[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 267
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 267


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mindenben minden
Ideje:: 06-13-2006 @ 07:40 pm

Olvastam egy példát arról, hogy mindenben benne van a minden. Valami olyasmi volt, hogy egy sokszor lejátszott dallam egyikébe becsempésztek néhány hamis hangot, amit a zenészek rögtön felismertek, míg a nem zenészek csak érzékelték a változást. Vagyis a lényeg, hogy akár tudod, akár nem, érezni te is érzed a hamis hangokat.

Na, azóta is ezen töröm a fejemet, hogy vajon tényleg ennyi lenne-é a nagy titok: hogy elég ha érzed, és akkor már tuti fix, hogy benned van a képesség, éppen úgy, mint abban, aki tudja is.
Mert persze érezni olyan sok mindent érez az ember, tudni már jóval kevesebbet tud, mégis: az érzés az, amiről azt hisszük, hogy valami mélyebb és igazabb. És ha az érzés ott van mindenkiben, akkor már csak a tudást kell megszerezni, ami az érzéshez tartozik.

Persze vannak idők, amikor én is hajlamos vagyok elhinni, hogy bárkiből lehet bármi, csak elég bátornak, vagy elszántnak kell lennie, és akkor kiforgathatja majd a Földet a sarkából. Hiszen annyi mindenre van példa. A szegény legényből királyfi lett, a királyfi boldogtalanul élt, míg meg nem halt... a kis párizsi veréb világsztárrá vált, Diana hercegnő meg bulémiás lett... Hol van az megírva, hogy eleve elrendeltetett az élet?

Ah, én nem hiszem, hogy Piafot nagyon érdekelte volna a hírnév. Ő csak énekelni akart. És azt sem hiszem, hogy Diana élvezte volna a saját szenvedését. Vagy hogy Chaplin azért készített volna filmet a fia halála után, mert arra gondolt, hogy ezzel aztán megszerezheti magának az emberek együttérzését. Csak tették, amit tenniük kellett. Mintha lenne valami erő az emberben, ami néha szétfeszíti, aztán meg magára hagyja.

Nem hiszem, hogy bárkiből lehet Chaplin. Chaplinnek születni kell! De kell, hogy olyanok is szülessenek, akik elviszik a szemetet a kukás autóval, meg olyanok is, akiknek senki sem jegyzi a nevét, csak születnek, aztán meghalnak, kicsit szeretnek, nagyon csalódnak... Kell, akit izgatnak a számok, és kell, akit a betűk. Úgy tűnik, egyformák vagyunk: mindannyian halljuk a hamis hangokat, mégsem akarunk mindannyian zenészek lenni.

Descartes valami olyasmit mondott, hogy "a lélek fogalma egészen független a test fogalmától, tehát a lélek nem kiterjedt való, a lélek mivolta a gondolkodás". Hú, ez ma egészen földhöz vágott, mármint hogy a lélek mivolta a gondolkodás.
Mert bár már jó ideje mondogatom én is, hogy tanulni is csak szívvel lehet, de most arra is rájöttem, hogy valójában a gondolatainkból szövődik a lelkünk.
A nagy probléma az, hogy a gondolat szabad madár, és ha van kedve a válladra száll, ha meg nincs kedve, hiába ülsz lógó orral, nem segít rajtad, hogy befoltozd a lukat a lelkeden.



Utoljára változtatva 06-13-2006 @ 07:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-13-2006 @ 07:54 pm)

Comment: Descartes és a metafizika meg vagyon cáfolva...de gondolatébresztőnek nem rossz. Szemi, a zenészeknek két csoportja van: van, aki zsületett zseni, van aki napi 16 órát gyakorol, hogy meg tudja azt csinálni, amit a zseni egyből..persze van mgé több alkategória is, de ez msot mindegy, mert egy a lényeg: annak a szakértője, azzal foglalkozik. Az életre hol képeznek ki? És sajnois még olyan egyértelmű szabályok sincsenek, mint a zenében, hoyg igen: itt rontottad el...mondok erre egy példát: a véletlen nem ismer lehtetetlent. A 70-es években egyszer egy török vándorcirkusz állatsereglete vonult a pesti Ferdinánd-hídon. Mikor középre értek, hirtelen egy vonat húzott el süvítve a híd alatt; ez a zaj annyira felignerelte az egyik tevét, hogy leharapta a hajcsárja fejét. Hány száz véletlennek kellett közrejátszania ahhoz, hogy ez megtörténjen? S életünk minden mozzanata így áll össze. Sorsom nincs a kezemben...valamennyire tehetek egy-két véletlenkerülő lépést, hogy páér dolgot kizárhassak..amúgy isten tenyerén ülök.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-13-2006 @ 08:02 pm)

Comment: ah, épp ma mondta valaki, hogy isten ránéz az emberre és elneveti magát, mire mérgemben azt találtam mondani: igen, mert isten saját szórakoztatására teremtette az embert, az ember meg olyan hű szolga, hogy mindent elkövet, hogy szórakoztassa. (és persze tényleg nagy dolog, ha valaki sokat gyakorol, meg tanul, meg minden... de valahogy azokat az embereket el sem bírom képzelni úgy, hogy kibírnák, ha nem gyakorolhatnak sokat, vagy nem tanulhatnak sokat...) és persze rossz lehet tevehajcsárnak lenni egy híd közepén, mikor épp elmegy alatta a vonat... hát Breko.. ezen muszáj röhögnöm... (én is ilyen halált szeretnék!)


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-13-2006 @ 08:27 pm)

Comment: Szemi gondolkodhatunk és tépelődhetünk...de szerintem nem az igazságra van szükségünk másoktól, mert azt ismerjük magunk is (ideális esetben), és nem tudunk mit kezdeni vele - vigasz kell nekünk és segítség.Isten: Rákóczi Ferenc mondotta volt, hogy Isten - az örök méltányosság! - ebből kiindulva kár azért fohászkodni hozzá, hogy 2x2 3, néha 5 legyen. Nem volnék meglepve, ha egy második vízözön tervét forgatná a fejében...


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-13-2006 @ 08:55 pm)

Comment: Szemi egyébkétn elég jól megmozgattál ezzel a Descartes idézetttel...most készülök filozófia vizsgámra,és ezen "filózom" (hehe)...hát Shakespeare mindig megvígasztal...gyanítom a szükséges szöveget a hamletben csak Guilderstennel, vagy csak Rosencrantzcal is el tudta volna mondatni, de úgy váltak igazán jelentéktelenné, hogy még egy nímandot is csak ketten tesznek ki. - de nekik is megvolt a maguk funkciója...a gondolat szabad madár, lehet erőlködve nem is jön...hanem a dolgok kifutnak maguktól...akkor tán mi vagyunk türelmetlenek? Vagy ha nagyon várjuk, akkor meg észre sem vesszük, és elröpül mellettünk? Oh, micsoda elvont, magasröptű gondolat ez - de valahogy msot így érzem :o))) Aztán 5 percig tartom is magam hozzá.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 06-15-2006 @ 12:00 am)

Comment: Látom, megint elbizonytalanodtál... Minden bölcselet és filozófiai fejtegetés nélkül -mert ehhez nincs erőm-, csak annyit tennék hozzá, hogy nem a fejedet kell törni rajta, hanem fogni egy papírt és ceruzát, aztán belekezdeni... A többi megy magától.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-15-2006 @ 02:10 pm)

Comment: Teljesen logikus ez a Descartes.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 02:15 pm)

Comment: Hori:) te egy angyal vagy! nem tudom, hogy bizonytalanság-e, vagy csak most ennek van az ideje... (bár szó, mi szó, kezdek aggódni magamért, hogy többé sosem írok semmi értelmeset)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 02:17 pm)

Comment: Csizi:) na, ja.. habár én továbbra is azt vallom, egy filozófusnak nem az a dolga, hogy megdönthetetlen legyen, hanem hogy gondolkodni tanítson.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-15-2006 @ 02:55 pm)

Comment: Na ja, de hát tudok én magamtúl is.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds