[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 137

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Indonéz zene "exkluzív"
Ideje:: 05-25-2006 @ 03:35 pm

Az indonéz kultúra egy európainak rendkívül egzotikus. A népviseletük szemetgyönyörködtető, a hangszerek nagyon különösek, a zenei hangzás pedig rendkívüli, magávalragadó.
 
május 30-án 18 órakor eredeti, Indonéziában készült, és a zenészek által onnan hozott autentikus, fantasztikus kézi faragásokkal ellátott, különlegesen díszített, elképesztő hangszerek fognak megszólalni.
Az együttesben 2 zenész barátom is játszik. Mind a ketten 1 évet töltöttek Indonéziában az ottani Művészeti Főiskolán továbbfejlesztve tudásukat. 
 
Diavetítés is lesz, az indonéz kultúra nem zenei, hanem képi megjelenítése érdekében nekije. Azonkívül kapható, megvásárolható lesz a Gamelán együttes zenei CD-je is.
 
Nagyon-nagyon ajánlom ezt az igazán ínyenc csemegének számító programot a figyelmetekbe!
 
És itt az Olvasók Boltjának linkje, ha jobban körül akarnátok ott nézni!
 
 
Valamint a bolt meghívója: (ami mellesleg rajta van a bolt honlapján is.
 

MEGHÍVÓ

Szeretettel várunk mindenkit,

május 30-án, kedden 18 órakor

a TOPONG BANG EGYÜTTES GAMELÁN ZENEI ESTJÉRE!

A gamelán zene Délkelet-Ázsia több országában honos. Legkifinomultabb fajtái Indonéziában, Bali és Jáva szigetén alakultak ki. A népzene és komoly zene között valahol félúton áll, a kettő kölcsönhatásából formálódott, és mindkettő jellegzetességeit magán viseli.

Egy-egy vonós, fúvós és pengetős hangszer, valamint a karmester szerepét betöltő dob mellett fémből készült ütőhangszerek alkotják a gamelánt, vagyis a zenekart. Függesztett és fekvő gongok, valamint xilofonszerű metallofonok szerepelnek az együttesben, melyeket csont, fa, textillel bevont fa vagy puha textil verőkkel szólaltatnak meg. Az együttes 4-től 20, sőt az énekesekkel együtt akár 30 főig terjedhet.

A kétféle hangolás, a pelog és a slendro az európai fül számára szokatlan, jórészt ismeretlen hangközökből áll. A pelog hangközei jelentősen eltérnek egymástól, míg a slendro egymáshoz hasonló hangközökkel osztja 5 hangra az oktávot, tehát e zene is egyfajta pentatónián alapszik. Az egyes hangszerek azonos hangjainak hangolása is picit eltér egymástól, s az így létrejövő állandó interferencia sajátos lebegést kölcsönöz a hangzásnak.

A számos indonéziai és délkelet-ázsiai gamelán dialektus közül a Budapesten működő Topong Bang együttes a közép-jávai gamelán zenét játssza. Ez az ismertebb, virtuóz bali stílusnál lassúbb, csöndes, zeneileg és gondolatilag elmélyült, bensőséges muzsika.

Sokszáz éves hagyományában összeforrott a művészi tánccal és wayang-bábjátékkal, és a mai napig is elengedhetetlen része Jáva élő kultúrájának, a szultáni udvarnak és a falusi estéknek, a társadalmi és családi ünnepeknek és hétköznapoknak egyaránt.

OLVASÓK BOLTJA - MILLENNIUM CENTER

Budapest, 1052 Pesti Barnabás utca 4. telefon:266-0018

(bejárat a Váci utca 19-21. felől is)

http://www.typotex.hu/OlvBolt/bolt.html


 


Utoljára változtatva 05-25-2006 @ 03:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds