[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 229
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 229


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Van olyan, hogy anyatanfolyam?
Ideje:: 04-26-2006 @ 06:52 pm

Ha van, az az érzésem, be kéne iratkoznom. Ma megint kész csődtömegnek érzem magam ezen a területen. Egyszerre tudnék ordítani dühömben és zokogni elkeseredettségemben és tehetetlenségemben. Nem tudom, ti, másik anyukák, hogy élitek, éltétek meg, ha az ötéves fiatok/lányotok tök hülyére vesz, lehetőleg a nyílt utcán. Engem a buszon borított ma ki az én gyönyörű kisfiam. Nem tudom, ismeritek-e azt az érzést, mikor úgy érzékelitek, hogy a csemete úgy viselkedik, mintha nem lenne rendben valami a fejével, miközben érzitek, hogy a "közönség" mégis rólatok gondolja, hogy tuti nem vagytok normálisak. Levente ma mindent, de mindent elkövetett hazafelé, hogy átéljem ezt a cseppet sem kellemes élményt.

Onnan indult a történet, hogy nem akart nyugodtan ülni mellettem a buszon, uram bocsá' az ölemben. Mivel nem tetszett, hogy önállóan szeretne összevissza közlekedni a buszon, eleinte természetesen kulturált hangnemben próbáltam megértetni vele, hogy egyrészt eleshet, miközben halad a busz, másrészt másokat is zavar azzal, hogy hol ide ül, hol oda ül, ide fészkeli magát, majd oda, a cipőjével mindenkit összerugdosva. Minél inkább szerettem volna, hogy ott maradjon mellettem, annál inkább próbált "kitörni". Ez odáig fajult, hogy az ülés alatt próbált átmászni a mögöttünk lévőkhöz. Ezzel így elvoltunk, én már félig kiborulva rángattam vissza a földről, ő pedig minden úton-módon próbálta az elképzelését megvalósítani. Ez így valószínűleg tök banálisnak és nevetségesnek hangzik, de igencsak élesben zajlott. Én egyre idegesebb lettem, már nem törődtem vele, hogy átmászik. Szerencsére mögöttünk már nem ültek, így rezignáltan tűrtem, hogy tegye. Hátha megnyugszik. Mivel látta, hogy ezzel már jobban nem tud kiakasztani, elkezdett szaladgálni a buszon. Hiába szóltam, kértem, próbáltam elkapni, csak folytatta. Egészen addig, míg fölnyaláboltam, és a hisztije ellenére megpróbáltam az ölemben tartani - ekkor már valószínűleg teljesen lila lehetett a fejem. És igen, ekkor éreztem, hogy nyilván azt gondolják, ó, szegény gyerek, micsoda elmebeteg anyja van. A sírás környékezett, már beígértem az összes lehetséges büntit (például: ma már otthon nincs jégkrém - szegény, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek!). Most ott tartunk, hogy mondtam, lehetőleg ne szóljon hozzám, és nem kérek a bocsánatkéréséből. Mire persze ezt leírtam, a vérnyomásom 120 alá került. Végül is happy and, ha így nézzük. Ő remekül nézi a mesét, én se bolondultam meg végleg. De könyörgöm, mondja már meg valaki: mit csináljak, hogy ne tudjon ennyire kiborítani?! Verjem el? A buszon? Itthon se szoktam, nemhogy nagyközönség előtt! Na, ezért kérlek titeket, ha tudtok egy anyatanfolyamról, rögtön tudassátok velem: már holnap beiratkozom. Kerül, amibe kerü! Intenzív is érdekel, az se baj, ha nem téríti a munkahelyem. Csak elvégezhessem. Mert úgy látszik, erre születni kell, és akinek ez nem jött össze, az se legyen tök hülye hozzá. Várom az ötleteket!

Neti, akinek ha vizsgáznia kéne anyaságból, megbukna.



Utoljára változtatva 04-26-2006 @ 07:34 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 04-26-2006 @ 07:08 pm)

Comment: Anya ugyan nem vagyok, de remélem, azért lehet véleményem. :) Szerintem éppen most vettél részt "anyatanfolyamon". Ennél jobbat úgysem tud kitalálni senki. Megsúgom, szerintem aki tanácsot ad majd, az mind másfélét. ;)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-26-2006 @ 07:19 pm)

Comment: Gondolom, előtte óvodában volt, és ott viselkedni kellett. Én ugyanezt játszottam el négy gyerekkel több éve. Az enyéim sem akartak nyugton maradni, csak minálunk a buszvezető is beszólt a hangosba, meg az egész helyzet még egy undok gyógyszerésznővel volt súlyosbítva, aki mindig lenéző volt velünk, és a helyét se adta át soha. Szerintem a fiadnak teljesen normális volt a reakciója, gondold el, mi annak idején iskolából hazajövet hogy viselkedtünk. Rohangáltunk az utcán, kiabáltunk a buszon, és hangosan röhögtünk, míg ránk nem szóltak a felnőttek. Még szerencse, hogy a szüleink nem voltak velünk, mert csak szégyenkeztek volna.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-26-2006 @ 07:24 pm)

Comment: Laci, persze, hogy lehet véleményed :)) Csak azért gondoltam a többi anyukára, mert valahogy úgy gondolom, csak az anyukák képesek így kiborulni egy gyerektől, valahogy mégiscsak ők a gyengébbik nem :) Valószínűleg igazad van, mindenki mást mondana, és persze, két egyforma gyerek sincs. De azért tanulni sohase késő :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-26-2006 @ 07:28 pm)

Comment: Bogika, valóban oviban volt, ahol ráadásul többször hallottam már, amikor rászólnak a gyerekekre, hogy ne rohangáljanak. Hát hol rohangjáljanak, ha nem az óvodában?! Nyilván ebben is van valami, valahol neki is ki kell adnia, ami kikívánkozik. De félek, valahogy ő és én örökké küzdeni fogunk egymással. Ezért szeretném valahogy felvértezni magam. Azt mondja a hugom (épp most beszéltünk), hogy azt se felejtsem el, hogy lehet, hogy ez figyelemfelkeltés is, és részéről, mármint Levi részéről tök mindegy, mivel hívja fel magára a figyelmet, csak lényeg, hogy ő legyen nálam a középpontban. Hát, ezt sikerült elérnie :)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 04-26-2006 @ 08:20 pm)

Comment: Találtam egy weboldalt neked, de nem vállalok felelősséget az ott leírtakért (kivéve, ha beválnak a tanácsok :))! http://www.nevelesitanacsok.hu/ Itt konkrét kérdéseket is feltehetsz (állítólag): info@nevelesitanacsok.hu És, ha még több információra vágysz: http://szulo.lap.hu/ Majd számolj be a sikereidről! :) De azért ne vidd túlzásba, nehogy a végén "jó gyereket" nevelj Leviből! :)))


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-26-2006 @ 08:37 pm)

Comment: Drága Netelka! Nehogy azt hidd, hogy ez azt jelenti nem tudod a gyermekedet nevelni. Ne viccelj...Rossz napja lehet egy gyermeknek is. Én már nagyi vagyok jócskán, de emlékszem ezekre a helyzetekre, meg amikor az önkiszolgálóban feltornyozott konzervtömeg dominóként borult össze...:))) Az egyetlen javaslat az utazásnál, nálunk bevált, hogy folyamatosan beszélgettünk. Nem hagytam a figyelmüket elterelni, és olyan dolgokat válaszoltam, hogy érdekelje a tovább kérdezés. Így tudtam őket ölben tartani. Ez bevált az orvosi rendelő várójában is....:))))) Aranyos okos kisfiad lehet, mert csak azok a gyerekek csinálnak ilyeneket, éppen azért, hogy feszegesse a korlátait....:))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-26-2006 @ 08:48 pm)

Comment: Bob, köszönöm :) Azért annyira talán még én se tudom elszúrni, hogy jó gyerek legyen belőle :)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-26-2006 @ 08:52 pm)

Comment: Anna, oké, nem minden nap ilyen - de ezeken a napokon is valahogy okosan kéne kikeverednem a dologból. Ez ma nem sikerült :)


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 04-26-2006 @ 09:31 pm)

Comment: Netelka. Előljáróban kicsit haragszom, hogy bennünket apukákat nem szólítottál meg. De látod, ez ránk nem hat komolyan /Ez az fiúk/. No! Szerintem egy gyerek úgy viselkedik, ahogy a fiad tette, hiszen kiszabadult valamilyen szorításból, és a felhalmozódott energiát egy gyermek nem tudja leküzdeni, mint Te vagy mi. Bármily furcsán hangzik, én nem büntettem volna, hanem valami olyan helyre vittem volna, - azonnal, a buszról leszállva - ahol együtt kimozoghattuk volna a felhalmozódott sokkot. Most büszke lennél, s ő pedig rád.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-26-2006 @ 09:54 pm)

Comment: Nem akartam egy apukát se megbántani, mint fentebb jeleztem :) S mivel kertes házban lakunk, van a kis drágámnak hol mozognia, úgyhogy mikor leszálltunk, máris mozoghatott. Tudod, már most aggódom, mi lesz vele majd a suliban, amikor 45 percig kell a fenekén ülnie egyfolytában.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 04-26-2006 @ 10:34 pm)

Comment: ja Neti! Csak vigasz képpen irom,....minden! volt a fiammal.....már nem gyerek, de akkor olyan "jó" gyerek volt,...hogy nem mertem bemenni a fogadóórára,...mert mást sem hallottam,....A fiam igy,...a fiam,,, ugy...! Tele volt fölös energiával....de az akkori osztályfönöke a barátnőm! A világ legjobb barátnője,...a szó nemes értelmében...Ja hogy majd a Te fiaddal mi lesz? Hááát remélem nem fog annyira mozgékony lenni mint az enyém,..a Te idegeid érdekében. De képzeld van a gyermekemnek egy két éves fia......igen mozgékony kis kópé...az én drága unokám. De a lányom kislánya, a másik drágaságom,...na Ő sem megy a szomszédba a szövegért


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 04-27-2006 @ 04:37 am)

Comment: Szia, kedves Netelka! Ha gyerek téma, muszáj megszólalnom, kedvenc témám. Kezdeném azzal, mélységesen igazat adok elsősorban a húgodnak! Igen, bármilyen furcsán hangzik, Levente viselkedése tipikusan figyelem felkeltő! Mondod te erre, hiszen vele foglalkoztál... Nem, nem foglalkoztál, hanem azt folytattad, amitől az óvodában megcsömörlött: Levi ne futkoss, ne ülj ide-oda, ne mássz át az űlés alatt! Szóval ne ezt, ne azt. Köszöni szépen, de neki ezekből már éppen elege van! Anna tanácsával azért értek egyet, mert én is hasonló képpen tettem annak idején Gyöngyikével. Ha hiába meséltem neki, hát meséltettem őt. Ha izgett-mozgott az ölemben, megbeszéltem vele, addig üljön nyugiban, amíg hazaérünk, utána kimegyünk a játszóra. Nem csak ígértem, de ez volt az első. Laci tanácsa is nagyon tetszik, bár utazás közben Pesten ez kivihetetlen, hiszen a belvárosban a Múzeum-kerten kívül nem sok lehetőség van a játékra, mozgásra. Szóval, szerintem kaptál okos ötleteket, jó tanácsokat, már csak ki kell Levivel próbálni, melyikkel köthető le a figyelme. Remek, és főleg okos kisfiad van, az iskolában az a fontos az ilyen foglalkozást igénylő gyerekeknél, hogy megfelelő pedagógus kézbe kerüljenek. Ha úgy fogod látni, hogy nagyon nincs meg köztük az összhang, okosan teszed, ha mielőbb változtatsz rajta, mert ilyesmivel nagyon el lehet szúrni a legnagyszerűbb gyerek nevelését is. Ne nevelni akard, hanem figyelj rá, mit szeretne, mi az igénye és hidd el, kezelhetővé fog válni. Segítő szándékom ne kioktatásnak vedd, mert őszintén drukkolok nektek, hogy megtaláljátok egymáshoz az utat, Rozika


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 06:03 am)

Comment: Ágnes, sejtettem, hogy Levi nem az egyetlen sajtkukac gyermek :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 06:06 am)

Comment: Rozika, dehogy veszem kioktatásnak - hiszen mi másért kérnék tanácsot, ha nem az "okításért". Épp attól félek, hogy én már most nagyon elszúrtam valamit, hiszen Levi az apjával soha nem engedi meg ezt a viselkedést, csak velem szemben. Ismered: a falra hányt borsó tipikus esete. Páromnak elég egy szigorú pillantása, na jó, néha a hangját is fel kell emelnie, de akkor nyugi van. Én meg... Mindenképpen köszönöm a tanácsot - valószínűleg az első pillanatban meg kellett volna próbálnom lekötni a figyelmét valamivel, és nem azon felcukkolni magam, hogy éppen miben nem akar szót fogadni. Teljesen igazad van abban, hogy az oviban mást se hall, mint hogy mit NEM lehet tennie. Elgondolkodtatóak voltak a szavaid. Köszönöm!


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 04-27-2006 @ 07:46 am)

Comment: Én Lacoba gondolatához érzem közel a magamét. Az első megállónál leszállok, és hancúrozni hagyom. A másik gondolatom, hogy hagyd! Amit mi viselkedési normának gondolunk, azt mi, felnőttek találtuk ki, és minket is zavar az a legjobban!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 07:52 am)

Comment: Érdekes megállapítás... Köszönöm :)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 04-27-2006 @ 09:21 am)

Comment: Meg kell tőle kérdezni, mi volt az óvodában az ebéd, és ha nem tudja elmondani, nem kap semmit a boltból. Amíg töri a fejét a válaszon, és körülírja, hogy fehér színű leves valamilyen tengerben is fellelhető tésztával, meg borsófőzelék valamilyen piros hússal (rájössz, hogy pörkölt), addigra hazaértek. Ha mégsem, akkor rátérsz az uzsonnára. Na, ezt már el tudja mondani, mert az 3 óra félé volt és emlékszik még rá. Ha még mindig nem értek haza, meg lehet kérdezni, hogy volt-e aznap a "szerelme" az óvodában (ez kedvenc téma...), vagy melyik lányt kergette meg az udvaron. Persze én lányos apuka vagyok, de neked is bejöhet. :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 09:41 am)

Comment: Kicsit félreértelmeződött ez a felvetésem - nem arról van szó, hogy nem tudok beszélgetni a gyerekemmel :) De nyilván nem igazán érezhető át, hogy valójában mi is volt. Azért köszönöm :)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 04-27-2006 @ 07:07 pm)

Comment: Egy háromgyermekes apuka szerint nem buknál Te meg kedves Netelka, hidd el, mások sokkal nagyobb pánikkal, durvasággal kezelték volna le ezt a szituációt. Nekem a legkisebb kisfiam 4 éves, nem vagyok tapasztalatlan gyereknevelés terén, de okoz meglepiket váratlan viselkedésével. Olyan érzékeny a lelkük, nem is hinnénk! Mintha saját tükrünk lenne a gyermek. Szerintem. Jobban nem mélyedek bele, nem egy szimpla téma ez. Szerintem is csak figyelmedet akarta felhívni Levi; szeretetét az ő módján átadni.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-27-2006 @ 07:36 pm)

Comment: Szerintem nem kell félni az iskolától. Az én gyerekeimmel itthon néha nem lehet bírni, de az iskolában mind mintagyerek. Miki mikor 2 éves volt, riogatott a család és a szomszédok, hogy ki fogják majd rúgni az óvodából. Egy jótétlélek nyugdíjas pedagógusnő Gyulán az üdülőben azt mondta, írassak neki nyugtatót, az majd jót tesz, ő már csak tudja. Mikor beiratkoztunk az oviba, mondtam ezt a vezető óvónőnek, aki egyébként elég szigorú. Ő azt mondta, semmi baj nem lesz vele, mert a megismerkedésükkor rögtön elkezdett játszani a csoportszobában. Neki lett igaza.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 08:34 pm)

Comment: Kedves Soman :) Ma nyoma sem volt a tegnapi hoppárénak, és persze nem is az a jellemző, talán ezért rémülök meg, amikor mégis találkozom egy ilyen szituval. Legközelebb azért remélem, okosabban reagálok, és csírájában sikerül ezt elfojtanom, és elvonnom a figyelmét valamivel. Köszönöm a támogatást :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 08:34 pm)

Comment: Bogika, úgy legyen! :) Köszönöm :)


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 04-28-2006 @ 03:11 pm)

Comment: :)))))))) Kedves anyuka, szerintem kár ilyeneken idegeskedni. Az a gyermek egy önálló szuverén lény, és mint ilyen, minden pillanatban azt csinálja ami jó neki. Én hagynám és mosolyognék magamban, hogy milyen klassz gyerek. Remélem megbocsátod, hogy szóltam.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-28-2006 @ 04:15 pm)

Comment: Nemhogy megbocsátom, hanem inkább megköszönöm :) Tulajdonképpen én is mosolyogni kezdtem, csak valahogy idővel vicsorrá torzult a vigyor :))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 06-30-2006 @ 09:27 am)

Comment: :) Nagyon aranyos a sztori - de gondolom. te legszívesebben sírva fakadtál volna. Kíváncsi vagyok, majd én hogy kezelem ezeket a helyzetetek, ha oda jutok... Egy tipp (lehet, hogy hülyeség, sőt biztos): Vedd az öledbe, és mondd, hogy súgsz neki egy titkot. Valld be neki, hogy te is nagyon szívesen ugrálnál és rohangálnál már, csak kerüljetek le a buszról. Ígérj neki valami meglepőt és mulatságosat arra az estere, ha csendben végigüli veled az utat. Mittudomén- fejjel lefelé lógsz neki a mászókán vagy együtt libikókáztok a játszótéren hazafelé, -mit vállasz be.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds