[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 129
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 130

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Alvás helyett
Ideje:: 01-14-2007 @ 10:39 am


Mentél már fáradtan hangversenyre? Nem kell válaszolni, tudom, hogy igen. Lerogytál a székre, hallgattad a zenét. Kellemesen elernyedtél, aztán arra rebbentél fel, hogy szelíden bökdösi társad a könyöködet, mert kicsit elszundítottál.
Körülbelül ettől tartottam, amikor egy „esőláblógatós” estén elindultam a Magyar-Lengyel Baráti Egyesület által szervezett zenei rendezvényre, amit a Városháza dísztermében tartottak.
A Lengyelországban közismert művész testvérpár, Adam Musialski hegedűjátékát és Beata Musialska zongorajátékát kár lett volna kihagyni az életemből.
Beata a Katowiczei Zeneakadémia munkatársa zongoraszakon végzett. Kamarazenei képességeit Salzburgban, mesterkurzuson tökéletesítette. Adam hegedűművész, a Katowicei Zeneakadémia adjunktusa, több mesterképzésen vett részt, előkelő nemzetközi fesztiválokon szerepelt. Rangos kitüntetésekkel büszkélkedhet.
A színes repertoár felkeltette érdeklődésemet. Első pillantásra feltűnt, hogy egyedi, a magyar hallgatóság számára gondosan válogatott, különleges zenei összeállítást hallhatunk. Astor Piazzola, Grigoras Dinicu, Henryk Wienalwski, Oleg Chromuszyn, Henry Vieuxtemps, Joan Manen művei mellett természetesen felcsendültek Fryderyk Chopin csodálatos dallamai.
Chopinre - számítottam. Vártam. Vágytam törékenyen szenvedélyes, érzékeny, érzéki zenéjére, szabadság-sóvárgására, mely olyan, mint a lengyel nép. Csupa szív, tiszta, áradó emberség!
A nagy meglepetést Hubay Jenő (1858-1937) két csárdásának előadása okozta. Azé a Hubay Jenőé, akinek műveit ilyen gyönyörű interpretálásban ritkán hallhatjuk. A lengyelek idehozták nekünk Magyarországra. Azt hiszem, hogy általában keveset tudunk erről a világhírű magyar zeneszerzőről, akit nemcsak zenepedagógusként, hanem kitűnő hegedűművészeként is elismertek.
Hubay gyakran időzött nagy festőnk, Munkácsy Mihály műtermében. Miközben a mester festett, ő magyaros fantáziákat rögtönzött hegedűjén.
Az itt elhangzó 4.és 5.Csárdajelenet ízelítő abból a műből, amelyet a szerző így jellemzett: „Gyöngyfüzér ez, amelynek szemei magyar dalok.”
Ezzel a szép programmal kedveskedtek nekünk a lengyel művészek. Koncert közben ki mit érzett, nem tudom. Csak saját a érzéseimet próbálom megosztani veletek.
A felsőfokon előadott műveket Adam Musialski színészi átéléssel fűszerezte. Úgy éreztem, hegedűje súlytalan, nem fog rajta holmi gravitáció. Ujjai levegőben lebegnek, mint vergődő madarak, s hol halál, hol násztáncot járnak a húrokon. Aztán engem rútul megcáfolva, a művet befejezve a művész meghajolt. A hegedűt maga elé tette, s azt előtérbe helyezve érzékeltette:
„Nem, nem enyém az érdem, a hegedűm érdemli ezt a sok tapsot. Én csak eszköz vagyok, megtisztelő, hogy kezembe vehetem ezt a varázslatos hangszert!”
Beata Musialski mesteri zongorajátéka ugyanilyen kifinomult és élvezetes volt. Kiemelkedett a két művész közti tökéletes összhang, az a totális harmónia, ami teljesen lenyűgözött. Romantika. Dráma. Líra. Katarzis. Együtt és külön-külön.
Hát persze, hogy nem aludtam el! Sőt, annyira feldobott, hogy azonnal tollat ragadtam, hogy megosszam veletek az élményt. Pedig nem vagyok zenekritikus…


Utoljára változtatva 01-14-2007 @ 01:25 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: pacal2
(Ideje: 01-15-2007 @ 06:42 pm)

Comment: Drága Erikám! Ez az írásod hasonlít, a tárlatvezetéses sorozatodra! Szerintem olyan hangulatteremtő, hogy lehet, hogy elmegyek én is talán egy koncertre.. pacal(Laci)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-15-2007 @ 07:00 pm)

Comment: Köszönöm Lacikám! Örülök, hogy egyáltalán elolvasta valakiiii!!Puszi érte: Erika


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-19-2007 @ 09:10 am)

Comment: Gondoltam, hogy megírom Willy Russell: Vértestvérek c. színművének, ill. a belőle készült musical számomra érdekes élményeit is, de minek? Senki nem kíváncsi rá.....


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 01-19-2007 @ 08:43 pm)

Comment: Én itt vagyok és figyelek, csak nem írtam hozzászólást. Azért ne haragudj! Legyen szép napod! Pussz: Eleonóra


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-20-2007 @ 07:25 pm)

Comment: Köszönöm, drága lány!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds