[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 132
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 132


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Volt egyszer a család
Ideje:: 02-09-2007 @ 07:22 pm

Hát, te nem tudod? Nem tudod, a legfontosabbat? A mesének sosincs vége, vagy ha mégis, akkor abban a pillanatban új mese kezdődik.

Valahogy így szól az első szám végén a "felnőtt a kisfiúhoz, azon a CD-n, amit Nagyonokos készített papának.
Persze arra nem gondoltunk, hogy abban a béna ravatalozóban nem lesz CD lejátszó, csak kazettát lehet betenni.
Így hát azt hallgattuk, ami volt. Mát ameddig szólt. Mert néha lejárt, és nem volt aki megfordítsa.
Kínos.
A fene sem gondolta volna, hogy ilyen nehéz megszervezni egy temetést.

Mikor az öcsém hétfőn felhívott, hogy csütörtökön, vagy pénteken legyen a temestés, bennem csak egyetlen egy gondolat volt: a halottat, minél előbb el kell temetni.
Csak később jutott eszembe, hogy a lányoknak csütörtökön főpróbájuk lesz, életük első versenye előtti főpróba, és aki nincs ott, az nem mehet a versenyre.
Az is csak később jutott eszembe, hogy pénteken jobban ráérnek az emberek, és bizony jól esik, ha látja az ember, hogy szerették, akihez tartozik.

Mikor a papot "rendeltük meg", akkor kezdtem felfogni, hogy nem lesz ez így jó. Túlságosan személytelen az egész.
Hirtelen nagyon rövid lett az idő a szervezésre.
De ki mondja meg, hogyan kell széppé tenni egy temetést?
Ki mondja meg, mitől lesz méltó a búcsú?
Mások hogy csinálják?

Jó lett volna tudni, apuka mit szeretett volna.
De ugye erről nem illik beszélni. Ha az ember a temetésről beszél, azt hiszik máris a másik halálát kívánja.Pedig egyszer mind meghalunk, és az utánunk maradóknak segíthetnénk, ha elmondanánk, hogy mi hogyan szeretnénk elbúcsúztatva lenni.
Mama legalább most nyilatkozott: őt papához temessük. És csak olyan papot hívjunk, aki előtte beszélget velünk.
Én továbbra is a hajóra szavazok, ahogy a vikingek csinálták. Fektessenek egy hajóba, aztán tűz!
Mondjuk kicsit drága mulattság, de majd gyűjtök rá. Legalább a hajó meglegyen.
Mama is mondta, hogy gyűjteni fog a temetésére, mert most már látja, milyen teher ez a gyerekeknek, de rögtön rászóltunk, hogy csak hagyja meg nekünk ezt a terhet, és költse a pénzét arra, hogy éljen, mert azt úgysem teheti meg helyette más. Meghalni meglehet egy pillanat alatt, de élni csak ő élheti az életét, amíg adatik rá idő.

Régen még tudták, hogyan kell segíteni az életben maradóknak. Apám szülőfalujából akik jöttek, hoztak kis szeretetcsomagot: kávét, csokit, gyümölcsöt, és egy kis borítékbabn pénzt tettek mellé.
Jó érzés volt, hogy ránk is gondoltak.
Feljött az orvos is, aki utoljára kezelte apámat.
Érszűkülete volt, infúzió-kezelésre járt.
Mesélte, hogy most utoljára nem találta a helyét, sietett anyámhoz.
Ez is nagyon kedves dolog volt, igazán. Jó volt hallani az utolsó mondatokat, amit apám mondott másoknak.

Amíg ott álltam a koporsó mellett lehajtott fejjel, azon gondolkodtam, hogy ha sírnék, akkor biztosan azt mondanák, hogy magamat sajnálom.
Így meg, hogy nem tudok sírni, szívtelen vagyok.
Fura, hogy bárhogy van is, mindig az jön ki a végén, hogy önző az ember.
Pedig szerintem, csak esetlen.

A huginak oltári jó ötlete támadt.
Azt találta ki, hogy nyáron szervezzünk találkozót az unokatestvéreknek.
Mert nagyszerű dolog, hogy egy-egy temetésen találkozunk, de mennyivel jobb lenne, ha nem temetésre gyűlnénk össze, hanem beszélgetésre.
Na, meg ismerkedésre is, mert van olyan unokatesóm, akinek a gyerekét még nem is láttam.
Úgyhogy a nyáron kibérelünk egy campinget, és majd bográcsolunk, a gyerekek meg szaladgálnak, és labdáznak...
Addig lelevelezzük a dolgot, és végre talán én is megtudom, hogy ki miért a rokonom.
És akkor majd nem kell senkinek meghalnia ahhoz, hogy összejöjjön a család.



Utoljára változtatva 02-09-2007 @ 07:22 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 02-09-2007 @ 07:39 pm)

Comment: Mennyi temetés után hangzott már el, hogy Nem kellene ahhoz mindig meghalnia valakinek, hogy együtt legyen a család! Aztán a következőn megint egyetértett mindenki, hogy És mégis, és mégsem...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-09-2007 @ 07:44 pm)

Comment: pukkadj meg!


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 02-09-2007 @ 07:56 pm)

Comment: Pukkkkkkkkkkk


Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-09-2007 @ 10:35 pm)

Comment: Szomorú, de szerintem ilyenkor tudja meg az ember, hogy mennyi rokona van.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 02-11-2007 @ 03:09 pm)

Comment: Bátor vagy Ági! Amellett, hogy részvétem, elmondanám, hogy én minden-szervező lehetnék és voltam is milliószor. A temetés - rettenetes. Ez fog meg. Ebben nálunk a lánycsapat jár elől. A temetés sosem lehet méltó, a temetés sosem lehet szép, a temetés sosem lehet semilyen sem - csak rettenetes, s hogy még is van egy bizonyos tisztesség körülötte, hogy van kötelesség körülötte - ez is igaz. Valakinek már csak az emlékei élnek, és egyszer majd nekünk is csak...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds