[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 218
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 218


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Teréz anya
Ideje:: 04-28-2004 @ 11:29 am

Kalkuttában éppen forrongás dúl. Feszült a hangulat, mindennapos a haláleset, katonáktól rejtőznek el az emberek. Teréz anya könnyű, egyszerű ruhájában végigmegy az utcán. Sovány teste olyan, akár egy éhezőé, törékeny alakja mégis erőt sugároz. A nyomornegyed felé tart, kezében doboz, benne, apró csomagokban élelem. Belül reszket, fél, s legszívesebben visszamenne a kolostor biztonságos falai közé. Szomjas vagyok! Hallatszik egy gyenge férfihang, adj pénzt, te európai nő! Kiált a másik, közrefogják, minden porcikája reszket. Most lehet, hogy széttépnek, villan át fejében a gondolat. Nincs mit adnom. Feleli szelíden. A nyomornegyed egyik szegletében szétosztja az elemózsiát. Szemében valami különös fény ragyog. Sok vallást megismertem mondja, de úgy hiszem Isten csak egy van. Egy nyöszörgő hang int felé, s ő könnyel küszködve lehajol az összegörnyedt testhez. Öregasszony vonyít a fájdalomtól, szemében végtelen szenvedés. Haldoklik ez az asszony! Kiáltja Teréz, de senki sem figyel rá, az éhezők és nyomorultak szívében csönd van. Felemeli a parányi testet, s babusgatja, akár anyja gyermekét. Karjában hal meg, kinek nincs se apja, se anyja, se gyereke már. Kisgyerek sír fel az utca túloldalán. Odaszalad, felveszi, nincs semmi baj, mondja, s már ő is sír, ringatja, mint előbb a haldoklót. Aztán megy tovább, leprások közé, kik tele vannak legyekkel, rohan, nem tépelődik, nem kételkedik, szomjas vagyok! Ez volt az első hívás egy csonttá soványodott ember szájából. Azóta hány jajkiáltás, hány szenvedő arc, mit látnia kellett, de nincs visszaút. Már nem földi parancsra kel fel, s nem emberek szavának enged. Erősebb lánc fűzi az éghez, mint bárkihez itt a földön. Ebből merít erőt szíve mindennap, s ebből él. Szeretet a kenyere, s nincs sóhaja, dolga van. S nem rutinszerűen teszi mindezt. Bátor, töredelmes, alázatos lélekkel tesz jót, nem filozofál. Egyenes utat enged a hívásnak, s mit bánja, ha baj éri, magasztosabb a cél, szent a cél, segíteni a szegények legszegényebbikén, a nyomorgón, lealázottan. Honnan meríti végtelen türelmét? Dolgos keze alatt ég a munka, néha a messzeségbe néz…hosszan, majd fel az égre, de aztán megy tovább lecsukni egy haldokló szemét, ringatni Isten gyermekét.



Utoljára változtatva 04-28-2004 @ 11:29 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Khama
(Ideje: 04-28-2004 @ 12:38 pm)

Comment: Megrendítő az írásod.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-28-2004 @ 02:49 pm)

Comment: Megrázó volt, torokszorító (és kissé könnyes). Nagyon örülök, hogy újra írtál ide (is és nemcsak magadnak!). Köszönet érte! :))


Hozzászóló: bla
(Ideje: 04-28-2004 @ 11:17 pm)

Comment: Figyelmet érdemlő írás!


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-29-2004 @ 08:39 pm)

Comment: Szerintem ha valaki ennyi érzelemmel csinálja ezt a hivatást, hamar belerokkan.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-29-2004 @ 08:52 pm)

Comment: Idézet Gyökössy Endre: Életápolás c. könyvéből: "Lehet fölfelé, Isten felé nemcsak kiáltani, hanem robbanni is. Éppen abban a bezárt ajtajú belső szobánkban, amelyről Jézus beszél. Ott mindent, igazán mindent kiadhatunk magunkból, pontosabban feladhatunk Annak, aki előtt nem kell képmutatóskodnunk, mert nem is lehet, kinek ajánlatos is mindent elmondani, vagy éppen kiáltani szépítgetés nélkül, úgy, ahogy megfogalmazódik bennünk, ahogy a zsoltáros minden kegyeskedés nélkül ki- és elmondta, ami éppen a szívét nyomta, feszítette. Isten helyére teszi ezt az agresszív imádságot is." Teréz anyának is valami hasonló lehetett a titka.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds