[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 234
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 234


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mikor kicsi voltam...
Ideje:: 10-21-2006 @ 09:55 pm

Mikor kicsi voltam és okos, mindenki azt kérdezte tőlem: mi leszel ha nagy leszel?
Én pedig sosem tudtam mit feleljek, amiért mindig nagyon szégyeltem magam.
Most, hogy felnőttem már, és szaporodik fogamban az idegen anyag, mint szivemben a halál... szóval most tudom, mi akarok lenni, de most meg ezért szégyellem magam.
Vagy igazából nem is tudom mi ez, mert ha jobban belegondolok, fogalmam sincs hogyan kell rendesen szégyelnie magát az embernek. Én mindig csak azt éreztem, hogy elvárják, hogy szégyeljem magam, és mert sokáig azt hittem, hogy amit elvárnak az embertől az egyben kinyilatkoztatás is arról, hogy mi a helyes, én igyekeztem helyesen viselkedni, vagyis szégyeltem magam.

Aztán ma délután megnéztük az Én, Pán Péter c filmet, és megint az a szörnyű érzésem támadt, hogy lehet, hogy mégsem kell szégyelnem magam azért, ha nem úgy viselkedek, ahogy elvárják tőlem.
A film igazából a Pán Péter megírásának története. Adva van egy középszerű író, egy középszerű házassággal -naná, hogy a történetei is középszerűek lesznek.
Mondtam én, hogy írni csak az életével írhat mindenki- húzom ki magam büszkén. Aki középszerűen él, az középszerűen is ír - nincs mese, úgy kell élni, hogy érdemes legyen az ember lelke az írásra.
Persze könnyű ilyen fellengzős dumát nyomni, de akármilyen okosnak is hiszi magát az ember, a történeteit nem nagyon válogathatja meg, azokat legfeljebb megélni lehet.
Nos, pontosan ez történt a mi középszerű írónkkal is. Egy szép napon, amint a parkban irogatott, belebotlott egy családba. A család: négy fiú, akinek özvegy az anyjuk, és persze Kate Winslet személyében -gyönyörű. Csak játéknak indult -az író el akarta kápráztatni a fiukat a történeteivel, de aztán valami sokkal komolyabb lett belőle. Az íróval megtörtént a darab, amit érdemes megírnia. Elviszi a fiukat Sohaországba, a helyre, ahol addig egyedül élt. A helyre, ahol képzelettel minden valósággá válik. A helyre, ahova bármikor elmenekülhetsz, ha becsukod a szemed.

És persze, mert az író élete már rég nem mondható középszerűnek, a darab óriási siker lesz.
De kit érdekel ekkor már a siker?
Ami igazán fontos, az az, hogy volt egyszer egy középszerű író, aki megélte a történetét.

Mi leszel, ha nagy leszel?
Már tudom, hogy rossz volt a kérdés, mint oly sok kérdés, amire nem tudtam a feleletet.
Mert mindenki kap egy történetet -van aki hamarabb, van aki később, csak menni kell az úton, ahol nem jártak még - mert a tiéd.



Utoljára változtatva 10-21-2006 @ 10:03 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Galdr
(Ideje: 10-22-2006 @ 06:00 am)

Comment: Örülök, hogy a mi utjaink legalább a fullon és egy találkozás erejéig keresztezték egymást! :)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-22-2006 @ 09:30 am)

Comment: Na, ezt a filmet kivételesen én is láttam, sőt, meg is van. :))) És van még egy előadás jegyzetem Feldmár Andrástól is, amit már évek óta olvasok, de nem bírok elrakni, most is ebből idéznék, mert ez jutott eszembe az írásodról: "Paracelsus kb. 600 évvel ezelőtt az mondta, hogy ha igen van az ember szívében, mondjon igent még akkor is, ha az gonosz, és ha nem van az ember szívében, akkor mondjon nemet még akkor is, ha az gonosz, mert csak így tudja az ember megmutatni magát, így tud láthatóvá válni. Tehát aki nem mondja meg, hogy mi van benne, az láthatatlan."


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 10-22-2006 @ 11:08 am)

Comment: Mi leszel, ha nagy leszel? Leszel, és a többi mind lényegtelen. Semmit se számít, amit mások gondolnak, nekik csak az számít, amit róluk gondolnak. Vagyis a középszer ellenszere szerintem, ha önmagával kerül harmóbiába az ember. Kicsit másképp, de ez mégis az, amit Paracelsus írt.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-22-2006 @ 11:42 am)

Comment: Galdr:) hidd el, én legalább annyira örülök, hogy ismerhetlek, mint te... és ne is reménykedj! fogunk mi még találkozni! / Fata:) jajmostolyanzavarba jöttem... lehet, hogy látható vagyok, és nincs rajtam semmi??? / Kerlac:) nocsak! Paracelsus Kerlac-féle tolmácsolásban:))) (köszönöm!)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 10-22-2006 @ 01:45 pm)

Comment: Elindulunk Sohaországba, hátha ott jobb lesz. Mi leszel, ha nagy leszel? - talán egy épkézlábfelnőtt, ha hagynak felnőni békében, nyugalomban, szeretetben.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds