[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 28
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 29

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Széttört katedrál üveg
Ideje:: 08-13-2006 @ 12:53 pm

A zaj talán elenyésző volt, de picilány fülében elviselhetetlenül hangosan csörömpölt a katedrál üveg, a templomi sekrestyés helyiségé, ahogy a kavics nagy erővel nekicsapódott és betörte. A cél a gesztenyefa törzse volt. Százból kilencvenkilencszer el is sikerült találnia, most nem ...A céldobó verseny résztvevői szétszaladtak. Csak picilány állt az ablakkal szemközt, lecövekelt lábakkal, a templomi segéd döbbenetére, aki a világok pusztulását vélte felfedezni gyermekkori barátjának kislánya szemében.
Az Ördögárok kisvendéglő médiás ügybuzgalommal tördelte a napi eseményeket, kiosztva az érintettek között érdemük szerint. Az apa mást érdemelt volna: ennél jobb híreket.
-Hogy telt a napod, picilány?
Napi dramaturgiában ez egy szokványos kérdés, Picilánynak mégis egyetlen válasz ugrott be: "Apa, én betörtem a sekrestyés ablakát" De vár még ezzel a mondattal. Nem, még olyan jó a kezét fogni, szemébe nézni...
-Jól, köszi, Apa.
-Értem. És merre jártál, mit csináltál, meséld el apának, légyszíves...
"Apa, én betörtem véletlenül a templomi sekrestyés ablakát..."
-Délelőtt Ibi nénivel és Erzsivel elmentünk a strandra...
-Igen...
"Aztán meg délután betörtem a..."
-Aztán Ágival játszottam.
-A templom téren? "Igen ott és véletlenül...."
-Nem voltam a templom téren, Apa...
-Nem voltál a templom téren...Nem is te törted be a sekrestyés üvegét?
A futórózsa elirígyelte picilány arcszínét. Süllyed a hajó, érezte ezt picilány is. Apa felismeri, ha nem mondok igazat. Ne sírj, már késő. Tudja. Tudja. Kálmán bácsi, biztos Kálmán bácsi árulkodott.
-Tudod,-szemeit most levette picilányról és valahova a semmi felé irányította-nem az fáj, amit tettél...betört...Istenem...Én is voltam gyerek, de egy valamit sosem tettem: Nem hazudtam szüleimnek, se másnak. Mindig bevállaltam tetteimet bárki fia előtt.
A büntetés eszközére nem emlékszik már picilány, sem az arányaira. Talán próbálkozott még kisebb füllentésekkel is, de egy dolgot nagyon megtanult azon az estén: Hazudni nehéz, mert az Igazság látható. A hazugsággal leértékeled magad és megalázod a másik embert irgalmatlanul....


Utoljára változtatva 08-13-2006 @ 01:07 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 08-13-2006 @ 01:09 pm)

Comment: Nagyon megszívlelendő és szép sorok, Mari. Így van, a hazugság megalázza a másikat. És ezt már "picilány" korban meg kell tanulni. Mert csak így érdemes létezni. Köszönöm, hogy helyettem is megfogalmaztad.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 08-13-2006 @ 01:26 pm)

Comment: Valóban nem szabad hazudni, de néha füllenteni azért lehet. Vagy azt sem? Nem tudom. Na persze nem komoly dologban. Nem szokásom hazudni, túl hamar lebuknék, inkább vállalom az igazat mégha fájó is. Tanulságos történet. puszillak: gaby


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 08-13-2006 @ 02:24 pm)

Comment: Volna egy mellékgondolatom, ami az írás kapcsán jutott eszembe. A gyerekek maguktól sosem hazudnának, azt megtanítják nekik. Mindenki őszintének születik. Ha nincs félnivalója a picinek, miért hazudna?


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-13-2006 @ 02:53 pm)

Comment: Sokat gondolkodtam, mivel árthatunk leginkább a másik embernek, a hazugság elől szerepel nálam, a főbőnök között is. Köszönöm, Neti, örülök, hogy így látod te is:))


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-13-2006 @ 02:57 pm)

Comment: Szabad ország a lelkiismeret, Gaby-blue. Mindenki annyit tehet ellene-érte, amennyi jól esik... Csak az a baj, belülről nem látod a személyiséged leépülését, kint meg füllenteni fognak, hogy igen, rendben vagy... Köszönöm, hogy elgondolkoztál:)


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-13-2006 @ 03:04 pm)

Comment: A gyermeklélektan még a rátermett profik szemfülességén is kifog sokszor. Nézd, a gyerek a legtöbb esetben azért próbál megfelelni egy felnőttnek, mert szereti és nem akar csalódást okozni neki. Akitől fél, annak mindig hazudni fog.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 08-13-2006 @ 03:29 pm)

Comment: A gyermeklélektanon szerintem mindig kifog a gyemek. Egyszerűen azért, mert sosem a gyermeket próbálja megérteni, hanem a a felnőtt viselkedési mintákat képzi le. A félrenevelt, a hazug társadalomban megnyomorított, őszintétlen mintákat. Vagyis agyonbonyolítja a dolgokat, csak hogy szakmája, tekintélye legyen.


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-13-2006 @ 04:44 pm)

Comment: ŐSZINTÉN sajnálom, hogy ilyen szélsőséges képet alakítottál ki a világról és a gyermeklélektannal foglalkozó szakemberekről. Szerintem vannak jó és kevésbé jó gyermekpszichológusok, tanárok, stb... A világban sem mindenki őszintétlen és megnyomorított lelkületű.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 08-13-2006 @ 07:19 pm)

Comment: Nem gondolom, hogy szélsőséges a véleményem, és sajnálom, hogy az irónia sem ment át. A világ olyan, amilyenné az emberek alakítják. És benne a gyermekpszichológia sem más. Jelzem: én nem neveztem se rossznak, se jónak. Egyszerűen olyan, amilyen. A társadalmat jellemzi, hogy milyen vezetői, nevelői és példaképei vannak. És ezt sem nevezem jónak/rossznak. Nem gondolom, hogy én vagyok az Isten, hogy ítéljek. ;)


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-13-2006 @ 08:16 pm)

Comment: Nézd, kerlaci, én írtam egy blogot, egy történetet, nem gondolván, hogy társadalom-politikai-szociológiai-pszichológiai vitafórum alakulhat ki belőle. Igazad van, a társ. olyan lesz, amilyenné formáljuk, mi emberek. Igazad van, sokan felnőtt ideálokat próbálnak becserkészni a gyermeklélektanba, kihagyava a gyerekek életkori sajátosságait, megfosztva őket a saját álmaiktól, játékaiktól és attól, hogy személyiségük önálló tervek alapján kibontakozhatna. Igazad van, hazug, szemét világban élünk, ahol a normatíva a középszerűség és mindenki ki van nyomva, aki ezt a mértéket feljebb szeretné strófolni. Igazad van, nem láttam meg az iróniát a szavaid mögött, ezért mély önvizsgálatba kezdek a hátamat ostorozva...ez irónia volt. Aktív közreműködésedért a blogomban hálás és nem irónikus köszönet:)


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 08-13-2006 @ 09:48 pm)

Comment: Bocsánat, nem akartam vitafórumot generálni. főleg nem másnak a blogjában. :) Az iróniám meg ugyancsak jól elrejtőzött. ;)


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 08-14-2006 @ 07:53 am)

Comment: Semmi gond, kerlaci:) Köszönöm:))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds