[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 244

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

bors és kender helyett
Ideje:: 06-26-2006 @ 10:59 am

Egy időben megfogadtam, hogy nem olvasok semmit, mielőtt le nem írom, amit akartam, de már megint elkövettem azt a hibát, hogy előbb olvastam, s csak aztán kezdtem az íráshoz. Ráadásul már megint rákaptam erre a kisablakra! Valamiért jobban esik rögtön ide írni, mint a wordbe, ami ugyancsak agyament szokás, de ennek van egy kis élő adás íze, és ez valahogy krodában tart, hogy le kell írnom, és nem hagyhatom abba az ötödik mondatnál, hogy ah, majd holnap folytatom...

Szóval elolvastam Breko legújabb blogját, meg Anna hozzászólását az előző blogomhoz, és most jó messzire kerültem a borstól és a kendertől, ami eredetileg gép elé ültetett.
Breko egyszerűen elsodort, és kicsit irigykedve, de sokkal inkább elégedetten gondoltam arra, hogy "megcsinálta"! Elérte, hogy elfogadják, és olvassák az elütéseivel együtt. Képes volt olyasmiről és úgy írni, hogy az elütései már nemcsak lényegtelenekké válnak a mondanivaló mellett, hanem mintegy védjegyként, szinte simogatják az olvasót, hogy jó helyen jár - eredeti Brekot olvashat.
Szóval, Breko! Ezúton is gratulálok! :)

Ami Anna hozzászólását illeti.
(úgyis el akartam mondani)
Mondhatnám azt is: hogy nem is értem, de sajnos értem, úgyhogy mégsem mondhatom.
Ez az én történetem, az meg egy másik történet.
Nem ismerem azt a másik történetet, és a sajátom sem ért még véget, úgyhogy nehéz lenne nyilatkozni arról, hogy mi helyes és mi nem, de igazából nem is hiszem, hogy létezik "az egyetlen helyes megoldás", amely az adott élethelyzetben az "egyetlen helyes lehetőséget" determinálja.

Abban a másik történetben talán nem volt helyes "vallani". Nálunk, úgy tűnik: átszakította azt a gátat, ami a tovább haladást megakadályozta.
Persze utólag -főleg, mikor valami rosszul sül el - olyan jól hangzik, hogy "jobb lett volna, ha..." Hát, persze! Jobb lett volna, ha el sem jutunk odáig, hogy a probléma felmerül...
Csakhogy felmerült!
Jobb lett volna, ha meg sem történik...
Csakhogy megtörtént, és igazából fogalmunk sincs arról, hogy mi lett volna, ha...
Talán, ha nincs ez a szerelem, akkor már én sem vagyok. Talán feladtam volna... Talán csak erőtlenül vergődnék egy kapcsolatban, amiben csapdában érezném magam. Persze az is lehet, hogy elmúlt volna az erőtlenség, és valamilyen módon regenerálódott volna az összetartozás érzése... Ki tudja?
A magam részéről azonban biztosan tudom, hogy nem azért mondtam el, hogy könnyítsek a lelkemen, vagy átpasszoljam a döntés felelősségét. Úgy éreztem, hogy eljutottam egy olyan pontig, ahonnan nem tudok egyedül tovább lépni.
Sokáig azt hittem, vissza kell találnom. Ma már tudom: nem lehet visszatalálni. Idővel változunk. Nemcsak én, hanem a másik is.
Elengedtük egymást, és nem figyeltünk egymásra. Idegenek lettünk egymás mellett.
Most újra ismerkedünk, újra tanulunk szeretni, beszélgetni, érteni...
Persze egy ilyen vallomással újabb sebek keletkeznek, és újabb fájdalmak születnek. De újabb tanulságok is, és újabb kötések is.
Fájdalomban születik minden. Miért akarunk mégis fájdalom nélkül élni? És miért a fájdalom lesz az elsődleges szempont, ha valami történik velünk?

Holnap fogsebészeti műtéte lesz Blankának.
Jó lenne megóvni a fájdalomtól, de az a hülye jobb egyes egyszerűen nem akar kibújni. Egy éve várunk rá, fogszabályzóval tartják neki a helyet, nehogy összecsússzanak az üres helyen a kinőtt fogak. Várhatnánk még rá, előbb-utóbb úgyis ki kell bújjon. Egy évvel ezelőtt is megejthették volna ezt a beavatkozást, akkor már rég kinőtt volna az a fránya jobb egyes.
De most csak arról dönthetünk, hogy várunk-e még, vagy holnap felvágják az ínyjét.
Úgy döntöttünk nem várunk tovább.
Ha esetleg begyulladna a seb, és a gyerek nyüszítve borul az ölembe, akkor majd persze verhetem a fejem a falba, hogy miért is nem vártunk tovább.
Most kell dönteni, utána már csak a következményekkel lehet szembenézni.

Baromi jól hangzik, hogy nem kell hűtlenkedni, és akkor nincs baj. Hát, persze! A hűtlenségig is nehéz út vezet. Az is hozzátartozik a történethez!
Anna azt írta, hogy az a másik nő boldog volt, amíg nem tudta meg az "igazat". Szóval a nő boldog volt, mert nem tudta, hogy a férje mást szeretett. Tehát a boldogság forrása, ha nem ismerjük a másikat. Mindegy, hogy a másik mit érez, mit él át, mit gondol, csak nekünk ne fájjon.
Őszinteség és hazugság. Bűn és bűnhődés. Minden erre van kiélezve. Pedig egy kapcsolathoz két ember kell. Hogyan lehet boldog az egyik, ha a másikban akkora a hiány, hogy még a bűntől sem retten vissza? Persze mindig a megcsalt fél az áldozat, mert övé a bűntelenség. Biztos, hogy bűntelen az, aki mellett a másik bolodogtalanná válik? Hát nem az a szeretet, hogy azt kell adnom, amire a másiknak szüksége van? Vajon, aki hűséges marad, nem azért marad-e hűséges, mert őt boldoggá tette a másik szeretete? És ha nem azért maradt az, akkor miért? Megszokásból? Vagy mert azt hitte, hogy... Hinni, ahelyett, hogy tudni valamit... Na, igen.

Hétvégén a barátainknál voltunk. Szóba került a net és a gyereknevelés kapcsolata. Az egyik anyuka kifejtette, hogy ő bizony elolvassa a gyereke leveleit, mert neki, mint szülőnek, joga van ellenőrizni a gyerekét.
Persze, én szóhoz sem jutottam a meglepetéstől. Különösen az döbbentett meg, hogy milyen remek ideológiát talált a kedves szülő, hogy turkáljon a gyermeke életében.
Igaz, ami igaz: számtalan veszély rejtőzik az internetes kommunikációban. A magam részéről már követni sem bírom ezeket az újabb "csatornákat". Itt van az iwiw, és az msn, és még mittudomén micsoda. Nekem már nincs rá szükségem, de a gyerekeim előszeretettel használják az újabb és újabb kommunikációs lehetőségeket.

El is tilthatnám a gyerekeimet a géptől, de hát haladni kell a korral. A net éppenolyan kommunikációs csatorna lett, mint a mobiltelefon. A kommunikáció pedig az ember alapvető szükséglete.
"Tiltással nevelve hazugságra tanítasz!" -hallottam a minap.
Szóval a tiltás nem az igazi.
Sok beszélgetés, sok együtt töltött idő, kevés virtualitás.
Egyszerű a képlet.
Na, de kinek van ideje sokat beszélgetni? És ha még idő lenne is, de kinek van kedve? Hiszen beszélgetni csak azzal lehet, aki képes a másikra odafigyelni, képes a másikat megérteni, elfogadni... Ehj! A szülő is csak ember! Dolgozik, igyekszik megfelelni a mindennapok elvárásainak, miközben belefásul a magányba. Egyszerűbb hagyni, hogy leüljön a gép elé a kölyök, aztán leellenőrizni, hogy kivel beszélgetett.
Íme a kiváló szülő ismérve a XXI. században.

"Halászni taníts, ne halat adj!" -szól a régi mondás. De hogyan taníthatna halászni, aki maga is fagyasztva veszi a halat a hipermarketben?

ps: ezek után a bors és a kender legközelebbre maradt:)



Utoljára változtatva 06-26-2006 @ 10:59 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-26-2006 @ 11:28 am)

Comment: Szemi, köszi itt is a dícséretet...nagyon jól esett. "Baromi jól hangzik, hogy nem kell hűtlenkedni, és akkor nincs baj" - hmm, nézd, én eddig hosszú pályafutásom alatt :o) nem hűtlenkedtem, velem már tették. Ott és akkor fájt, azóta megtanultam, hogy van ez így. Egyszerűen nem lehet elvárni a másiktól - kissé egoista világ, és ez a kijelentés sem igaz, mert ennél jóval bonyxolultabbak a dolgok. Egy kapcsolathoz két ember kell...ez így igaz. Szemi, egyik ismerősöm mondta, hogy néha csak úgy derül ki, hogy menyire fontos számunkra a másik, ha valami harmadik személlyel próbálkozunk - én ezt nem tudnám csinálni, de érdekesen hangzik. "Biztos, hogy bűntelen az, aki mellett a másik bolodogtalanná válik? Hát nem az a szeretet, hogy azt kell adnom, amire a másiknak szüksége van? Vajon, aki hűséges marad, nem azért marad-e hűséges, mert őt boldoggá tette a másik szeretete?" - ja, hát ez pedig örök igazság, csak néha fájó lehet kimondani annak, aki ártatlanak gondolja magát. Szemi, talán itt annyiban áll a mondás, illetve annyiban melléfutott, hogy aki ma a virtuális térbe dobja a gyerekét, az nem életidegent nevel fel - a klaszsikus értelemben igen - de valójában az életre készíti fel. Fura egy világ ez, de mondjuk amit írtál az emberi kapcsoaltokról az igaz a társas kapcsolatokra is: beszégletni azzal lehet, akit érdekel mit mondasz, aki figyel. Azért ilyet hosszútávra nem könnyű találni.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-26-2006 @ 02:13 pm)

Comment: az a baj, hogy nem tudom leírni, amit mondani akarok.. ha a lét dadog, akkor most nagyon létezem:))) én csak magamat szeretném érteni, nem akarok törvény lenni, meg ilyenek... olyan vicces, hogy miközben én vagyok a csaló, áruló, hazug és hűtlen, meg amit csak akarsz megkapja Toyota... szóval vicces, hogy közben ugyanúgy megélem a másik oldalt is... elhagytak, becsaptak, elárultak... csak próbálok állva maradni.. nem gondoltam arra, mikor szerelembe estem, hogy majd milyen jó lesz, hogy így visszakapom a férjemet... csak túl akartam élni, hogy nem látom a kijáratot, és mindenhol falak vesznek körbe... azt mondják, senki sem a tiéd, de ez az egész hűség semmi másról nem szól, mint a kisajátításról.... persze dumálni könnyű...nekem is.. épp most olvastam ex kedvesem választottjának blogját, miszerint olyan jó az egész (hurrá, végre kezd beleszeretni)... hát, ja! ezt akartam... akkor meg mi a fenéért fáj mégis?... persze a fájdalom a barátunk, mint a kisrókának a sötétség.... na, ja.. így jön ki az egyensúly... egyik oldalon te szúrsz, a másikon téged szúrnak... persze csak az fáj, amikor téged szúrnak... hiába, no! az ember nem arra teremtetett, hogy más helyett megélje a szenvedést... szenvedni csak magadért lehet... ezt hívják önzőségnek. (hát nem vicc az egész????)


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-26-2006 @ 08:04 pm)

Comment: Szemi, semmi okosat (jé, megitn nem) nem tudok mondani, csak Virág elvtárs szavait: csapásokat adunk, és csapásokat kapunk. Az amti csak kíván-os szlogen meg a felejtsd el Párizsból van .o) ajj az egyik kedvenc vígjátékom :o))) Látod, pl az ilyenekrét néha jó felkelni. A Te helyzeted azért fura - számomra - , mert skizoid. Mindneki megéli ezt a "ha beindul a nagy pofonofon..." hállapotot, csak általában felváltva: Először megcsal, aztán megcsalatva érzi magát. Először kiszeret, majd bele, de mindig eltelik ksi idő a kettő közt. Egyszer fent, s egyszer lent: te hogy csinálod, hogy vagy mindenfelé? Szenvedni csak magadért lehet: nem vagyok vallásos, de Teréz anyáról azért...azt hiszem ezt a példát nem is folytatom, mert eléggé népámító dolog lenne szenttel előhozakodni. Persze, vicc az egész...de egy LGTszöveget tudok neked adni (nyugi, nem vígasztal) :o) Én harcoltam már eleget, De látod, abbahagyni nem lehet. Ha kiütnek, ha én nyerek, Már indul is az új menet, S így átverekszünk éveket, Csak egyszerre lehetünk vesztesek, s győztesek. Ha elhordom a köveket, Máris újra nőnek még nagyobb hegyek. De viszem, mint a többiek, És káromkodok, vagy nevetek, És azt akarom, amit nem lehet, Érted és ellened, Veled és nélküled én. tsók


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-26-2006 @ 09:20 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Tudom, hogy a szerelem az jön, nem kell keresni, ha ellep minket a rózsaszín köd, nincs ellene mit tenni. Ez mindenkire igaz, és nem biztos, hogy a Te férjed nem pont egy olyan férj, aki magában tartja azt amit Te őszintén elmeséltél...Persze az is lehet, hogy Ő pont egy igazán olyan valaki, aki csak dolgozik a családért (csukott szemmel, elhanyagolva a számára nagyon fontos embert) és nem jut más az eszébe se.. Nehéz igazságot tenni, és nem is feladat, mert talán nincs is igazság, mert minden család és minden hasonló történés örökre egyedi marad...Én azt próbáltam érzékeltetni, hogy amikor már vége, amikor már túl kell lenni rajta, amikor a másikhoz közeledni kell, akkor késő az őszinteség ezen formája, mert mindent tönkre tehet, és a gyerekek nem tehetnek sem a szerelemről, sem a fájdalomról, Ők csak úgy megszülettek, és ettől család a család...Mikor szerelembe esne az ember, vagy talán esik is, nem is egyszer.....szerintem szem elött kell tartani a gyermekeink érdekeit, és talán a saját fájdalmunk elé helyezni....Félre ne érts, én nem itéllek el, sőt fejethajtok elötted a nyiltságodért, az érzékenységedért, a nagyon szeretni való egyéniségedért....Igazi művész vagy...Végletesen szeretsz, végletesen szenvedsz...Iszonyúan tehetséges vagy...Szeretettel Anna :)))) Alkoss és mi csüngeni fogunk írásaidon, verseiden...:)))))


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 06-28-2006 @ 02:17 pm)

Comment: Szia Szemilla! Szerintem ott van a kulcs amit Anna írt a hozzászólása legvégén. Alkotó ember vagy, és az alkotó ember szenvedélyes, belül fokozottan ég, működik. Életbevágóan fotosak számára olyan kérdések, dolgok, melyek az alacsonyabb hőfokon működő emberek számára akár mellékesek is lehetnek, vagy esetleg csak annyira fontosak, hogy a kényelemérzetüket nem veszélyeztetnék. A szenvedélyes ember akár végzetesen végleges, nem kíméli saját magát sem, sőt leginkább saját magát nem kíméli. Ebből származnak a legtöbb konfliktusok. Bizonyára toleráns, megértő ember vagy magad is, de lehet hogy melléd olyan tolerancia szükséges, ami szabad a megértéstől. Ne a megértés szülje a toleranciát, hanem valami igazi letisztult szeretet. Elfogadó szeretet.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds