megszülessünk.

Születünk, és meghalunk, és közte van az élet. Az élet, amiről mindenki tudja, hogyan kell helyesen élni, csak te nem tudod, aki éled. A másét persze tisztán látod, de a tiédhez kell egy Isten. Ó, mennyire irigylem azokat, akik képesek rábízni magukat egy Istenre, csak hogy ne kelljen szembenézniuk a végességgel, az esendőséggel, a feloldhatatlan ellentmondásokkal.

Ne paráználkodj -mondja a Könyv, és mivel a Könyv mondja, tudod: ez így helyes. A galamboknak nem mondja semmiféle Könyv, sem törvény, hogy ne paráználkodj, mert nekik ez a természetük. Ha két galamb egymásba szeret, akkor egész életükben hűségesek maradnak a másikhoz. A pingvineknél ugyanez a helyzet. Az embernek nem ez a természete,ezért hát törvény szabályozza, hogy ez a helyes. Ha megegyezne a törvény az ember temészetével, akkor nem kellene szabályozni. Senki nem mondja az embernek, hogy vegyél levegőt, de az ember törvény nélkül is vesz levegőt, mert ez a természete.

Születünk és meghalunk. Ez az élet rendje. De kell egy Isten, mert ezt nem lehet kibírni! Nem lehet kibírni hogy ez az élet rendje, hogy nem élünk örökké! Nem lehet kibírni, hogy végességek sokaságát kell túlélni. Szeretünk, és elveszítjük azt, akit szeretünk. pedig azt mondta: örökké. Nekünk az örökké kell, közben azt hirdetjük: élj a mának! Hát persze. addig, amíg a mában ott az örökké, nem is olyan nehéz ez. De ha vége, egyszerűen megbomlik az elme. Oda van az Isten, aki az örökkét hozta el, oda van a hit, hogy megváltottak, és többé már soha nem kell félni, elbukni, fájni...

Pedig csak a végesség miatt lesz élhető az élet. Mert tudjuk, hogy nincs más lehetőségünk, csak addig élni, amíg lehet. Ha örökké tartana, annyira ráérnénk holnap szeretni, holnap jónak lenni, holnap örülni. De így: így csak a ma van. Bár nem hisszük, mert úgy tűnik, holnap is ma lesz, és azután is... örökkön örökké... És hiába tudjuk, hogy elmúlik a szerelem... arra is csak holnap vigyázunk majd, mert ma fáradtak vagyunk... Nem embernek való feladat élni. Egyedül semmiképp. Kell valaki. Egy Isten...

...vagy egy másik ember, akibe kapaszkodhatunk esendőségünkben.



Utoljára változtatva 04-08-2006 @ 04:45 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-08-2006 @ 08:17 pm)

Comment: Érdekes kérdést feszegetsz. A hit sokmindenen átsegíti az embert. Többek között a véges lét feldolgozásán is. A vég nem azért borzasztó mert egyszer vége lesz az életünknek...Aki meghal annak már teljesen mindegy minden. A vég azért borzasztó, mert elveszítjük azt akit nem tudunk elveszíteni. Mi itt maradunk magunkba és az egyetlen ami segíthet az a hit. Nagyon irígylem azokat akik őszintén képesek hinni valamiben....Jó volt elmélkedni általad, veled...köszönöm...Szeretettel Anna:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-08-2006 @ 08:25 pm)

Comment: na, igen! én is pontosan így gondoltam, hogy mások végessége fájó... bár újabban azt is gondolom, mindenfajta végesség fájó... és ha ezért KELL a hit, akkor micsoda egy összeeszkábált élet ez, hogy nem lehet kibírni anélkül a valóságot?


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 04-08-2006 @ 10:24 pm)

Comment: Mennyire igazad van... az már szinte fáj...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-10-2006 @ 09:00 am)

Comment: Audrey:) lehet, hogy nem érzed, de én örülök, hogy a világon vagy:)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 04-10-2006 @ 09:38 am)

Comment: Egy embert is lehet isteníteni... jutott eszembe, ill. hogy elméletileg Isten a magaképére formálta Ádámot, tehát minden ember isten. (na most vagyok aztán végképp istentelen)... de a lényeget te mondod ki, mert KELL VALAKI


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-10-2006 @ 03:26 pm)

Comment: Luna:) azt szeretem benned a legjobban, hogy te olyan másvagy, és mégis értesz...


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-10-2006 @ 05:54 pm)

Comment: Tegnap írtam ide Hszt, ami legalább olyan hosszú volt, mint maga a blog. Ma nem vagyok hajlandó akár töredékét se ideírni. De azért tudd! Min. fél órát körmöltem. A semmiért:(


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-10-2006 @ 07:15 pm)

Comment: köszönömk szépen Nemo! most aztán csuda boldog vagyok! szóval fél órát a semmiért... ahogy Forrest mondaná: nagyobb baj ne érjen.


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-10-2006 @ 08:47 pm)

Comment: Azért is! Azt ide kell írnom, amit tegnap is tettem: Az az utolsó mondatod....Van, ki száz évig él, és egész életében nem tud egy ilyen szép gondolatot előcsalni...Nagyonnnn tetszik!!! Mondhatnám: Asztaaaaaa!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-11-2006 @ 09:32 am)

Comment: Nemo! Jólvanna! Csupa szelídség lettem ennyi kedvességtől:)))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds