[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 121
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 122

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Csendben maradni
Ideje:: 01-30-2007 @ 09:55 pm

Azt mondta Hemingway papa, hogy két év kell ahhoz, hogy megtanuljon beszélni az ember, de negyven, míg hallgatni is megtanul.
Persze, más valaki meg azt mondta, hogy "a lét dadog", szóval beszélni sem olyan egyszerű, de csendben maradni igazán félelmetes. Nekem legalábbis.
Örökké attól félek, hogy ha ma csendben maradok, akkor holnap is, és holnapután is, és aztán már így marad örökké.

Emlékszem, ültünk a padon, és a fiú azt mondta, hogy a legtöbb fontos dolgot akkor veszi észre, amikor várnia kell.
Utál várni, és hogy ne utálja annyira a várakozást, olyankor el kezd figyelni. Mióta tudja, hogy a fontos dolgokat csak akkor veszi észre, mikor várnia kell és figyel, már nem is utál annyira várni.

Szóval, ültünk a padon, és én is csak akkor vettem észre, hogy a szemközti épület egyetlen ablakán sincs függöny.
Bizonyára irodák, vagy rendelők vannak az egész lépcsőházban, de azért mégiscsak furcsa, hogy egyetlen ablakon sem volt függöny.
Én persze rögtön arra gondoltam, hogy itt valami szörnyűséges titok lappang, mert ahova ilyen könnyű belátni, ott valamit nagyon rejtegetnek.

Na, mindegy! Tulajdonképpen nem is erről akartam írni.
Igazából csak a csendben maradásomról akartam elmondani, hogy ez is csak úgy megtörténik velem, de nem azért mert nem szeretnék írni vagy ilyesmi.
Kapóra jött ma ez a Szókratész.
Mivel nincs miről írnom, hát gondoltam, most adok a kultúrának, és kicsit utána olvasok néhány filozófusnak.
Nem tudom, miért éppen Szókratésszal kezdtem, talán mert kissé ledöbbentett, hogy halálra ítélték, ráadásul fiatalok megrontása miatt.
Titkon persze én is abban reménykedem, hogy majd engem is valami hasonló miatt ítélnek halálra, de ahhoz még egy kicsit öregednem kell.

Persze ravasz volt az öreg, mert folyton azt hangoztatta, hogy ő nem tud semmit. Na, nem csodálkozom rajta, hogy fél Athént magára haragította! Bosszantó is, mikor valaki azt mondja, nem tud semmit, aztán meg lazán asztal alá beszéli a másikat.
A védőbeszédében ezt úgy támasztotta alá, hogy utána nézett, vajon mit tudnak az emberek a nagy költők verseiről. És arra jött rá, hogy úgy szólván, mindenki aki jelen volt, okosabbat tudott mondani a költeményről, mint az, aki írta őket.
"Egyszóval megtudtam a költőkről, hogy nem bölcsesség folytán költik, amit költenek, hanem valami természeti adottságnál fogva, bizonyos ihletettségben, mint a jövendőmondók és jósok; mert ezek is sok szépet beszélnek, de semmit sem tudnak arról, amiről beszélnek."

Na, ettől ma egészen jól lettem, mert rájöttem, hogy bizony hiába írok én ihletettség híján.
Ihletettség híján legfeljebb azt írhatom, amit tudok, de én semmi olyat nem tudok, amit más ne tudna, vagyis, azt amit tudok, teljesen felesleges leírni. Igazából leírni csak azt érdemes, amiről semmit sem tudok.

Úgyhogy most csak várok, és várok, és aggódok, hogy mi lesz, ha soha többé nem lesz ihletettség, mert az az istenek kezében van, vagy ki tudja hol...
És ha már várni kell, akkor figyelek.
Figyeltem pl Marcit.
Itt volt nálunk a hétvégén, és már az is kész csoda volt, hogy két nap alatt egyszer sem vesztünk össze.
Épp nálunk voltak a "fiatalok", és Marci úgy tündökölt a maga kis bölcsességeivel, mint valami százesztendős aggastyán.
Kérdezték hol született. Mondta Vácon.
És nem hiányzik Vác?
Micsoda hülye kérdés, nekem csak egy szemkerekítésre futotta, de Marci egy pillanat alatt felmérte a helyzetet, és előállt a következő monológgal:

"Igazából csak nagyanyám lakott Vácon, néha nála nyaraltam.
Ott volt egy fűzfám. Az hiányzik.
Aztán egyszer megvert két fiú. Az is hiányzik.
És volt egy gyönyörű tekintetű lány. Na, az a tekintet is hiányzik."

Már nincs itt Marci.
Nekem most ő hiányzik.



Utoljára változtatva 01-30-2007 @ 09:55 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 01-30-2007 @ 10:06 pm)

Comment: Szemi, ahová ennyire belátni, ott mit rejtegetnek?


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 01-30-2007 @ 10:07 pm)

Comment: Párdon...akihez.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 01-30-2007 @ 11:38 pm)

Comment: Tényleg várakozás közben lehet a legtöbb fontos dolgot ki- és megfigyelni! Néha egészen jó játék - máskor szomorú.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 01-31-2007 @ 11:52 am)

Comment: Feltétel nélkül egyetértek Veled. Aki nem tudja/nem használja a szabályokat, az is lehet költő. És hiába minden szabály, forma ismerete, ha hiányzik a megfelelő véna. Hány embernek esett fejére alma, míg az egyik el nem találta a megfelelőt? ;)


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 01-31-2007 @ 12:40 pm)

Comment: Szemikém! Azzal, hogy Marci élőbeszed monológját Te sorokra tördelted, s mint kvázi versként prezentáltad, ugyanúgy költővé váltál, ad hoc. Meglátni valamiben a költőiest és megteremteni majdnem ugyanaz. Amikor felismerted beszédében, hogy ez tkp. vers, ihleted volt, holott nem is tudtál róla. Puszillak.


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 01-31-2007 @ 01:03 pm)

Comment: mind a száz esztendőmet eladom, de a többi huszonötöt is. lejárt a szavatossága, de hátha megveszi valaki, aki nem néz a csomagolásra. nem hiszem el hogy minden rímel.


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 01-31-2007 @ 02:14 pm)

Comment: :)


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 01-31-2007 @ 03:06 pm)

Comment: lehet, hogy én kezdek belejönni a hallagatásba?...de mi értelme észrevenni, meglátni fontos dolgokat, ha úgyis hallgatok?...azt hiszem jogosan félsz a hallagatástól...


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 01-31-2007 @ 03:07 pm)

Comment: lehet, hogy én kezdek belejönni a hallagatásba?...de mi értelme észrevenni, meglátni fontos dolgokat, ha úgyis hallgatok?...azt hiszem jogosan félsz a hallagatástól...


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 01-31-2007 @ 03:15 pm)

Comment: Kedvelem én is a jó öreg Szókratész bácsit:)) Ugye, hogy a régi görögök tudtak valamit?:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-31-2007 @ 06:10 pm)

Comment: :))))) csííz:)))) Breko:) örülök, hogy fogod a lényeget:))) csííz... a szemérmesség valahogy hozzátartozik az emberhez -gondoltam... és ha valaki ennek ellenére mindent megmutat... szóval érted? / Laci! izé... mindig nagy öröm, ha látlak! és köszönöm! / Paulusom:))) hihi-haha... / Marci:)) te nagyon öreg! mi vaaan?/ Fata:) és is szeretlek! :) / Norvi:) - hát ez az! / Vándorka:) látom értjük egymást:))))


Hozzászóló: pacal2
(Ideje: 02-01-2007 @ 10:42 pm)

Comment: Szia Szemi! Sok dologról gondolkodunk, hasonlóan..:)) Jó volt olvasni így is. pacal(Laci)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-02-2007 @ 07:28 am)

Comment: Szemi, nem jutok el mindig hozzád, de ha ideérek, sosem csalódom - szeretem, ahogy írsz. És ilyenkor rájövök mindig, mi hiányzott :))


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 02-04-2007 @ 01:18 pm)

Comment: Te bármiről olyan lenyűgözően tudsz írni. Már megint elfeledkeztem mindenről, míg itt voltam... :))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-04-2007 @ 02:02 pm)

Comment: Laci, Neti, Kata - köszönöm! (Vevocska! ne haragudj! annyira vacakol a netünk, és az első körben - most látom csak- kihagytalak, pedig nagyon örültem neked.)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds