[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 171
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 171


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Élni és élni nem hagyni
Ideje:: 03-31-2007 @ 07:53 pm

A fiatalasszonyt a játszótérről ismerem. Valamilyen messzi országból jött ide férjhez. Feltűnő jelenség, magas, formás, mindig vidám, és szebben beszél magyarul, mint néhány honfitársunk.
Két hónappal ezelőtt költöztek a felettünk lévő lakásba. Nagyon megörültem, hogy ők lesznek a szomszédaink, végre még egy kisgyerekes család is beköltözik a házba.
Nem voltak hangosak. A kicsi néha szaladozott a lakásban - én csak Duracell nyuszinak hívtam magamban - meg persze leejtett egy pár építőkockát, amit az ilyen lakásokban azért hallani. A család többi tagja is barátságos volt, az ovis kislány és az apuka is.
Úgy két nappal azután, hogy beköltöztek, a felettük lakó hölgy becsengetett hozzájuk, hogy hangosak. Az apuka mérges lett, és a hölgy megfogalmazása szerint majdnem nekiment. Én magamban ezen először csodálkoztam, aztán azt gondoltam, hogy lehet, hogy neki van igaza, nem akar túlalkalmazkodni, ahogy én. Később elmondták, hogy akkor határozták el, hogy elmennek, mert ilyen szomszédok közt nem maradnak. Mástól hallottam, hogy az apuka, aki messze dolgozik, féltette a családját, azt mondta, nem lenne egy nyugodt perce, ha ilyen emberek közt tudná a feleségét.
A felső szomszéd feljelentette őket a lakásszövetkezetnél, és telefonált a lakástulajdonosnak is. Azzal rágalmazta őket, hogy még este 10 óra után is hangosak. Noha, mint említettem, csak a játékokkal zörögtek a kicsik, vagy szaladoztak, nagyon ritkán vettem észre, hogy 10 óra után. De a felső szinten lakó hölgy és párja már fél nyolctól aludni akart, mert korán mennek dolgozni. Az nem zavarta őket, hogy a kicsik reggel négy órakor nem tudtak pihenni, mert ők járatták a mosógépet és készülődtek a munkába.
Persze a felső lakó 20 éve lakik a házban, saját tulajdonú lakásban, míg a fiatalok albérletben.
Ma reggel azzal jött haza a férjem a boltból, hogy a temetkezési vállalat kocsija áll a ház előtt. Megijedtem, kiért jöttek, mivel itt csupa középkorú él. Végül láttam, viszik le a fiatalok bútorait.
Remélem, a felső szinten lakó hölgy most boldog. Meg az jutott eszembe, hogy nem csoda, ha a fiatalok egyre kevesebb gyereket vállalnak. Mert ennek bizony nem csak a pénz az oka. Hanem például a kisgyermekes szülők ilyen megbecsülése. Ugyanis a házban szilveszterkor volt, amelyik szomszéd lehányt az erkélyről, a fiam szerint olyan is akadt, aki óvszert dobott ki az udvarra. Persze ők lakástulajdonosok voltak, nem albérlők.



Utoljára változtatva 03-31-2007 @ 07:53 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 03-31-2007 @ 08:02 pm)

Comment: Bogika ez rettenetes. Mi hasonlóképpen jártunk, amikor azt a 3 évet a Besztercén laktuk. Krisztián elemében, Nellike pólyás. Napközben természetes volt hogy ment a játék. És persze még további 20 gyerek volt a házban. Egy lakó folyamatosan jelentgetett mindannyiunkat, hogy kibírhatatlan, amit a gyerekek csinálnak. Az a lakó, akire a beköltözéskor éjjel 1-kor 20-ad magammal rátörtük az ajtót mert éjjel egykor fúrta a falat, és a nagy zajban még a csengőt sem hallotta. Egy év múlva pedig a gyerekzaj zavarta. Vannak érdekes emberek.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 03-31-2007 @ 08:20 pm)

Comment: Kedves Lacoba! Nekem a Besztercéről szép emlékeim vannak. Akkoriban épült, mikor beköltöztünk. Nagyon rosszak voltunk, össze-vissza becsengettünk mindenhová, az építkezési területen a hungarocell szigetelésen ugráltunk, firkáltuk a lépcsőház falát, kilocsoltuk a közös csapból a vizet. Persze, mérgesek voltak a felnőttek, de elfogadtak minket. Ma ezt az elfogadást nem érzem.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-01-2007 @ 11:17 am)

Comment: Szerintem meg lehet tanulni panellakásban élni, és alkalmazkodni egymáshoz. Én 18 éves korom óta élek panelban, a zajokat megszoktam, de azért szeretek nyugalomban, csendben nyugovóra térni.


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-01-2007 @ 02:18 pm)

Comment: Szerencsére én nem ismerem ezt a hangos szomszéd jelenséget. Itt vidéken kertes házban nincs. A szomszéddal a közös kerítésen van egy ajtó. Sarkig nyitva van. Néha átmegyek kérni létrát, vagy ezt-azt. Mondják: tudja hol van a kulcs Laci! Nyissa ki a garázst, és vigye, ami kell... Mennyivel jobb ilyen légkörben élni...Itt az a mondás, hogy a szomszéd jobb, mint a rokon. Mert mindig a közelben van. Igaz is!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-01-2007 @ 07:01 pm)

Comment: Ha rossz a szomszéd az megkeseríti az ember életét. Sajnálom a fiatal kisgyermekes családokat, mert tényleg egyre kevesebb a tolerancia az emberekben...


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-01-2007 @ 08:34 pm)

Comment: Blue: Én azt vallom, annyit várjunk el mástól, amennyit magunktól is. Captnemo: Igen, jártam vagy kétszer a településeteken, az alföldi helységek nyugalma semmihez sem hasonlítható. És szeretetteljesebbek valahogy az emberek is. Anna: Bizony, nehéz. Pedig a jövő adófizetői lesznek ezekből a gyerekekből, akik kitermelik majd a mai középkorúak nyugdíját. Erre valahogy nem gondol senki.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 04-01-2007 @ 09:00 pm)

Comment: Lehet, nem is a kisgyerekeseket tolerálják nehezen, hanem úgy általában az albérlőket. Mert azok "csak" albérlők. Míg a házunk épült, mi is albérletbe kényszerültünk néhány hónapra, mert a lakásunkat közben eladtuk. Persze egy lerobbant panellakásba költöztünk, és valami nagyon hasonló szomszédokkal, mint amiről írtál. Az első napon, amikor a holmiainkat kipakoltuk, néhány kartondobozt élére hajtva a kuka mellé tettem, hogy majd elviszik, vagy ha nem, majd később belehajtom a kukába. Nem telt el fél óra - közben pakoltunk fel a kocsiból -, az egyik lakó minősíthetetlen hangon rám kiabált, hogy nem képzelem, hogy otthagyom a kuka mellett a szemetemet! Szóval abszolút null tolerancia. Mert ha egy hét múlva még mindig ott vannak a dobozok, akkor talán még jogos is lett volna.... De így! Hát már az első napon alig vártam, hogy elköltözzünk végre...:-(((


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-02-2007 @ 03:13 am)

Comment: Audrey, itt ebben az irigység is közrejátszik, hiszen szép pénzt lehet elkérni havonta egy lakásért.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds