[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 125
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 126

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Egy csésze töprengés
Ideje:: 01-21-2007 @ 09:40 am

- Te vagy a legjobb szerető, akit valaha ismertem..., mégsem szeretsz engem; nincs ember, akit szeretnél. Nem így van?
- Lehet, hogy így van -mondta fáradtan Sziddhárta. -Olyan vagyok, mint te. Te sem szeretsz senkit, hogyan tudnád egyébként a szerelmet művészetként gyakorolni? A magunkfajta talán nem is tud szeretni. A gyerekemberek igen, és ez az ő titkuk.
/Hesse: Sziddhárta/ 

Hát ez az!
Hogyan is tudná a szerelmet művészetként gyakorolni, aki igazán szeret?
A szerelemből művészetet csinálni, az egy másik dolog!
Ahhoz tudás kell! Tudás, ami a fejben van, és nem a szívben!
"gyerekember"... Milyen jó szó!
Azt hiszem, én is gyerekember vagyok.
Én csak szeretni tudok.
Még egy könyvet sem tudok úgy elolvasni, ha nem a szívemmel olvasom.
By heart... jó ez az angol kifejezés.
Én még olvasni is csak by heart tudok.
Hiába olvastam el a Sziddhártát. Még tele volt a szívem A pusztai farkassal. De tegnap este újból a kezembe vettem, és érteni kezdtem, amit olvasok!
Érteni kezdtem, mert már nem volt tele mással a szívem.

Köszönés nélkül...

Azt kérdezi Gabiga, melyik a jobb cím: Volt egy barátom, vagy a Köszönés nélkül.
Tulajdonképpen a kettő együtt már egy történet.
Volt egy barátom, aki köszönés nélkül itt hagyott.
És az emberben máris kérdések tucatjai sorokoznak:
- barát volt az ilyen?
- vajon, mi oka lehetett, hogy köszönés nélkül ment el?
- vajon lehet-e bármi oka arra egy barátnak, hogy köszönés nélkül menjen el?
- és vajon, ha nem lehetett és mégis köszönés nélkül ment el, akkor volt-e valaha is a barátom?

 "Ezért minden önkínzás, ének,
szeretném, ha szeretnének,
s lennék valakié,
s lennék valakié!"
/Ady/

 Vajon ki számít barátnak? Ki számít a szerelmemnek? A szerelmem lehet egyben a barátom?
Hát, persze! Hogy is ne lenne a legjobb barátom a szerelmem!
Hiszen beszélgetek vele. Mindent elmondok neki, nemcsak szavakkal, de azon is túl: a testemmel.
Talán ezért van az, hogy ha egy szerelem véget ér, akkor a barátság is megszakad. Többé nem tudnak egymással beszélgetni azok, akiknek a teste szót értett egymással. Mindig hiányozni fog a megértéshez az, amit csak a testek tudtak egymással megbeszélni.
Hát, lehet-e csodálkozni, hogy ilyenkor az ember köszönés nélkül becsukja maga után az ajtót, és hátra se néz. Mihez is kezdene a másik a könnyeivel, ha már nem törölheti le őket?

 *

 Azt mondják, az alkoholizmus betegség.
Akiknek el kellett viselniük egy alkoholistát, azok gyűlölik az alkoholizmust. Gyűlölik, hogy egy másik ember miatt kellett szenvendiük, titkolózniuk, szégyellniük magukat -helyette is.
Vagyis: alkoholistának lenni bűn.
Bűn mások életét tönkretenni, megalázni, megnyomorítani.
De egy bűnöző hogyan mehetne orvoshoz?
Hogyan is nézhetne szembe a betegséggel az, akit búvóhelyre űz a bűne? Ő is tudja: a bűnösnek fizetnie kell a bűneiért. Hogyan is kérhetne segítséget az, aki az ítélettől retteg?
Mert ítélkezni könnyebb, mint elfogadni, megérteni. Egy bűnöst el lehet ítélni, egy beteget nem.
Sokkal könnyebb bűnöst keresni, mint megbékélni a gondolattal, hogy emberi tragédia ez is. Az esendőség, a szorongás tragédiája, éppenúgy, mint az öngyilkosság.

 

 

 

 

 



Utoljára változtatva 01-21-2007 @ 09:44 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-21-2007 @ 02:21 pm)

Comment: Brrrrrrr! Érdekes eszmefuttatás! Szinte mindegyik elemét megtapasztaltam valahogyan.Érzékenynek lenni = az esendőség lehetőségének ezerszerse! Kockázatos (betegség)!!!!


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 01-21-2007 @ 04:28 pm)

Comment: Én forrón, édesen szeretem. Boldog névnapot, Ági! :)


Hozzászóló: 102
(Ideje: 01-22-2007 @ 11:43 am)

Comment: Kedveském, Te nagyon-nagyon lassan ihatsz meg egy csészével... ;-) százkettes


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 01-22-2007 @ 01:16 pm)

Comment: Boldog névnapot!!! Ha tegnap volt:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-22-2007 @ 04:31 pm)

Comment: köszönöm mindenkinek, aki erre járt:)


Hozzászóló: ho
(Ideje: 01-22-2007 @ 07:41 pm)

Comment: Sziddharatta a halálból hozta vissza kedvesét a halál ér köszönés nélkül ?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-22-2007 @ 08:18 pm)

Comment: te melyik verziót olvastad? mert abban a Sziddhártában, amit én olvastam, Kamala meghalt Sziddhárta kezei között, aki mellesleg előtte szó nélkül otthagyta Kamalát (aki- nocsak nocsak... épp teherbe esett az utolsó öleléskor) /egyébként meg nem éééér! nem ér köszönés nélkül tovább menni -csakhogy hiába nem ér -emberi.


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 01-23-2007 @ 12:05 pm)

Comment: Jó volt olvasni írásodat! A szerelmünkről, barátunkról írtak különösen megfogott! Üdv.: Péter


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds