[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 237
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 238

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Góóól! (Goal!)
Ideje:: 04-24-2006 @ 09:23 am

"- Ki tanította? - Isten..." Elgondolkodtató nem? Mire tanít Isten? Mi az ami természetes ha van, és nem lehet sehol szert tenni rá ha nincs? A válasz egyetlen szó: a tehetség. Ez nem valamiféle Yoda duma, vagy minden tudó magasröptű értekezés. Ez egyszerűen igaz. A fiammal töltöttem a délutánt. 12 éves foci rajongó. Ha tehetné napi 26 órában nézné a meccseket és mindent ami a játékkal kapcsolatos. Így akadt a kezébe a Góóól! (Goal!) című amerikai sportfilm. Mit mondjak? Kétségekkel telepedtem a kanapéra. Megint egy sablonos sztár csinálós, szirupos film. Jó lenne felállni és elvonulni egy könyvvel vagy aludni egyet. De nem lehet. Neki fontos. Látom az izgalmát a mozdulatai kuszaságát a kapkodást ahogy nyomkodja a távirányítót. A történet szokványos ahogy vártam. Mexikói család Amerikába szökik jobb élet reményében. Santiago ekkor 10 éves, és minden idejét játékkal tölti. Ezzel könnyen azonosulhat a gyerek. Látom a szemében, a fogás bevált a főszereplő mozdulataira reagál a teste. A fiú felnő. Az apja mellett dolgozik, aki két lábbal a földön járó figura. Kétkezi munkában bízik és már régen nem álmodik. Hogyan is tehetné? Abból nem lehet betömni az éhes szájakat. Telnek a dolgos hétköznapok, a hősünk mi mást tenne mint azt, hogy játszik, játszik játszik. Fergeteges lábmunkájára figyel fel az egyik helyi meccsén egy tehetségkutató. Aki -micsoda véletlen- egy volt futball sztár. Felkarolja a fiút. Harcol érte és segíti mindvégig. Hogy miért? Talán mert létezik még önzetlenség és segíteni akarás kis világunkban. Nem ragozom tovább Santiago Munez Angliába kerül. A Newcastle United csapata az ahol bizonyíthat, ahol bizonyítania kell. Természetesen sikerrel jár. Edzések és esések, csalódások és csalárdságok közt győzedelmeskedve. No persze a pozitív elemek is fel fel bukkannak. Talál egy kedves és őszinte barátnőt és néhány barátot is. Az apa fiú konfliktus végig vonul a filmen, megfűszerezve némi benső tipródással. Ugye mondanom sem kell a film utolsó perceiben boldog könnyekké alakul a mindez. Mit említhetnék még? A rendező Danny Cannon jól végezte a dolgát. Mikor feltűnik David Beckham, Zinédine Zidane, Raul Gonzalez majd Alan Shearer a fiam a döbbenettől alig kap levegőt. Fúúúúúúú anya láttad őket??!! kiálltja és mutogatva sorolja a neveket. Mindegyikük ott lóg a falon az ágya körül. Furcsa, de ez a középkategóriás film az Ő és a többi kölyök diadala. Szembesülhet azzal milyen lehet sztárnak lenni, milyen lehet ha tízezrek szurkolnak valakinek a stadionban meg a kiskocsmákban a Tv előtt, vagy éppen egy kórházi ágyon ülve. Megerősíti bennük ami nekünk már nem természetes: csodák vannak, csak hinni kell... Vége a filmnek. A fiam ül, sugárzó arccal konstatálja ez jó film volt, még neked is tetszett anya! Mosolyogva ismerem be igen. Tényleg tetszett. Nézem őt ahogy kiveszi a lemezt és átvált az egyik mesecsatornára. Arra gondolok a tehetség és a kitartás jó páros. Bár odafigyelnénk rájuk jobban, had éljenek az álmok.


Utoljára változtatva 04-24-2006 @ 09:23 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds