[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 252
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 253

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Menj le alfába!
Ideje:: 04-19-2006 @ 04:42 pm

Egyszer Hori azt mondta, egy író akkor is ír, amikor nem ír. Na, most pont ilyen időszakomat élem, bár kezd aggasztóan hosszúra nyúlni ez a nem írás, de érzem, hogy szépen gömbölyűre csiszolódnak a szilánkok az emlékezés folyamában, úgyhogy csak semmi pánik, elég ha én rettegek.

Persze, mikor nem lehetett írni, mert húsvét volt, meg tavaszi szünet, akkor nagyon akartam volna...
Most meg már hiába lehet! Ebből is látszik, írni nem akkor kell, amikor lehet, amikor megszületik a gondolat. Csak ezt anyám nem nagyon érti, de anya csak egy van, úgyhogy maradt még egy pár ember, aki megérthet engem. (Yes!)

Hogy miért is kezdtem most el írni? Csak mert egész nap birkózok itt az érzéseimmel, és az előbb, mintha egy pillanatra kikristályosodott volna egy szép gondolat. Olvastam egy regényrészletet, amiben egy fiú dühöng, amiért meghalt az anyukája. És bár az apja azt mondja: mindenki meghal egyszer, a fiú ebbe mégsem tud beletörődni.
(Egyébként Hatházi Áron: Torzó c regényéről van szó)
És hirtelen rájöttem: igen! Hiába hal meg mindenki, meghalni nem természetes. Vagyis persze az, de csak azért lesz azzá, mert fel kell nőni, és tudomásul kell venni, hogy mindenki meghal egyszer. De amikor valaki olyan hal meg, aki ennyire közel állt hozzád, akkor az egyáltalán nem természetes! Az érthetetlen, abba bele kell bolondulni. Mégis a világ azt harsogja, hogy ez az élet rendje. Pedig a születés és a halál szinte felfoghatatlan az emberi elme számára.

Ha megszületik valaki, arra azt mondjuk: ez egy csoda. Még sosem hallottam, hogy egy születésre valaki azt mondta volna, "ebben nincs semmi különös, mindenki megszületik egyszer, ez az élet rendje".
Amikor virágba borul a szerelem (ah), azt is mindenki csodaként éli meg, és ha mások is látják a szerelmesek körül azt a különös ragyogást, akkor kívülállóként is lehet tudni, hogy igen: egy szerelem megszületése, igazi csoda.

Bezzeg a vég! Na, abban semmi csoda nincs, az csak annak lesz a "dolga", akivel megtörténik. Hiszen ez az élet rendje.
Ó, ezért jó gyereknek lenni, mert egy gyerek nem tudja mi az élet rendje. Egy gyerek csak azt tudja, ha valakit elveszítünk, akit szerettünk az fáj, és ha fáj, akkor dühöngeni kell, és sírni, és szidni a világot, amiért ilyen igazságtalan, hogy egyik pillanatról a másikra meghalhat, ami él.
Igen! Fel kell lázadni minden végesség ellen. Akkor is, ha ez a természetes. Mert fellázadni legalább olyan természetes, mint meghalni.

Mintha ki kellene irtani az érzéseket az emberből... Mintha az lenne mindenkinek a legjobb, ha nem fájunk, nem ordítunk a boldogságtól, nem jajgatunk bánatunkban...
Menj le alfába, és máris kezelni tudod az érzéseidet! Hiszen minden irányítható. Ha vágysz valakire, csak menj le alfába, elvégre ami a tiéd arra nem vágysz. Hja! Arra szeretnél vágyni ami a tiéd? Csak menj le alfába!

Hát nem csodálatos?
Mi mindenre képes az ember, hogy civilizált lény legyen! Elrejti a bánatát, beletörődik a feldolgozhatatlanba, megtagadja a vágyait, lezárja a múltját, mert ha már semmit nem érez, legalább tudnia kell, hogy ő a legfejlettebb lény a világon.



Utoljára változtatva 04-19-2006 @ 04:49 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-19-2006 @ 07:55 pm)

Comment: Én azon szerencsések egyike vagyok kettőnk közül, akik hallottak. Jut eszembe, mikrofon? ;))


Hozzászóló: kritta
(Ideje: 04-19-2006 @ 09:33 pm)

Comment: Szertem az alfát :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-20-2006 @ 07:49 am)

Comment: Fata :) Mit hallottál??? (óóóóóó, amiatt a mikrofon miatt fogok elkárhozni... már látom...)


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 04-20-2006 @ 09:51 am)

Comment: Igen...de van egy másik szemlélet mely azt mondja, hogy a hosszú élet titka, ha nem csak megéljük hanem ki is mutatjuk az érzéseinket. Pl. az olaszok, ők ha szeretnek nem szégyellik akár nyilvánosan is kimutatni és a dühüket is. Gondolj csak a hevesen gesztikuláló, ordítozó autópálya jelenetekre...biztosan láttál már ilyent. Alfában szerintem épp csak megtanuljuk kezelni az érzést, ami szerintem mégiscsak elfojtás. És mint tudjuk az nem egészséges. ;)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-20-2006 @ 10:07 am)

Comment: Anonyma:) igen.. szerintem is elfojtás, és nemcsak nem egészséges, hanem nem is természetes... azt gondolom, ha kötelezővé tennék, hogy mindenki élje meg az érzelmeit, akkor sem kiabálna mindenki az utcákon, mert nem vagyunk egyformák... szóval nem is azért írtam, hogy új szabályok szülessenek, mert alapvetően szerintem az élet csupa ellentmondás, és a málnás mindig a túloldalon van.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 04-21-2006 @ 02:04 pm)

Comment: :)) Háááát... Az előző gondolatomhoz kapcsolódik az író magánya (erről múltkor szóltam neked), ami kell hozzá, meg az, hogy hagyjanak alkotni. A nagyok megtehették, hogy leléptek egy időre, vagy végleg, lásd Hemingway: "...Mindig lehet írni, ha az embert békén hagyják, és nem szakítják félbe. Vagy inkább, ha az ember könyörtelen tud lenni ezekben a dolgokban...” Rengeteget feláldozott az írásért... Aztán: ha meg nem lázadnánk fel a végesség ellen, nem is lennénk emberek. Végül is az ember mindig a végesség ellen küzdött, küzd... Talán, ha az ember kiírtja magából az érzelmeket, könnyebben veszi az élet akadályait... bár ezt nem kívánom senkinek... Hogy igazán jót tegyek neked, ajánlom ezt a könyvet olvasásra: Baricco, Alessandro: Selyem! :)


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 04-21-2006 @ 02:32 pm)

Comment: Szerintem Alfában lenni jó. :-) Szeretem mikor elrévedezek és újraélek valamit ,vagy ugyanebben az állapotban valóra válik az ami még a valóságban nem . Elfojtás leginkább Bétában szokott megtörténni .Nem?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-21-2006 @ 02:57 pm)

Comment: Hori! Köszönöm... Selyem.. Igyekszem nem elfelejteni! és köszönöm! / Szimbolum... nem tudom... az is lehet, hogy én örökké alfába vagyok, csak nem tudok róla.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds