[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 223
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 223


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Gyökerek 2.
Ideje:: 07-06-2006 @ 10:15 pm

...szóval nagy eső volt, amikor megszülettem. Apám oly izgatott lett a hírre, hogy hazaérvén letörte a házunk kilincsét. Nem azért, mert gyengén lett volna felszerelve, hanem mert Apámnak igen erős keze volt. Azt az erős kezet később én is megéreztem, bárcsak érezném ma is....

  A ház, ahová születtem, amit Gyula nagyapám épített az érkezésem előtt, egy temető közvetlen közelében állott. Különleges temető volt ez, hősök nyugodtak benne. Közepén egy mauzóleumot emeltek annak a Nagysándor József honvédtábornoknak, aki maroknyi seregével védte szülővárosát Paszkievics herceg muszkáival szemben 1849-ben. (Itt sajnos eszembe jut az az élc - bár hangulatilag nem illő - amit a gimiben csináltunk a közismert latin mondásból: "Aquila non captat muscas" azt jelenti, hogy a sas nem fog legyeket. Mi úgy fordítottuk: a sas nem fog muszkákat, azaz oroszokat) Tízszeres túlerő ellen szegény Nagysándornak matematikai esélye sem lehetett. A mauzóleum bejáratánál egy haldokló oroszlán szobra látható. Számomra mindig misztikus volt ez a hely, de sohasem félelmetes. Gyerektársaimmal figyeltük a sírfeliratokat. Voltak ott nemcsak honvédemlékek, hanem zömmel inkább első és második világháborús katonasírok, magyarok, oroszok, németek, a síron a hadijelvények békésen megfértek egymás mellett egy olyan korban, amikor erről még kevésbé lehetett beszélni. A temető oldalát hatalmas jegenyenyár - sor szegélyezte (azóta sajnos kivágták), ami gyermekkorom oly meghatározó látványa lett, hogy szinte csak ott érzem jól magam ma is, ahol égbenyúló nyárfákat láthatok. Mi fiúk, úgy négyen - hatan ott bicikliztünk a temető oldalában, ott vívtam életem első csatáit a nagyapám faragta fakarddal. A temető békéjét nem sértettük, de a környéknek is olyan különös kisugárzása volt...

    Apám, a vasúti mérnök, gyorsan emelkedett a ranglétrán, hamar bérlakáshoz is jutott, így mi hárman elköltöztünk a nagyszüleimtől, de sokáig visszajártam oda, ahol olyan boldog gyermekkorom volt.
Miután Anyám is munkába állt, nekem bölcsődébe kellett volna mennem. Ott egy gyerek elvette a homokozólapátomat, amit én nehezményeztem, és a vitának csak a felnőtti önkény tudott véget vetni. Én erre emlékszem, a szüleim szerint viszont annyira bömböltem, hogy nem lehetett otthagyni. Eredmény (hál'istennek) Irma néni lett, aki nyugdíjasként gyerekekre vigyázott. Rengeteget mesélt a Felvidékről, ahonnan származott, három-négyéves koromra kívülről fújtam az összes horthysta-irredenta rigmust, szüleim nem csekély ijedelmére (hatvanas évek eleje!). Aztán elmúlt ez is, meg templomba se vihetett az Irma néni, pedig nélküle el sem kezdték a misét. Ezzel együtt nagyon kedves jó asszony volt, nem felejtem el, míg élek.

Folyt. köv.



Utoljára változtatva 07-06-2006 @ 10:15 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 07-06-2006 @ 11:29 pm)

Comment: Köszönet érte! Szépek az emlékeid. :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-07-2006 @ 05:20 am)

Comment: Hogy egy homokozólapáttal mi mindent el lehet érni! :)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 07-07-2006 @ 02:29 pm)

Comment: Olv. köv.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 07-07-2006 @ 04:29 pm)

Comment: Maradok hű olvasód!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 07-07-2006 @ 08:51 pm)

Comment: Szépen megírt emlékek.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds