[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 248
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 248


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Annának
Ideje:: 04-23-2006 @ 09:04 pm

Amúgy is akartam írni, csak nem tudtam, hogy kezdjek hozzá! De aztán elolvastam Anna hozzászólását az előző bejegyzésemhez, és hopp! Megkaptam a kezdő lökést! Köszönet érte:)

Szóval, kedves Anna!
Már épp gondoltam arra, hogy valahogy le kellene írnom, hogyis vagyunk mi ketten: én meg a férjem. Csak ugyebár ez olyan személyes (nem mintha minden egyéb nem az lenne), de valahogy én a magam módján így védem őt attól, hogy "témává" váljon.
(húúú, még el sem kezdtem, de már érzem, hogy mindjárt belezavarodok)
Tudod, mondtam, hogy járok énekelni. Hát lassan kezd olyan lenni ez a Six Mothers chorus, mint az amerikai filmekben, mikor összejönnek a nők, és szép lassan elmondják egymásnak legféltettebb titkaikat.

Írtam már a sárga lepke ürügyén, mikor az egyik nő elmesélte, hogyan borult ki apukája halála után, és mennyire nem tudta feldolgozni a gyászt, amíg egyszer őrjöngve földre nem borult egy zarándokhelyen.
Most legutóbb rajtam volt a sor, persze nem direkt, csak így alakult.
Történt ugyanis, hogy anyák napjára készülünk, és Adél előszedett valami régi dalt arról, hogy anyu milyen fiatalos, és csinos, és mindenkinek megakad a szeme rajta, csak az apué nem...
És persze jött a poénkodás, hogy na gyerekek, ezt kinek adjam? Helga rögtön rávágta, hogy bárkinek, aki férjnél van, én meg a szokásos túláradó őszinteségemmel rögtön hárítottam, hogy az én férjem minden nap elmondja, hogy milyen szép vagyok, szóval ez történetesen nem az én dalom. És akkor persze jöttek az irigykedő szempillantások, hogy hűűű, de jó neked... Mire az újabb szokásos őszinteségi rohamommal közöltem: hát, persze! Csak azért ilyen jó, mert szerelmes voltam, és majdnem belehaltam.
Erre persze lett nagy csend, ahogy ilyenkor kell, és az egyik nő ámulva megkérdezte, hogy ti nyitott házasságban éltek? Mire kapásból válaszoltam, hogy dehogy.
Erre persze rögtön megjegyezte, hogy "hát, én sosem tudtam hazudni" , mire aztán kifakadtam, és csak ömlött belőlem a szó, megállíthatatlanul.

Hazudni! Milyen remek dolog, hogy ne hazudjunk! És mi van akkor, ha az ember azzal sincs tisztában, hogy ő maga kicsoda? Csak múlnak az évek, az ember teszi a dolgát, és egyszer csak arra ébred, hogy fogalma sincs mi hiányzik neki, mit szeretne, mire képes... Megesküdött, hogy jóban rosszban, de hogyan lehet megesküdni arra, hogy szeretni foglak, mikor az érzelmek változnak? Észrevétlen öljük meg egymásban, és magunkban a szerelmet, ha egyáltalán találkoztunk a szerelemmel. mert csak akkor tudja az ember, hogy találkozott a szerelemmel, ha már tényleg találkozott. Honnan tudhattam volna, milyen a szerelem, amíg nem találkoztam vele?
Igen, szerelmes lettem, és olyasmit tanultam magamról, a világról, amit enélkül a szerelem nélkül sosem tanultam volna meg. És soha nem éreztem tisztábbnak magam, mint mikor Őt öleltem. Talán nem is lehet szeretni így, csak azt, akit ajándékba kapunk. Talán nem lehet megélni a pillanatot, csak akkor mikor tudod, hogy véges az időd. Mint ahogy az, akivel közlik, hogy halálos beteg, minden percet igyekszik megélni, amit csak megélhet... Pedig mindannyian halálos betegek vagyunk, csak azt hisszük, rengeteg időnk van, ezért hát semmi semm olyan fontos, hogy ma megéljük, és ne halasszuk a láthatatlan jövőbe.

Szóval persze, meglehet, "könnyű" szeretni egy ilyen szerelemben! De meg is kell fizetni az árát, keményen.
Nemcsak akkor, amikor véget ér, hanem közben is, amíg tart. Az ember minden nap megvív önmagával, hogy joga van-e hozzá, hogy a másikat, aki társként van mellette, mennyiben sérti mindezzel, hogy a beláthatatlan, de biztos vég mennyi fájdalmat tartogat majd számára...Hogy az, akihez mindenében hűséges kíván lenni, hogyan bírja elviselni, hogy nem lehet csak az övé...
És mégis! Képtelenség kiszakadni abból a kötelékből, ami mindennél szorosabban tartva mutatja meg az igazi szabadságot.

Igen! Volt egy titkom, amiben végre megtaláltam önmagam. Volt egy titkom, amiben megismertem a teljes odaadást. Volt egy titkom, amiben megismertem az igazi kölcsönösséget. És tele lettem szeretettel. És itthon, ha a férjemet öleltem, akkor abból a szeretetből akartam neki adni, amiről már el sem hittem, hogy még létezik.
Nem gondoltam Rá, ha a férjemmel voltam, mert volt miből adnom. Mert tele voltam érzelemmel.
Aztán vége lett, és bár sokat sírtam, de a fájdalmamat éppen úgy igyekeztem magamnak megtartani, ahogy a boldogságot. Persze biztosan látható volt rajtam ez is, az is. De ez egyben azt is jelentette, hogy újra visszakapott az, akié törvény szerint is voltam.

Visszakapott? Nos, néha úgy éreztem, hogy a szerelemmel együtt én is elvesztem, és nem maradt semmi, amit visszakaphatott volna. de úgy kapaszkodtam bele, mint fuldokló egy úszó faágba.
Nem lehetett benne sok köszönet! Árulónak éreztem magam, most hazugnak éreztem minden mozdulatot, és nem lelkiismeretfurdallásból, hanem mert nem volt bennem szeretet.
De lassan megtanultam újra látni. Megtanultam újra felfedezni, hogy az, aki mellettem él, milyen ember. És igen! Sokszor elképzelétem, vajon ő hogyan élte meg ezt az elmúlt másfél évet, és már azt hiszem, ezért is megérdemelné, hogy szeressem.
Szeretni... milyen egyszerű kimondani. Pedig talán az egyik legnehezebb dolog az életben.

Nagyonokos olvasott egy könyvet. Az Emlékek őre... Abban van, hogy egy öregember magyarázza a kisfiúnak, hogy milyen a szeretet:
Ha szeretnek,és te is szeretsz, akkor melegséget érzel, és olyan könnyű lesz a lépted, mintha elég lenne egy sóhajtás, hogy a magasba emelkedj. Úgy érzed, neked nyínak a virágok, és a nap, miattad bújt elő a felhők mögül.
A kisfiú hazamegy, és megkérdezi a szüleit:
- Ti szerettek engem?
Mire a szülei így felelnek.
- Ezt a szót már elcsépelték az emberek. Ha azt kérdezed büszkék vagyunk-e rád, akkor igen. Büszkék vagyunk. Ha azt kérdezed, hiszünk-e benned, akkor igen, hiszünk... De szeretet...

Hát én is csak annyit tudok, hogy emlékszem még az érzésre, mikor nekem snyíltak a virágok, és miattam bújt elő a felhők mögül a nap, és olyan könnyű volt a léptem, mintha egy sóhajtással felszállhattam volna...
És hiszem, hogy van egy rész az emberben, amiről nem dönthet. Ott lakik a szeretet.

De már azt is tudom, hogy a szeretet az nem múlt el a szerelemmel együtt. Itt maradt bennem az együtt töltött pillanatok szépsége. Van miből adnom, és mert van miből adnom, egyre többet kapok vissza.
De a teljesség az valami más. És néha megszakad utána a szívem... De élek tovább, és igyekszem szeretni azt, aki mellettem van... Nemcsak azért, mert megérdemli, hanem mert én nem tudom elképzelni másképp -csak úgy, ha melegség veszi körül azokat, akiket szeretek.

De legbelül, ahol csak én vagyok, megküzdök minden napazért, hogy megmaradjon az emlék... olyannak, amilyen volt. Mert csak az emlék, ami igazán a miénk.

Szóval , kedves Anna! Ha egyszer találkozol a férjemmel, remélem bolgdognak látod majd. Őt is, és a gyerekeimet is. És ez azért is lehet így, mert meghagyta nekem ezt a helyet -ahol igazán én lehetek -a titkaimmal együtt.



Utoljára változtatva 04-23-2006 @ 09:20 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-23-2006 @ 09:18 pm)

Comment: Beszélgetünk már egy ideje, én azt hiszem mára már megértelek, és a helyedben talán én sem tettem volna, tennék másként, de így, csak igyekszem felejteni (tényleg hiszed, hogy lehet így szeretni, igyekezve?), mert az emlékekkel nem tudok mit kezdeni, nekem most kell élnem, és nem a múltban, és el nem tudom képzelni, hogy törvényesen valaki másé legyek magamon kívül.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2006 @ 09:27 pm)

Comment: "Minek a múlton töprengeni, ó Ká! /Csak a múlton érdemes...." / Emlékezni nem azt jelenti, hogy az ember a múltban él. Emlékzni azt jelenti, hogy az ember nem felejti el, milyen volt a folyó hangja, nem felejti el, hogy a földnek jó szaga van... Emlékezni annyi: mint tudni. Tudni pedig fájdalmas dolog, éppen úgy, mint szeretni. Majd biztosan eljön az idő, amikor te is megtalálod azt a gondolatot, ami visszapofoz az életbe... Én nem tudom, mi az, amitől majd megbékélsz az élettel, hogy a szerelem sem tarthat örökké. (amúgy meg rohadt élet! rohadt! rohadt! rohadt!)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-23-2006 @ 09:46 pm)

Comment: Emlékezni annyi, mint visszapörgetni az eseményeket újra, meg újra, egyedül. Mondatokat hallani, amiket már senki nem ismétel meg, érezni egy simogatást, ami csak akkor, és ott létezett, hiábavaló. Emlékezni is csak együtt érdemes. Az élet pedig akkor is szép, és a szerelem örök, csak mi emberek bántjuk egymást.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2006 @ 09:51 pm)

Comment: Legyen! :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-23-2006 @ 10:58 pm)

Comment: Kedves Ágika! Azt hiszem megértelek és Te is megértettél engem. Örülök ennek az írásnak. Tudnék mesélni a szerelem változásáról én is, hiszen mögöttem van 34 év házasság. Félre ne érts, egyetlen csöpp gondolattal sem ítélem el a szerelmben történt tetteket. Még tapasztalatból állítom, hogy megbocsátható is. De nem feledhető. Azt kell tudnunk, hogy a másik szerelme is lehet véges, sőt...szinte biztos, hogy az. Én úgyérzem, valahogy a fájdalmadon már túl kell lenned, és akkor lesz esélyed újra szeretni. Ha kicsit kevésbé elemzed ezeket a kérdéseket. Hagyd, hogy gyógyuljon az a seb. Ne szakítsd fel folyamatosan. Kapaszkodj abba, aki szeretett eddig is, szeret most is, és ha nem rontod el szeretni is fog. Próbáld meg Őt szeretni, lehet, hogy kiderül, hogy megy... Drukkolok neked nagyon...Szeretettel Anna :))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-24-2006 @ 09:41 am)

Comment: Kedves Anna! csak azt tudnám, honnan tudják az emberek, hogy mikor kell egy fájdalmon túl lenni? Mintha minden fájdalom egyforma lenne... mintha minden seb egyformán gyógyulna... /ha te mesélnél magadról, bizonyára én is meg tudnám mondani, i az, amit nem jól csinálsz... azt hiszem, én nem is akarom jól csinálni.. én csak írok.. leírom, amit érzek.. mert olyan rossz volt, amíg nem írhattam... de már ez sem biztos.. mert hiszen én nem cserélnék senkivel, akkor minek is leírni, ami fáj...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds