[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 235
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 236

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az utolsó öt perc
Ideje:: 12-28-2006 @ 10:37 am

A Szentestét apósoméknál töltöttük. Mit mondjak?
Minden a várakozásnak megfelelően alakult.
Fogadtam a Favágóval, hogy apósom melegítőben vár minket. Kilóméterhosszan nyertem a fogadást, mert még lyukas mellény is dukált a tréner alsóhoz.
De ettől még apósom jó ember, és szeretjük, különben is vacsorával várt bennünket, úgyhogy egy szavam sem lehet.
Gyorsan átadtuk az ajándékokat (legyünk túl a nehezén -felkiáltással), illedelmesen megettünk mindent, amit a tányérunkra kiszedtünk, majd a férfiak elvonultak kártyázni, a nők meg leültek a tévé elé.
Ez ám az ünnep!

Évek óta anyáméknál jött össze a család. Ott egyszerűbb volt minden. Tavaly épp tíz unoka rohangált a lakásban, a hugival felváltva besegítettünk a konyhában, anyám sürgött-forgott, apám a túlélésre hajtott... Hiányzott a nyüzsi.
Na, mindegy! Erre a karácsonyra úgyis előre keresztet vetettem, igazából nem ért csalódás, inkább csak szomorúsággal töltött el a változás. Hirtelen rádöbbentem, hogy számomra, a karácsony, szeretet ünnepe volt eddig -valóban. A hugi mindig káprázatosan csomagolt meglepetései helyett, most csak előre gyártott tasakok sorakoztak az asztalon, a jelképes karácsonyfán tíz éves szaloncukrok lógtak...

Nem akartam arra gondolni, hogy soha többé nem lesz ilyen. Csak az idén kell mindezt kibírni valahogy, jövőre majd megint úgy lesz, mint régen, most már tizenegy unoka fog rohangálni a házban, és mami megint agyon dolgozza magát, mi pedig szemrehányóan mondjuk, hogy nem kellett volna.

A tévé megváltás volt. Úgysem tudtam volna miről beszélgetni. Üres szívvel még nehezebb bármiről is szólni, mint üres gyomorral.
Épp valami full romantika közepébe csöppentünk bele. A lány kinyitotta az ajtót, repkedtek a rózsaszirmok, száz gyertya égett a szobában, egy óriás csomag az előtérben...
- Köszönöm, istenem! Köszönöm! -épp erre van szükségem, sóhajtottam.
- Az ilyen hülye jelenetek miatt ébred vágy a nőkben a romantikára -jegyezte meg Nagyonokos unottan. Ilyen pasi csak valami agyament forgatókönyvíró fejében születik meg, hogy aztán minden nő élete végiéig ez után sóvárogjon...
- Jaj, ne légy már ilyen! Sóvárogni jó! -intettem csendre, de aztán Nagyonokos is megbékélt, mert kiderült, hogy ez a full romantikus pasi csak mellékszereplő volt a főhősnő életében.
Mert az igazi, a végzet, már eljött korában, csak aztán el is tünt, és persze mikor máskor, ha nem épp az esküvője előtt jutna eszükbe megkeresni egymást.

Imádom az ilyen filmeket! Persze előre lehet tudni, hogy úgyis egymásra találnak, de csakis az utolsó öt percben, de közben ezerszer belevésem a fejembe, hogy bizonyára ez velem is megtörténhet, csak az én filmem még csak a negyvenötödik percben tart, és hát semmi izgalom, a végén úgyis minden úgy lesz, mint a mesében, ha minden épp ennek ellenkezőjét igyekszik is bebizonyítani, hiszen úgyis csak az az utolsó öt perc számít, nem igaz?

Szóval rá kellett jöjjek, többet kellene tévét néznem, mert az élet nagy igazságai ott vannak a képernyőn, csak le kell ülni a fotelbe, és hagyni, hogy rám találjon az az egy mondat, ami aztán tovább visz az alagútban, míg el nem vakít a végén a fény.
És ez az egy mondat (természetesen épp a film vége előtti tizedik percben hangzott el), így szólt.

A görögök nem írtak sírfeliratot, csak egy kérdést tettek fel:
volt benne szenvedély?

Igeeen! A szenvedély! Hát, ez a lényeg. "Ha szenvedély nélkül mész végig az úton, nem is éltél!" -mondja Antony Hopkins az egyik filmben. Ha ennek az egy kérdésnek kell megfelelnem életem végén, akkor jó úton járok! Hurrá!
Szenvedély. Szótő: szenved. Vagyis szenvedni kell, hogy szenvedéllyel élhessen az ember: kibírni a szomorúságot, a megkeményedett szaloncukrokat, a szép történetek végét, és tudni, hogy az utolsó öt percben úgyis minden jóra fordul. Illatozni fog a mákos beigli, és rád talál, akire már nem is vártál, csak az első perctől fogva tudtad, hogy jőni fog, mert jőnie kell, mert másképp nem lehet. Csak így érhet véget a filmed.



Utoljára változtatva 12-28-2006 @ 10:37 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 12-28-2006 @ 02:01 pm)

Comment: Hát, Szemi, nagyon bejön nekem, amit a szenvedélyről írtál!:)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 12-28-2006 @ 03:22 pm)

Comment: Jót írtál. De mi lenne velünk, ha mindenki teret engedne a szenvedélyének... széthullanának a családok... de sorolhatnám. Beismerem, hogy szenvedélyesen élni izgalmasabb. És ha az utolsó 5 percben mégsem fordul minden jóra? És ha egész életemben a szenvedély rabja voltam és miatta sorozatosan rossz döntéseket hoztam? Hát nem is tudom... (És ha esetleg a görögök ezt a szót másképp értelmezték? Mert volt már ilyenre is példa.)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-28-2006 @ 03:29 pm)

Comment: Vándorka:) tudtam én, hogy közünk van egymáshoz:)) / Hori:) ha széthullik egy család, annak nem a szenvedély az oka. ma sem szenvedélyesebbek az emberek, mint régen (meggyőződésem), sőt! és régen, mégis kevesebb család hullott szét. ami pedig a garanciát illeti: hát, az nincs. épp ez benne a szép:)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 12-28-2006 @ 05:02 pm)

Comment: Szerintem meg lelkibéke. Azt meg kell találni, azért meg kell küzdeni. Te most a szenvedélyben találtad meg a lelkibékédet, és jó ez, ha ezzel el tudod fogadni a jelent. Szinte minden magyarázat jó, ami megnyugvást hoz. Minden cselekedet jó, ami békét ad. (A végletek nélkül, vagy a beteges dolgoktól itt eltekintve.) A szenvedély visz előre, nem a szenvedés. A szenvedésnek a végét akarja az ember. Én nem szeretnék öt percért egy életen át szenvedni. És a káros szenvedély helyett jobb nekem a mértékletesség. Még jó, hogy annyiféle film van. ;))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-28-2006 @ 05:35 pm)

Comment: szerintem semmi sem állandó: a lelkibéke sem, meg a szenvedély sem... nem az volt a kérdés, hogy egy életen át szenvedélyes volt-e valaki, vagy már három éves korában megtalálta a lelkibékéjét.... és szenvedni persze nem jó, de valahogy az az érzésem az egyensúly örömből és bánatból áll össze.


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 12-28-2006 @ 06:02 pm)

Comment: Azért írtam, hogy meg kell küzdeni érte... van, akinek naponta. ;) Lehet, hogy rossz válasz volt. Szemillám, én csak a saját válaszomat szajkózom, de Te gondolkoztatsz el a blogjaiddal, úgyhogy inkább csak köszönet érte. :)


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 12-28-2006 @ 08:24 pm)

Comment: Ági, amíg teheted egyet se hagyj ki, s az eltérés a megszokottól sokak kezét tárja szét: jól van ez így? Mi azt csináltuk - amikor még tehettük - hogy egyik évben az egyik helyen kezdtünk ebéddel, majd a másik és végül saját otthonunkban zártunk. Mindegyiket szerettem. Másként, de a saját otthonink az volt az igazi, főleg amikor már jöttek a gyerekek is. Nelli lányom már Pesten él, mégis minden karácsony estére hazajön az én kis tanárnénim...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-28-2006 @ 09:27 pm)

Comment: Fata:) nincs rossz válasz, csak rossz olvasó van... én nem voltam a megfelelő olvasó, a megfelelő pillanatban. de a "szemillám" most nagyon simogató volt:) Lacobá:) ó, igazán köszönöm, hogy megosztottad velem a gondolataidat! hozzon az új év sok örömet neked is!


Hozzászóló: 102
(Ideje: 12-29-2006 @ 08:45 am)

Comment: volt benne. :) most, harmadszorra is élveztem. ölelés, százketteske


Hozzászóló: ho
(Ideje: 12-29-2006 @ 09:08 am)

Comment: úgy éreztem


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-29-2006 @ 10:32 pm)

Comment: 102:)))) még élek, vagy mi fene:)))) /ho... érezted? hmmm... az jó.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-30-2006 @ 10:42 am)

Comment: Nem mindenben értek Veled egyet. Van akinek a szenvedély, van akinek a szenvedélymentesség hozza el a lelki békét. A szenvedély különben is olyan európai dolog. (Nem véletlen, hogy a Buddhizmus alapvetése a szenvedélymentesség.) Amiről Te beszélsz, inkább a remény, s mint tudjuk az hal meg utóljára.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-30-2006 @ 12:49 pm)

Comment: Ebbe volt minden, jó volt olvasni.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds