[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 81
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 81


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A tücsök és a hangya
Ideje:: 06-07-2006 @ 10:42 am

Már napok óta készülök megírni, de úgy látszik mégsem izgat eléggé a dolog, vagy egyszerűen csak lusta dög vagyok, a lényeg: hogy nem írtam meg.

Pedig bosszant nagyon ez a tücsök és a hangya dolog, de igazából talán most értettem meg (Breko vívódását olvasva az önmegvalósításról), mi is bosszant ebben a mesében annyira.
Szóval, van a tücsök és a hangya. És Lafontaine óta mindenki tudja, hogy aki nem dolgozik, csak átmulat egy egész nyarat, az télen fázik.
Csakhogy! Hiába minden okoskodás: a tücsök a zenéléshez ért, a hangya meg a gyűjtögetéshez. Miért lenne erénye a hangyának a szorgalom, és miért lesz gyalázatos hiányosság ugyanez a tücsöknél? Milyen is lenne a nyári éjszaka tücsökzene nélkül?

Szóval, variációk egy mesére:
A hangya, aki egész gyerekkorában Lafontaine meséjét hallgatta a nagyapjától, pontosan tudta, hogy hangyaszorgalommal bármi elérhető. Épp csak azt nem tudta, mi az a bármi, amit el szeretne érni. Mikor egy júniusi éjszakán meghallotta a tücsköt zenélni, végre világossá vált számára, mi az a bármi, amit el szeretne érni. Ő is zenélni akar, mint a tücsök. Ezért aztán megtanult hangyaszorgalommal hegedűlni, még a konzervatóriumba is beiratkozott. Mindent megtanult, ami megtanulható volt. Körbejárta a világot, egy év múlva már minden jelentősebb bulvárlap oldalán az ő fényképe volt. Mégis. Mikor esténként kiült a teraszra, a tücsök zenéjét hallgatta. Ha a tücsök hegedűlt, a csillagok felsóhajtottak, a fűszálak mozdulatlan áhítatba dermedve ölelték körbe a harmatcseppeket... és ilyenkor, mikor senki sem látta, a hangya elsírta magát.

Bé variáció.
A hangya nem bírta elviselni, hogy szorgalommal mégsem érhető el minden. Ezért, mikor a tücsök levetette kitinpáncélját, egy meleg nyári éjszakán belefeküdt, hogy legalább a sötétség leple alatt tücsöknek érezhesse magát. Az az éjszaka volt a legboldogabb éjszaka a hangya életében.

Tanulság helyett.
Csókoltatom Lafontaine bácsit! A hangya dolga a hangyaság! A tücsöké, meg a ciripelés. Nem is értem, az állatvédők hogyan hagyták szó nélkül, hogy a tücsök jogait ilyen gyalázatos módon a sárba tiporta egy ostoba tanmese!



Utoljára változtatva 06-07-2006 @ 10:42 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: 102
(Ideje: 06-07-2006 @ 11:04 am)

Comment: Így van Uku, minden tanmeseírónak az édes nénikéjét! :))) De tényleg. Kicsit, mint a horoszkópok, és az ö komolyan vevésük. Bár azoknak van legalább egy kevés valóságalapjuk. Szerintem. (A TV újságban persze én titokban minden héten elolvasom a magamét, meg... De ez maradjon titok! :) Pssszt! ) Százketteske


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-07-2006 @ 11:30 am)

Comment: :))) Szézketteske! Lebuktál! Egyetlen egy ember szólít engem Ukunak:))))))


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-07-2006 @ 12:43 pm)

Comment: Hát a Bé variáció tragédiája az az egy eset, ami miatt egy életen át nosztalgiázik...a tanmeseírók legalább (bár behatárolt), de egyértelmű világot festenek, amiben jó karakterek vannak abban az értelemben, hogy determinálva van bennük a sorsuk. Itt meg a labirintus a sajttal.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 06-07-2006 @ 01:19 pm)

Comment: Hajnóczy Péternek van egy kis írása a meséről: A hangya persze dolgozott látástól vakulásig,a tücsök meg csak hegedült.Egyszer aztán találkoztak,a hangya büszkén mutogatta a kis vagyonkáját,mig a tücsök elmesélte,hogy a vilá legnagyobb szinpadain lép fel,és óriási vagyonra tett szert.Aztán barátságosan elváltak,de a hangya még a tücsök után kiabált...Te tücsök!Ha véletlenül párizsban járnál,mondd már meg Lafontaien-nek,hoy nyalja ki s...em.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-07-2006 @ 01:58 pm)

Comment: Breko! nyasgem!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-07-2006 @ 02:01 pm)

Comment: kepe:) azért Hajnóczy is nagyon idealizált világot festett le (szerintem) mert annyiban igaza volt Lafontaine bácsinak, hogy hangyaként boldogulni sokkal könnyebb.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 06-07-2006 @ 02:14 pm)

Comment: Könnyeeeebb?! Hát végül is miről szól a mese?! A hangya csak dolgozik,a tücsök meg "csak" hegedül,szórakozik.És mi a vége? A büntetését nem nyeri el,hiszen egész télen tömheti magát,azzal foglalkozhat a jó melegben,amit szeret csinálni,és mást nem is kíván tőle a hangya.:D Ebben a felfogásban viszont valóban idealizált a kép,hiszen pl.indiában,vagy az amerikai indián törzseknél létezik ez a felfogás,mivel úgy vallják,hogy Isten biztos okkal teremtett valakit olyannak,amilyen.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-07-2006 @ 02:28 pm)

Comment: Márpedig az ember ilyen. Mindenki vágyik arra, amiben már nem kompetens. A költő szeretne gazdag lenni. A politikus szeretne költő lenni, a gazdag szeretne politikus lenni, némelyik gazdag pedig költő. El kellene olvastatni mindenkivel a Tücsök és a Hangya című mesét. Mármint a Tiedet.


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-07-2006 @ 02:32 pm)

Comment: Szemi :op Ok. Nemtom mivel érdemeltem ki. Kepe, Hajnóczy zseniális amúgy. Van az XY emlékezete sorozat - a hajnóczys példányban elég realista képet fest róla Nádas Péter...ez nemtom hogy jön ide, bennem nagyon megragadt.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-07-2006 @ 04:27 pm)

Comment: Csizi! Te vagy álmaim olvasója:)) / Breko.. ok. bocs... néha lefelejtem, hogy viselkedni kell már az én koromban. (egyébként az ok az volt, hogy jobban szereted a hülye tanmesét, mint az ellentmondásokat) / Kepe:) erről most oldalakat bírnék írni... igazad van! nem könnyebb a hangyának sem, amennyiben hangya akar lenni... akkor viszont a tücsöknek sem könnyű, hiszen ő csak tücsökként lesz az, aki... de a világnak azon a részén, ahol én élek, úgy tűnik a hangyának mégis nagyobb a becsülete, mint egy Párizsban koncertező tücsöknek... (na, erre utakltam azzal, hogy hangyának lenni könnyebb - de belátom tévedtem. senkinek sem könnyű, Hajnóczynak persze főhajtás! még akkor is, ha ő a hangyák pártjára állt.)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 06-07-2006 @ 07:26 pm)

Comment: Uku, ha véletlenül Párizsban járnál, mindenki vágyik arra. Kár, hogy nem lehet aposztrofálni, nekem ez a tanulság. Én vagyok a tücsöknek a hangya. De mi az a hangy? :))


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-08-2006 @ 07:56 am)

Comment: Én ezt a mesét úgy tudom, hogy a hangya egész nyáron dolgozott, a tücsök csak hegedűlt, aztán jött a tél, és megdöglött mind a kettő. Tanulság nincs :). (Ja, nekem is Uku vagy és maradsz.)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-08-2006 @ 08:08 am)

Comment: na, jól van lányok! szolidaritásból jeles! :) Fata! Én Párizsban úgy jártam először, hogy stoppal mentem ki (egyedül), mert azt mondtam, addig nem halhatok meg, amíg nem voltam ott. akkor voltam 30 éves. azóta még vagy ötször voltam kint. szóval, csakelhatározás kérdése az egész.. a nyáron Nagyonokos Írországba akar stoppolni -velem... majd mesélek. / Lunácska.. na, igen. a vége így is, úgy is az, hogy megdöglik.. azért mégsem mindegy, hogy előtte mi történik! ebben viszont makacsul hiszek.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-08-2006 @ 08:58 am)

Comment: Központilag ki van ez találva kérem...Hangya legyen hangya és gyüjtögessen, tücsök meg a tücsök és zenéljen...Mi a fenének akarnak mást is, mint amibe születtek...Ja, hogy Párizs???...meg... stb....Azok az álmok kérem...Ha sikerül megvalósítani, már nem hiába született az ember....:))))) Ezek jutottak balgán az eszembe...Változatlanul szeretem a gondolataidat ....:))))


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 06-08-2006 @ 10:13 am)

Comment: Nekem tetszik hogy a hangya "annyira" hangya és a tücsök "annyira" tücsök:) Rossz lenne ha mondjuk a hangya csak félműszakban szorgoskodna és ezért Ő is éhezne ....:))))Habár akkor talán más tanulsága lenne a mesének:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds