[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 209
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 209


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Elmélkedés 1.
Ideje:: 08-10-2006 @ 12:19 am

Nincs látható nyoma, de  minden napom lezárásaként a Full-ra jövök... olvasgatni...összegyüjteni  magamnak  a sok-sok szépséget...vagy öszeszorult torokkal olvasni egy verset, és csak magamban mondani, hogy ugye nem egészen így van, nem ennyire komoly....

Tovább gondolva: aki írásra szánja magát, pőrére vetkőzteti a lelkét, sebezhetővé válik, és csak reménykedhet abban, hogy  megértő olvasók jutnak csak el hozzá.

Az előző, - Győzős - történetem másnak érdektelen, sőt....ami miatt mégis visszatérek rá, az egy mondat belőle. Azt írtam, hogy végig sem merem gondolni, mi lehetett a sorsa a Győző  leveleinek. A történet csak indok, apropó, "kerülgetendő forró kása", hogy szembe nézzek számomra fájdalmas történésekkel.

Ahogy öregszem, egyre többször gondolok arra, hogy milyen páldát adtam én a gyerekemnek. Hogy mennyire kell vigyáznia a szülőnek, hogy a "családi" apa/anya képe összhangban legyen a "társadalmi" apa/anya képpel. Mire gondolok? A  gyerek szemében a "családi" apa/anya az erő, a bátorság, az egyenesség, a biztonság letéteményese. A "társadalmi" apa/anya idomul a környezete elvárásaihoz, az erő fogy, a bátorság, (ha nem is elvtelen) megalkuvássá alakulhat és hát az egyenesség is időnként az ökörhúgy mintáját követi........

Amikor a gyerek észre veszi a "családi" szülő és a "társadalmi" szülő viselkedése közötti diszharmóniát, oda a nimbusz...

A gyereknek mikor van joga,  van-e  egyáltalán joga, a "társadalmi" szülő  tetteit megítélni.....és, ha a szembesülés végeredménye nagyon rossz, hová lesz az én, kicsi koromtól mégis csak bennem élő, szeretett ,"családi" apám....?

 



Utoljára változtatva 08-10-2006 @ 12:19 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 08-10-2006 @ 08:54 am)

Comment: Kedves Zseka, ne gondold, hogy érdektelen, amit írsz. Gyakran túl hamar leszalad egy-egy írás a Főoldalról, "kicsúszik a képből". És sokkal többen olvasnak, mint ahányan hozzászólást írnak. A szülő igazi visszajelzése persze a gyermek. De ne feledd: a szülő csak orientálhat, minden ember önálló lény. A saját lelkiismeretünk az egyetlen, ami valóban számít.


Hozzászóló: zseka
(Ideje: 08-10-2006 @ 09:28 pm)

Comment: Kedves Kerlac! köszönöm, hogy reagáltál az írásomra. Hidd el, semmi megbántottság nincs bennem...hiszen én is sok publikációt elolvasok, de hozzászólást nem írok, mert nem tudnék - műveltségbeli hiányosságaim miatt - műértő elemzést adni, és úgy gondolom, hogy "ez nagyon jó, tetszett" vélemény kevés... A történetem kapcsán írod "A saját lelkiismeretünk az egyetlen, ami valóban számít." Igen, ha az ember felnőtt fejjel, tudatosan, saját elhatározásából teszi meg a dolgokat....de ha gyerekként?.....Meg fogod érteni ezt a mondatomat, ha lesz bátorságom "elmélkedésemet" folytatni...mert a megkövezéstől - még így ősz fejjel is - tartok...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds