[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 225
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 226

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

X.
Ideje:: 10-07-2006 @ 06:37 pm

Utólag anyám persze diszkréten semmit sem kérdezett, de láttam rajta, milyen ideges, ahogy szprpngatta a kormányt, és mindenkire rádudált. Néha rámnézett, úgy tűnt, végre rászánta magát, hogy kérdezzen, kissé kinyílt a szája, aztán végül mégis becsukta, hangos szusszantással. Ez volt a mi kapcsolatunk. Ez volt anyám, meg apám kapcsolata is; nem beszélni semmiről, nagy, hatalmas szabadságot adni, imádkozni étkezés előtt, puccosan eltipegni a szülői értekezletre, nyáron pedig mosolygós jutalomtáborba küldeni a gyerekeket. Az istennel való kapcsolatom külön fejezetet érdemelne. Eleinte szerettem eljárni a templomba, az ifjúsági biblia-lapozgatásra és gitáros éneklésre. Aztán megláttam, ahogy az ifisek kint bagóznak a balkonon. Először akkor ábrándultam ki a szentségességből, az istenekből. Akkor éreztem először, hogy isten teljes aszketizmusa, amit belénk neveltek, még ha szabados módon is, hamis és értelmetlen is egyben. Az első vasárnapi, istentisztelet utáni süteményezésre továbbra is eljártam, bepotyáztam a számba hihetetlen mennyiségű csokoládés parányt, és lekváros levelet, sok kokakólát meg sajtos rudat, aztán hazafelé elégedetten ültem az autó hátsó ülésén öcsémmel meg húgommal, és hallgattam, mit beszél a család. A szertartás mindig úgy hatott ránk, mint egy kiadós családterápia. Így volt havonta négy óra, amikor eltűnt a képmutatás.

Aztán bedugtak egy evangélikus gimnáziumba, ahol nem tudtam tartani a tempót és nem is akartam. Akkoriban ismertem meg J.-t, és annyit lógtunk, hogy végül kicsaptak. Anyámnak azt mondták, túl sok az igazolatlanom, de nekem a képembe mondta az osztályfőnököm, hogy nem tűrik meg a lázadó szellemiségű, felforgató elemeket. Mert bár az udvari kereszt-égetést nem tudták rámbizonyítani, tudták, hogy benne voltam a dologban. Mert bár sose buktunk le, mikor bent aludtunk az iskolában, kicselezve a takarítónőket és kutyás biztonsági őrt, aki egyszer, zárás után még végigjárta az iskolát, benézve minden zugba. Nem tudták, hogy már az első héten lenyúltam a padlás meg a tanári vécé kulcsát a tanáriból, mikor egyszer beküldtek vezekelni. Gyónni sose gyónhattam, mert evangélikusok voltunk. Pedig mindig elképzeltem, hogy térdeplek ott, isten telefonfülkéjében, a fal mögött a közönyös telefonkagylóval, aki végül szívrohamban, időelőtt feldobja talpát Isten szent színe előtt, mikor végighallgatja, miket követtem el. Nincs az a Miatyánk és Üdvözlégy-mennyiség, amely feloldozhatott volna.

Így végül átkerültem egy- még az evangélikus giminél is rémesebb és diktatorikusabb tanintézménybe,- ahol végleg kiirtottak belőlem minden lázadást. Akkoriban kezdődött a nihilizmusom, ami erőt adott, hamar cinizmusba váltott, és úgy ültem végig az órákat, olyan közönnyel, hogy olyan voltam, mintha már nem is élnék. De ott volt J., akivel rögtön találkoztunk iskola után. Az egyetlen lény volt, aki megértette, mit mondok, jóízűen kacagott a vicceimen, mindenen, amit mások „elviselhetetlenül brutális” feketehumornak tartottak. Rengeteg helyre jártunk polgárt pukkasztani, és egységünk bonthatatlan volt. Minden imádatomat neki szentelétem, az Istenre onnantól kezdve magasról szartam, elfelejettem imádkozni, és egy idő után hinni is. J.-hez szóltak az imáim, imádkoztam a szélnek, a gyökereknek a porlós földben, a felhőknek az égen, a napnak, a csillagoknak, és magas, kék törzsű fenyőknek, alattuk az acélos tavaknak, hogy ne igazolódjon be, amit valahol, mélyen mindigis sejtettem, és amitől rettegtem. Tudtam, hogy J. egy szép napon hátat fordít nekem, s beáll a sorba. Tologatni akartam, húzni az időt, és sokáig sikerült is.Sose voltam olyan boldog , mint vele. Keresztet cseréltünk, mint az oroszok, s testvérekké fogadtuk egymást. Néha azonban éreztem, hogy függőségem nem kölcsönös, s hogy J. talán nem szeret annyira,. Mint én őt. De elhessegettem a gondolatot, és együtt ittunk, és együtt szöktünk be éjjel a temetőbe, és együtt másztunk fel a düledező víztoronyba, és együtt kíséreltünk megőrülni a többnapi ébrenléttől. Gyerekek voltunk és én nem is akartam felnőni, de J.-n éreztem, hogy ő már továbbépne. Nem engedtem, amennyire tudtam, megpróbáltam visszatartani, holott tudtam, hogy neki van igaza. De akkor mi lesz az illúzióval? Aztán belépett a képbe az a srác, valami Tomi, vagy Peti? J. akkor lelépett, és sokáig nem láttam. Állítólag külföldre szöktek, Spanyolországba, Valenciába. Két hónap telt el így, és én végleg kiábrándultam mindenből és mindenkiből, de legfőképp magamból. Egyszemélyes pszichoterápiába kezdtem, s felderítettem, mik játszhattak közre ahhoz, hogy ilyen lett minden. Aztán egy júniusi napon apám felakasztotta magát. Hazaértem az iskolából, már sötétedett, a lakásban félhomály volt, azt hittem, senki nincs otthon. Ledobtam a táskám, és ettem valamit, aztán olvasni akartam, de sötét volt, felkapcsoltam a lámpát, és eltöltöttem így vagy egy órát egy lakásban –az akkorra már rég halott apámmal-. Csak egy fal választott el egyre merevebb, himbálózó testétől. Végül átmentem valamiért, fogalmam sincs, nyomasztó volt minden, mintha megéreztem volna. Benyitottam. Egy hegymászó kötélen lógott, keze összeszíjazva bőrövével. Olyan sápadt volt az arca, a szeme kidülledt, és nem is csillogott. Egy szusz se jött ki belőlem, hánynom kellett, aztán elájultam. Arra ébredtem, hogy anyám paskolgatja az arcomat. Nem érettem, mi történik. Anyám arca csupa könny volt, és a szobában már égett a villany.Egy pár- csodaszép pillanatig nem realizálódott bennem, hol is vagyok, ki is vagyok, és mi történt. Aztán hirtelen minden eszembe jutott, és sikoltanom és üvöltenem kellett.

J. két nappal később érkezett haza, s amint hallotta, mi történt, sietett hozzám, de én akkorra már dacosabb és ridegebb lettem minden addiginál. Először kiabáltam vele, és elküldtem a picsába. .Megmondtam neki, hogy nincs szükségem a segítségére. Később persze hamar megbékéltünk megint, de sosem lett régi a kapcsolatunk. J.-t iszonyatos bűntudta gyötörte, hogy nem volt velem két hónapig, és szakított a sráccal, s velem volt. De akkorra már nem igényeltem. Belefásultam. Anyám a temetés után közölte, hogy nem bír abban a lakásban tovább élni, s amíg nem sikerül eladnunk, elutaznak a kicsi faluba, ahol fenntartott magának egy apró parasztházat, s néha le is utazott, persze egyedül, mondván, hogy kell egy kis magány neki. Én pedig maradtam otthon, s elhajtottam a vevőket, akiket érdekelt a lakás. Elképzelhetetlen volt, hogy más lakjon ott. Hogy valaki kacagjon abban a szobában, ahol apám végül a halál mellett döntött.

Az isten fogalma nevetséges mesévé zsugorodott, s sokszor olyan indulat lett rajtam úrrá, hogy törnöm-zúznom kellett, ha csak az elvesztegett imákra gondoltam. A keresztet, ami a bejárati ajtó fölött lógott, megfordítottam, és röhögtem eszelősen horkantva. Akkoriban kezdtem el inni, s bár nem állandó jelleggel, mégis éreztem, hogy egyre jobban hozzászokom a görbe érzéshez, ahogy a sezmgolyóim, kissé imbolyogva megtelnek könnyel, s kisírhatom magam.

Anyám kinyitotta az autó ajtaját, s rám se nézve felment a lépcsőn, mögötte kullogtam, láttam vékony bokáját, ahogy kicsit imbolyogva egyensúlyoz a vékony cipősarkakon. A receptről nem szóltam neki. Befeküdtem az ágyamba, egy darabig hallgattam, hogy porszívózik odalenn, hogy dobálja szemétbe az üvegeket,szinte láttam, milyen esezlős sebességgel törli a polcokat, egyetlen szó nélkül, kiadva minden haragját, és minden csalódottságát az élettel kapcsolatban.



Utoljára változtatva 10-08-2006 @ 01:04 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds