[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 208
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 208


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Csak úgy eszembe jutott
Ideje:: 04-25-2004 @ 05:09 pm

Ma találkoztam 17 éves nagylányommal, és a könnyű ebéd után elvittem megmutatni a várost, ahogy még nem láthatta. A nap történéseihez tartozik még, hogy a Nyugati aluljárójában ráakadtunk egy antikváriumra, ahol is régi, BAKELIT (!) lemezek között lehetett böngészni, és meg is leptem névnapos barátomat eredeti Boney M, ill. ERUPTION kislemezekkel.(PEPITA 1977, ill. 1979 -es kiadás!!!)Nem mintha kimondottan kedvelné ezen irányzatokat, de érző ember lévén nyitott mindenre, ami vidámságot, vagy épp. emlékeket hoz fel a felszínre abból az időkből, amikor Márka vermuthot kértünk a Savoy discoban, hanyagul, és absolute természetesen alig 19 évesen.Régi vágyam beteljesítéseként magamat is megleptem egy Frank Sinatra kiadvánnyal(1974 New York , élő!!).Na szóval tessék oda elmenni, és böngészgetni!(Mielőtt bárki előtt egy önző apaként tünnék fel: leányom öt könyvvel a hóna alatt távozott) Igy felpakolva kultúremlékeivel egy letünt kornak, visszaemlékezve sétáltunk a körúton, egészen a Blaháig, majd az Astoria érintésével a Deák térig. A Deák térig, ahol is állt egykor a Hobby bolt, eredeti angol matcbox-ok, és hihetetlen választékú vonatmakettek lelőhelye.Az astoriánál eszembe jutott, hogy volt ott valamikor egy cipőbolt, talán egyetlen a városban, ahol annak idején bizton vehettél Alföldi papucsot.Csak azért, hogy a fiatalabb olvasóim is értsék, az Alföldi papucs viselése akkortájt legalább olyan rangot, elismerést jelentett, mint ma egy pipa jellel ellátott sportruházat hordása.Amellett egy kultuszdarab volt, s nem lepődnék meg, ha hamarosan utángyártanák sok pénzért! Az Uránia mozi valamikor pedig mulató volt.Ez pontosan meg is mutatkozott a gondos szemlélő számára, s szinte hallani vélte az emeleti páholyok gondosan lefüggönyözött mélyéről kicsengő pezsgős poharak koccanását, vagy éppen apró sikkantásokat, amelyről tudni lehetett, hogy diszkrét találkáikat töltik ott egy ánti kor hősei. A Corvin meg persze a szocialista társadalmat építő tömegek, általános igényeit kielégítő áruházak egyik zászlóshajója volt.Akkoriban nem volt olyan sok.(A másik legendás a Divatcsarnok, gyönyörű Lotz freskójával a valamikori szalonjában.Egyébként itt játszódott az Állami áruház c. film, a legendás, és feledhetetlen Latabár Kálmán főszereplésével)A valamikori Bástya mozinál már nagyon csodálkozott az én nagy lányom, és kisiskolásként ismételgette, hogy a KÖZÉRT, az nem más, mint a Közszükségleti cikkeket Értékesítő Vállalat rövidítése.A Royal szálló bálterme pedig bizony egyike volt a város nagy filmszínházainak, ah jól emlékszem Vörös Csillag néven.A (lányom szerint ma már nem moziként működő) Zrínyi, pedig valamikor huszár lovak szálláshelye volt.Jaj, majd elfeledtem!A Blahán ma is "közért" a volt Éjjel-nappali!Banánturmix, este nyolcig nyitva, csak, hogy két dolgot említsek a történetéből!Aztán eszembe jutott, hogy valamikor tele volt a járda utcai mérlegekkel.20-40 fillér bedobásával ellenőrizhette testsúlyát hétvégi sétája közben az arrajáró.A robusztus állvány felső részébe, a skála alá, kerek tükröt illesztettek.Talán, hogy a mérce emelkedésével párhuzamosan, az arc vonásainak változása is nyomon követhető legyen. Nem találtunk Trafikot!Szálankén cigi, darabonként rágó, kacsintós pénztárca, slágerénekesek fotói!A valamikor Pálma presszó most puccos, és igénytelen cukrászda, környezetbe nem illő portál.Pedig nagyon szerettem!Kerek márvány asztalkák, aranymintás bordó kárpit, és zongora régi slágerekkel!Ma már csak emlékek, milyen örömmel osztottam meg lányommal! Tegyetek Ti is egy sétát, vigyétek magatokkal a gyerekeket!Itt élnek, ne legyenek idegenek, hogy tudják mi is az a rövidítés a homlokzaton :ERMA.Erzsike és Marika, a valamikori két tulajdonos keresztneveiből alkotott védjegy, amit olyan jó látni, hogy nem törölt le se hatalom, se üzleti érdek!Nézzetek egyszer felfelé, amikor sétálgattok az Andrássy úton!Egy másik várost fogtok látni! Mindenkinek vannak emlékei.Mindenkinek van egy története egy kapualjról, az első csókról, a tánciskoláról, az első magnóról, a kedvesről, szüleinkről. Ott vannak valahol belül. Csak úgy eszembe jutott.


Utoljára változtatva 04-25-2004 @ 05:09 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-25-2004 @ 05:20 pm)

Comment: Nagyon tetszett nekem ez az emlékezős történet. :))


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 04-25-2004 @ 05:39 pm)

Comment: Osztozom az örömödben, mert mindaz amit leírtál, az én életem apró daradjait is jelentették. Meg kell őket becsülni azzal, hogy nem feledkezünk meg róla. Nagyon jó ízt adnak az emlékezéseid, kedves Fényesi. Ugyanezt éreztem, amikor az első novelládat olvastam. Legyen szép a többi napod is. :)


Hozzászóló: Khama
(Ideje: 04-25-2004 @ 06:53 pm)

Comment: De jó hogy elmesélted. Hazafelé a körúton, kockás inges farmeros, alföldi papucsos ifjúságomra emlékeztem. :) És a Mini koncertekre a Bem rakparton. És a koleszban a Bartók Béla úton, Sándor Gyuri fellépésére, a zsíros kenyérre az Ifi parkban. :) Szép napotok volt ma.


Hozzászóló: Babsi
(Ideje: 04-28-2004 @ 09:18 am)

Comment: Nagyon köszönöm azt a vasárnapot, hiszen újabb dolgokat tudtam meg Rólad és a városról, ami körülvesz. Hiszen annyi minden mellett mennék el, anélkül, hogy felfedezném a bennük rejlő szépséget és történelmet.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 11-19-2004 @ 11:27 am)

Comment: Én is szeretek így emlékezni.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds