[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 233
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 233


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Művészhimnusz
Ideje:: 10-12-2006 @ 08:50 am

Tegnap éneken előkerült a Művészhimnusz.
Lea... (ezentúl így hívom majd az ének tanárnőmet, még mielőtt valaki rájönne, kihez járok, és kiadná a búlvár sajtónak az itt szerzett információit)....
Szóval Lea már előre elérzékenyült a gondolattól, hogy az énekverseny végén több százan állunk majd vigyázban és énekeljük:

"Művész, ha gyötör a szegénység,
ha elhagy a reménység,
ne add el a lelkedet!"

Ettől persze, rögtön az én szemem is könnyes lett, nem mintha gyötörne a szegénység, vagy ilyesmi, csak valahogy ha Leának könnyes a szeme, az enyém is mindig az lesz.
Óra után azon törtem a fejemet, hogy mondhatom-e én magamra, hogy művész vagyok?
Mikor énekeltük a művészhimnuszt, biztosan tudtam, hogy ez nekem is szól, már pedig ha a művészhimnusz nekem is szól, akkor ugyebár, annak csak egy oka lehet, hogy én is művész vagyok. Legalábbis én annak érzem magam.
De mi a csudától lennék én művész?
Van könyvem?
Nincs.
Persze ma már bárkinek lehet könyve -mondják, - csak pénz kérdése az egész, de akkor is! Ha legalább lenne könyvem, akkor valamit odadörgölhetnék a nagyérdemű orra alá, hogy pofa be! Én művész vagyok, itt van ni. Papírom van róla.
Mert a papír mindenek előtt, hiába a technika és a merev lemez, a papír szava még mindig szent.

Szóval, mondhatom én, hogy művész vagyok, de csak ott a kocsiban, magamnak, hacsak nem akarom, hogy rajtam röhögjön az egész világ.
Ó, hiszen a legtöbb művészen mindig röhög az egész világ! -vigasztalomk magam.
Miért is ne! Bánom is én! Csak röhögjön a világ rajtam, én meg röhögök a világon. Elvégre ez is a művész dolga! Kacagni kell, amin sírni volna jó, de valahogy mégiscsak meg kell találni a kincset, amiért élni érdemes, ha nyakig kell kotorászni a szemétben érte, akkor is.

Művész vagyok, hát persze! Hiszen nincs semmi másom, csak a lelkem. Na, jó! Itt vannak persze a gyerekeim, meg a férjem, de az nem az enyém. Hozzám tartoznak és én hozzájuk tartozom, de ami igazán az enyém, az csak a lelkem.
- Úri passzió az írás! - mondta az egyik ismerősünk, mikor nagy bátran azt mondtam neki, hogy írok.
Persze, ha hozzá tettem volna, hogy szabadidőmben... és nem azt mondtam volna, hogy írok, csak azt, hogy: irogatok, na az úgy mindjárt egészen más!
Az, akár még dicsőség is lehetett volna; lám, lám! Felnevel négy gyereket, ellátja a háztartást, besegít a könyvelésbe, és még irogat is....
Nagy sóhaj, kis irigység, és a boldog tudat, hogy "én ezt az embert ismerem."
Na, de így! Ott állni egy másik emberrel szemben, aki ír...
Micsoda lúzerség! Szegény. Semmi karrier, semmi egzisztencia, a gyerekei is felnőttek, mehetne már dolgozni! Ő meg kínjában ír...
Elnéző mosoly, hangtalan részvétnyilvánítás.
Pedig, csak annyit kellett volna mondanom: szabadidőmben... irogatok.

Nem! Én nem irogatok. Én író vagyok!
Nincs még ugyan könyvem, és azt sem mondhatni, hogy naponta ötven oldalt megírnék, de író vagyok.
Sőt! Művész vagyok. Művész vagyok, mert már énekelni is tanulok, és ha szavalok, kiterítem a lelkemet, csakhogy elmondjam más verseivel, amit nem mondhatok el senkinek: hogy "lélek vagyok!"
Mert a lélek leginkább versekbe bújik, és hangjegyekbe rejtőzik, vagy színekbe öltözve ejti ámulatba a világot. Mert a léleknek nincs joga. Az csak fáj, vagy öntudatlanul szárnyal, nem törődve a veszéllyel, hogy a magasság és a mélység édestestvérek, és aki fent jár, annak alá is kell merülnie.
Hát, persze! Én művész vagyok! És nem érdekel, a világ, ha kikacag, a lelkem nem eladó!

- Nem eladó? - gúnyolódik a hang, szokásához híven. - Akkor mit számít, hogy olvasnak-e, s miért fáj úgy, ha nem szólnak hozzád sokan.
- Nem számít. Nem számít- ismételgetem magamnak megszeppenve!
- Hiszen tudod, hogy megy ez! Ha te szólsz hozzá, ő szól hozzád. Író ő is -olvasóra vár. És rád talál, akire rátalálsz. Vonzások, és taszítások. a befektetett munka egyenesen arányos a megtérüléssel. Az életben szabályok vannak, művészkém, ezalól nincs kivétel.
- Hát, persze... persze! De mit ér ez az egész, ha csak azért szól hozzám, mert én is hozzá szóltam! Az én lelkem nem eladó! -felelem dacosan. - Ha nem, hát nem!- rántja meg vállát a hang.- Akkor be kell érned a tudattal, hogy olvasnak. vagy érd be a belső hanggal, amely vezérel! Hiszen tudod: magadat nem csaphatod be soha! Nincs is szükséged másokra! Legfőbb bírád önmagad vagy.
- De én adni akarok! Adni! Miért olyan nehéz ezt megérteni?
- Nos, barátocskám. Adj. Adj, és ne várj semmit cserébe.
- Csak egy kis jó szót... csak egy kis biztatást...- nyöszörgök elgyötörten.
- Rendben. Megyegyeztünk! - kacsint rám gúnyosan. - A lelkedet akarom.



Utoljára változtatva 10-12-2006 @ 09:08 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 10-12-2006 @ 09:30 am)

Comment: Nem tudom mennyit számít a szemedben, ha azt írom, hogy elég gyakran olvaslak... - szólni nem nagyon, hisz most írjam oda minden írásod alá, hogy ez jó volt és tetszett? Szavak ismételgetése. Viszont Neked tudnod kell, és egészen biztosan tudod is, mikor írsz jól! S ha olyankor sem szólnak hozzád ötvenen, csak tizenöten, bánja fene! ;) Te tudod, hogy ez jó volt! :D)


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 10-12-2006 @ 09:39 am)

Comment: Persze, hogy számít. És tényleg: csupa író, akik vagy olvasnak vagy nem. Mégis megőrizzük egymást lelkét. Önmagunknak. Önmagáért. Neked. Nekem.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 10-12-2006 @ 10:10 am)

Comment: Ha időm engedi elolvaslak, és ha elolvaslak, majdnem mindig írok is alá. Egyébként kell hsz-t írni. Ez olyan kicsit, mintha megvennék a boltban a könyvedet, s tudod, hány példány fogyott el. Kell, valóban!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 10-12-2006 @ 12:17 pm)

Comment: Én azt gondolom, sőt hiszem, a "művészt" mint olyat nem a papír teszi azzá. Gondolj csak arra a rengeteg valóságsós, sóműrosos sztárocskára, aki mind-mind könyvet "ír". Igen, idézőjelbe tettem, mert ez a sok ponyva csak megcsúfolása az írás művészetének. Én nem féltelek Téged, Szemi, lesz neked még könyved. Persze, mindannyiunkban él az az illúzió (látod, én is annak nevezem), hogy nem magának, a maga pénzén ad ki könyvet, hanem majd valaki fölfedezi, taszigálja a siker felé. Biztos vagyok benne, hogy ez szerencse dolga is, nem csupán a tehetségé. De benned megvan a tehetség, így már eleve előnnyel indulsz azokhoz képest, akikben nincs. Úgyhogy fel a fejjel :) (Én meg nem annak írok, aki nekem ír, hanem annak és ahhoz, aki megérint az írásával. Szerintem vagyunk így páran.) Pusz!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 10-12-2006 @ 12:33 pm)

Comment: Hozzászólást annak írok, akit elolvasok, és érdemesnek tartom az írását, hogy hozzászóljak, és ez lehet két sor, fél oldal vagy akámennyi, lehet bármi, még egy vicc is. Nem biztos, hogy lélekben megérint az amit ír, de lehet, hogy igen. Sokszor azt írom, hogy: nagyon szép, tetszett, jó vagy ehhez hasonló, és nem azért, mert nem érintett meg vagy csak azért, mert oda akarok valamit írni, vagy írjanak az enyémhez is, nem egyszerűen nem tudok mást írni, mert vagy szépnek és jónak tartok valamit, vagy nem, vagy átérzem, vagy nem, ahová nem írok semmit az valószínű, hogy nem jött be, de ezzel az író lelkét nem töröm össze, legalábbis úgy gondolom. Az enyémhez sem ír mindenki, néha nem is értik, hogy miről szól, néha csak azt látják, hogy már megint meghalt a versében, vagy most nagyon boldog, vagy valami baja van, de nem értik, nem is kell mindig mindent mindenkinek megérteni, az teljességgel lehetetlen. Azt viszont nagyon is tudom, hogy Te remekül forgatod a tollat, jó olvasni a naplódat, az írásaidat. Ne búslakodj, fel fognak fedezni és könyved is lesz, csak énekelj és írj tovább. szeretettel: gaby


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-12-2006 @ 02:01 pm)

Comment: nagyon köszönöm, hogy megosztottátok velem a gondolataitokat... és külön köszönöm a biztatást... meg minden egyebet! :)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-12-2006 @ 02:20 pm)

Comment: Csodálom a bátorságodat, amivel megmutatod a lelkedet; ha sírni, tapsolni, vagy egyszerűen csak lenni kell, rám számíthatsz, nem is tehetek mást, értem, helyettem is szólsz, meg kell, hogy köszönjem!


Hozzászóló: Freya
(Ideje: 10-12-2006 @ 06:16 pm)

Comment: Pontosan olyan kérdést feszegetsz, ami sokunkat kínoz. Te mindig olyan határozottan véled tudni a válszt mindenre...:-))) Én meg olyan marhára bizonytalan tudok lenni a válaszokban (a Tiedben is :-)) ). Vagy mégsem???


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-12-2006 @ 08:47 pm)

Comment: Fata! mint mindig, azt érzem, olyan jó nekem, hogy vagy:) / Freya:) tudod, nagyapám mindig azt mondta, az nem baj, ha félsz, csak ne lássák... hát valahogy így vagyok én is ezzel a nagyon biztossal.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 10-13-2006 @ 08:49 am)

Comment: Ha nem is ismeri el a világ, mi akkor is tudjuk, érezzük legbelül, hogy mások vagyunk. Nekünk van egy sajátos, külön világunk, ahová visszahúzódhatunk, ha el akarunk rejtőzni a hétköznapok ordító szürkesége ellen... Ez a mi erődítményünk, ahová mások sosem léphetnek be, ez az ami megvéd minket, felvértez, hogy a mindennapok csalódásaiból újra és újra felállva, bizakodva tudjunk továbbmenni az úton. Ha nem lenne az írás, talán már valamelyik sárga falú intézmény kataton lakója lennék...


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 10-13-2006 @ 06:13 pm)

Comment: Itt egy kis jó szó,... itt egy kis biztatás...- nyöszörgök elgyötörten. - Rendben. Megyegyeztünk!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds