[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 244

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Kelecsényi útjai IX.
Ideje:: 04-18-2006 @ 07:39 am

Amelyben Kelecsényi találkozik egy emberrel, aki feliratokat gyűjt.

„Van úgy, hogy megállunk egy helyen. Okát nem ismerjük, csak engedelmeskedünk valami magasabb erőnek. Az igazi miértjét lehet, soha nem ismerjük fel.” Kelecsényi ilyenekre gondolt, miközben a vonatablakból nézve egyre halványabbnak tűnt a nagyváros fénye. Előtte kisgyerek ült egy idősebb nővel. A nőnek szigorú nézése volt. Ezt Kelecsényi hátulról nem láthatta, de, amikor felszálltak, a nő szúrós szemekkel felé nézett. Kelecsényi összeszorította a fogait, állát előreszegezte, úgy nézett vissza. A nő alig láthatóan biccentett.


Az ember, aki a feliratokat gyűjtötte, már a második doboz gyufát kezdte meg. Lábával elhasznált gyufaszálakkal teli fém konzervdobozt rugdosott. Kelecsényi meg sem lepődött. Egy ideje különös helyzetekbe került, szokatlan emberekkel találkozott.
(Az olvasó most meglehet fejét csóválja. Szokatlan emberek? Csak tessék!)

Amikor leszállt a vonatról, rögtön észrevette a parányi fényt, ahogy ide-oda mozgott a pályaudvari váró falán. Az embert jóval később. Megállt a váró ajtajában. Kelecsényi topogott egy ideig. Ez egyfajta, a helyzethez igazodni nem tudó viselkedési hiányosság. A helyzet ugyanis nem egyszerű. Késő este, egy kisváros alig tizenkét négyzetméteres várójában, - amelynek egyik falán nappal jól kivehető egy befalazott ajtó körvonala-, kopottan, de tisztán öltözött alak, lábával lassan maga előtt tolva egy üres konzerves dobozt, gyertyaláng fénye mellett nézegeti a feliratokat a falon. Fejét olyanformán tartja, mint a kutya, ha nagyon figyel valamire. Hegyes orra falra vetítődik.
Árnyékával karcolja a falat. Kelecsényi elnézte egy darabig a konzervdobozt. Magában olvasta a szavakat: „Elhasznált gyufafejek, fekete végekkel” – ez volt a felirat. Csak, hogy tisztázzuk! Az ember, aki orra árnyékával karcolja a falat, lemérte a dobozt, kivágott egy alkalmas méretű papírdarabot, vastag filctollal ráírta a fentebb említett szöveget, majd az egészet sárga szigetelőszalaggal rárögzítette a dobozra. Kelecsényit leginkább a sárga szigetelőszalag hatotta meg. Kedve lett volna megszorítani az ember kezét, de ennek számos akadályát szinte azonnal be is látta, és felsorakoztatta maga előtt, mint egy vesztes csatára készülő hadvezér. Először is az ember mindkét keze tele volt. Ugyanis a már említett imbolygó fényű gyufaszál mellett, másik kezében egy jókora kenyérdarabot szorongatott, amelyből időnként apró darabokat harapott. Ami viszont lényegesebb volt, hogy Kelecsényi érezte, ez az ember nem akar többet kezet fogni senkivel. Aki eljut az életében odáig, hogy egy üres konzervdobozt megcímkéz egy saját maga által kitalált felirattal, majd azt sárga szigetelőszalaggal rögzíti, annak már semmi köze olyan szokásokhoz, mint a kézfogás, a reggeli kávézás, újságosstand böngészése, az előző esti focimeccs kitárgyalása. Ez az ember feliratokat gyűjt. Ez az ember többet tud a világról, mint az Éden csaposa, pedig a börtönhöz közeli talponállóban igazán sokféle ember betér.

(Ez viszont már egy másik naplóbejegyzés. Novella?)

 



Utoljára változtatva 04-18-2006 @ 07:39 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-18-2006 @ 09:09 am)

Comment: Ez a sárga szigetelőszalag engem is meghatott. Annyira hétköznapi, hogy az Éden csaposát rögtön magasabbrendűnek gondoltam első olvasatra. Mondjuk azt, hogy én miért állok meg ezen a helyen, meg tudnám mondani.


Hozzászóló: khama
(Ideje: 04-19-2006 @ 08:58 am)

Comment: Fura gondolatsort indítottál el bennem. Tulajdonképpen mindannyian cimkézünk és gyűjtünk valamit. Lehet hogy nem sárga szigetelőszalaggal, de cimke kerül mindenre ami bekerült a gyűjteménybe...


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 04-19-2006 @ 01:06 pm)

Comment: Hát nekem ezt még emésztenem kell...


Hozzászóló: soman
(Ideje: 04-19-2006 @ 02:56 pm)

Comment: Nem a fejem csóválom, az írót csodálom.


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 04-20-2006 @ 06:52 am)

Comment: Nem könnyű a válasz. Lehet, feliartok vagyunk csak mi is egy váróterem falán. Valaki majd kiböngész minket is? fTJ ***************** Érzitek, amit tudtok, de tudjátok, mit éreztek? JJJ


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds