[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 265
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 266

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Malena
Ideje:: 06-28-2006 @ 06:08 pm

Na, tegnap megnéztem a Malenát. Jó kis film, külön értéke Koltai Lajos operatőri munkája.
Szóval ebben a filmben hangzott el, hogy "a méltóságodat csak ott szerezheted vissza, ahol elveszítetted".
Ezen ma jó csomót gondolkodtam. Hogy vajon a méltóságát az ember elveszíti, vagy elveszik tőle. Talán én is csak azért jöttem vissza, mert itt veszítettem el valamit, amit csak itt kaphattam vissza.
Aztán az is eszembe jutott, hogy miután szakítottunk Levvel, akkor is folyton ezt hallottam: "csak őrizd meg a mélóságod". Na, ja. Ha méltósággal viseli az ember, hogy megvonják tőle a szeretetet, akkor nem okoz problémát a másiknak. Márpedig aki szeret elenged, és ha nem egy önző állat vagy, akkor mindent elkövetsz, hogy a másik nyugodt szívvel tovább álljon. Ő pedig megint megszelidít valakit, akiért mindörökké felelősséggel tartozik, vagyis addig, amíg véget nem ér a kapcsolat. Mert ha véget ér a kapcsolat, akkor véget ér a mindörökké is.

A fenébe is!
Mint valami hülye lemez, amin fennakadt a tű... Hja, ilyen mondás lassan már nem is lesz... Nincs lemez, csak tű van, az meg nem lemezjátszásra való.
Igaza van Brekonak, skizoid vagyok. Az eszemmel már rég felfogtam, hogy véget ért a történet, de a szívemmel képtelen vagyok elfogadni, hogy a mindörökkéből sohasem lett. Az eszem pontosan tudja, hogy ez a világ rendje, és a család a legfontosabb dolog a világon, de a szívem örökké lázong, és repülni akar, de nincs erő, ami a magasba emelne.

Ehj, nem érdekes!
A napokban hallottam a rádióban, hogy régen a bors olyan drága volt, hogy még fizetőeszközként is használták. Ha valaki a gazdagságával akart kérkedni, akkor kitett az asztalra egy egész szem borsot.
Jó nekem, mert én mindenbe tehetek őrölt borsot, ha akarok, még gazdagnak sem kell lennem hozzá. Ha elképzelem, hogy néhány századdal korábban élek, akkor gazdag ember lehetnék ennyi borssal.
Változnak az idők. Reggel felkel a nap, este lebukik a dombokon. Észre sem veszed, hogy új nappal új idők jönnek. Csak a történelem az, ami az orrod alá dörgöli a változást.

Itt van pl a drog.
Tudtad, hogy a legtöbb drog úgy indult útjára, mint az orvostudomány csodája? Úgy ám! Fájdalaomcsillapítóként.
Vagy pl tudtad, hogy a marihuána és a hasis a kenderből származik? A kender, avagy kannabisz száritott formája a marihuána, gyanta formája pedig a hasis.
Az ópiumot mákból állítják elő, a heroin köhögés elleni gyógyszerként istenítették.
Ma azonban főleg ecstasyt és speedet használnak a fiatalok, ami főleg azért veszélyes mert igazából nem is lehet tudni, mi van benne.

Baromi jó, hogy a gyerek már mindent tud a drogokról, én meg akkor sem ismerném fel, ha ott állna az asztalán.
Baromi jó, hogy félni kell a drogtól, mint a tűztől, de közben lassan már a fagyi mellé is bogyót osztogatnak.
Baromi jó, hogy a szülő segítsen a gyerekének, de ugyan miért is kezdene el drogozni egy olyan gyerek, aki számíthat a szüleire?
Baromi jó, hogy itt vagyunk a XXI. században, és csak azt tudjuk, hogy félni kell, és rettegni, de arról fogalmunk sincs mihez kezdjünka félelmeinkkel.
Egy húsz éves fiú azt mondta nekem, hogy az alkohol sokkal veszélyesebb, mint a fű.
Fogalmam sincs hogy ez mennyiben igaz, de elég elgondolkodtató, hogy ezt egyetlen kiadvány sem cáfolja meg. Mintha csak az idők változását követve változnának a szerek: alkohol helyett drogot használnak a fiatalok.
Önpusztítás -ez is, az is.
Vajon miért pusztítja az ember önmagát?
Persze könnyű okot találni. A szülők elválnak, nem törődnek a gyerekkel, maguk is önpusztító életmódot folytatnak.
Na, ja. Ilyen korban élünk. Mégsem lesz minden elvált szülő gyereke drogos, vagy egy családon belül sem törvényszerű, hogy ha az egyik gyerek drogos, akkor a másik is az kell legyen. Társadalmi és vagyoni helyzettől függetlenül élnek drogfüggők közöttünk.

Additív személyiség -olvasom. Tehát a függőség kódolva van. Alkoholista, vagy drogos. Szinte mindegy. Beteg ember. Beteg, mert rosszul lett kódolva, vagyis születésétől fogva igényli a függést.
És íme a XXI. század. Ez a fajta kódolt betegség a legjobb üzelet lesz. Bűnösök, és bűnüldözők számára egyaránt.
Mert egyszerűbb törvényt gyártani, és harcolni a drog ellen, mint gyógyítani a lelket.
Abból ugyan kinek lenne haszna?



Utoljára változtatva 06-28-2006 @ 06:16 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-28-2006 @ 07:36 pm)

Comment: Kedves Szemilla, igazán elgondolkodtattál..Ismét igazad van!...Én nem értem ha szabad inni, ami annyira káros és olyan függővé teszi az embereket, hogy soha nem lehet leszokni, csak olyan állapotba kerülni, amikor nem iszzik az ember. Tehát ha ezt szabad, akkor miért tilos a drog? (a füvekre gondolok) Hiszen azzal, hogy tiltják, még azt is elősegítik, hogy az alvilágnak érdeke legyen az embereket direkt rászoktatni...Ha megvásárolhatná aki akarja a patikában, a befolyó összegből finanszírozható lenne a leszoktatás gyógyítása, ha már valaki olyan hülye, hogy rászokik....Viszont nagyon sok bűncselekmény értelmét vesztené.....Csak gondolkodtam írásod kapcsán, és leírtam neked...Még az is eszembe jutott, hogy ha valaki iszik, mindegy, hogy bánatában vagy örömében teszi, úgy is talál rá indokot... Puszika Anna :))))


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-28-2006 @ 08:03 pm)

Comment: Hinnye, rosszul lettem kódolva, mert alkoholfüggő vagyok és születésemtől fogva, igénylem a függést? Na ezt megkaptam. A másik meg azt mondja úgyis találok rá okot? Na ja, ha kedvem van, meg söröm van, meg hideg, akkor iszom. Nem is értem a gyerekeim miért nem próbálják egyiket sem. Ki érti ezt?


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-29-2006 @ 08:03 am)

Comment: :) utazás térben és időben, 50 évet repültünk a szicíliai falucskából a mai Magyarországra, bár Monica Bellucci még női szemmel is gyönyörű, így a függést, mint összekötő kapcsot megértem ;-)


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 06-29-2006 @ 12:29 pm)

Comment: Nos, ha ez így van ,hogy ez a függés dolog kódolás kérdése,akkor már csak azt kell kideríteni hogy ki rendelkezik ilyen "adottsággal".Utána már csak rá kell szoktatni valami hasznos függésre ,és tulajdonképpen akkor a függése akár még sikeressé is teheti. Továbbgondolva ,a végén mindig oda lyukadok ki,hogy az iskolában sokmindent tanítanak,csak (helyesen)élni nem.


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-29-2006 @ 08:02 pm)

Comment: "csábító a végtelen, a nagy kék szabad ég - de úgy érzed, hogy képtelen vagy szállni még." Szemi, Malena is a végén...hát visszaszerzi a becsületét, de csak köszön a kufa-asszonyoknak, és elfogadja azt a valamit...pedig visszatér és győz...eh...megette a fene, a végén az már nem is Malena. Hogy az micsoda film! Önpusztító - mert képtelenek vagyunk szállni még, vagy azt hisszük, már szálltunk és rossz lent. Az ilyen tudom-de-be-nem-látom hozzáállással tudod, hoyg csak magunkat annulláljuk? Tudod mint a Malena-ban a srác: amíg jófiú, és megtesz mindent, nem kap hosszú nadrágot. Mikor a suliban ledobja a lépcsőn Mussolini fejét, az apja rögtön megadja neki - a világ a "csibészeket" szereti, kár erőlködni, hoyg jók legyünk. Nem kifizetődő - mondom én, a "bezzeggyerek" :o))))


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-29-2006 @ 08:03 pm)

Comment: elnézést, azt a széljegyzetet nem tudom megállni, hogy nekem Monica bellucci itt bizonyította be, hogy nő igen is tud vonzóan magas sarkú cipellőt hordani :o)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-30-2006 @ 07:33 am)

Comment: Breit, mert eddig szerinted nem tudtak????? Ne már! :) - Nekem ebben a filmben azt bizonyította be, hogy nem egy üresfejű szépség, hanem igenis színésznő, méltó a nagy olasz elődök nyomdokaiba lépni - akár tűsarkúban is :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2006 @ 08:21 am)

Comment: Anna:) Na, igen! Én is pont erre gondoltam: indokot mindig lehet találni. De valami oka kell, hogy legyen, miért keres az egyik ember indokot az ivásra, a másik meg miért nem iszik, mikor igazán lenne rá oka. Persze lehet azt mondani, mert aki iszik, az silány alak, aki meg nem iszik, az meg erős és jó ember, csak sajna nagyon sok értékes és jó ember is iszik, és nagyon sok ember hiába nem iszik, attól még nem lesz értékes ember. (amúgy jutott még eszembe, hogy az alkoholés a cigi milyen jól hoz az állam konyhájára, a drog viszont csak a fekete piacon termeli a hasznot )


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2006 @ 08:23 am)

Comment: Csizi:) kissé mintha irónikus lenne a megjegyzés... persze csak én találtam ki ezt a rosszul-kódolt-személyiséget, de ha jól emlékszem az már kimutatott, hogy a bűnözésre való hajlam genetikailag kimutatható... persze a függésre is csak hajlama lehet az egyiknek, a másiknak meg nem, és akinek nincs hajlama a függésre, az jól elverheti a port a függőn, ha az hagyta szépen kibontakozni a hajlamát... hiszen mióta nincs Taügetosz, csak a törvény és a morál szab határokat jónak és rossznak, és ha állambácsinak az alkohol jó, és a drog rossz, akkor inni szabad, drogozni nem, de a lényeg, hogy rossz embernek érezd magad, ha túlzásba esel bármilyen téren is, hiszen magadért csak te vagy a felelős, a társadalmon csak a morál kérhető számon (az meg hol ilyen, hol olyan)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2006 @ 08:30 am)

Comment: Szimbolum:) Néha olyan érzésem van, mintha te pszichológus lennél:)) mindig tudod a legjobb válaszokat! hát, persze! ha már függni kell, akkor függjön az ember valami mástól, hiszen a szenvedély az alkotás egyik mozgató ereje... vajon a szenvedélyektől mentes ember képes-e függni bármitől, avagy -aki nem függ semmitől és senkitől az képes-e valamiben szenvedélyesen elmerülni??? (ez most csak úgy felmerült bennem, mint kérdés)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2006 @ 08:36 am)

Comment: Luna, Breko:) maradjunk annyiban, hogy a vonzó járáshoz nem elég egy magassarkú cipő, olyan láb is kell hozzá, a lábhoz meg olyan nő, mint Monica Bellucci. Egyébként, igazad van Breko! Tényleg nagy film... főleg abból érzem, hogy azóta sem megy ki a fejemből:)) és szégyen, de csak most értettem meg ezt a hosszúnadrág összefüggést -szóval kösz az ajánlót, meg a megértést...


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-30-2006 @ 09:42 am)

Comment: Köszi Szemi, vagyok ami, élek ahogy évem elfogy. Látok s látnak, búcsút intek búbánatnak. :) --Azért azt nem írtam, hogy írásod tetszett. Most írom. Kérlek azért előítéleteid ne legyenek velem szemben, mert nem mindig hazudok. Üdv, elmentem nyaralni, a laptopot viszem, de nem ígérek semmit. :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2006 @ 01:04 pm)

Comment: Csizi, kedves:) előítéletekből amúgy sem rendelkezem elegendő mennyiséggel, úgyhogy sajna, nem futja, hogy rád pazaroljam azt a keveset, ami van, hiába is szeretnéd... (és lehet, hogy ideje lenne elkezdened inni, mert ez a kóros laptop mizéria - kicsit kínos:)))


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-30-2006 @ 01:55 pm)

Comment: A megjegyzésben tényleg volt irónia , vagyis Ön irónia. A legtávolabb az áll tőlem, hogy veled ironizáljak. Amúgy meg :))))))))))))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds