[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 178
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 178


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Anyu és az Excel
Ideje:: 04-03-2007 @ 09:35 am

avagy a generáció szakadék nagysága egyenesen arányos az informatikai hiányosságok nagyságával

Szitu a következő: ismét korrepetálnom kell anyut számítógépes ismeretekből. Munkahelyén kitalálták, hogy ECDL vizsgát kell tenni a dolgozóknak. Tartottak nekik összesen két (!) előadást modulonként, a harmadik után pedig egyből vizsgáztatják őket. Wow! Éljenek a hiper-gyorstalpaló tanfolyamok!

Ezúttal az Excel van soron, amely hallatán már égnek áll az összes szál hajam, mert hogyan lehetne egy ilyen sokoldalú programot egyetlen este alatt elmagyarázni? A válasz egyszerű: sehogy. Na persze engem azért teremtettek a világra, hogy újra és újra megkíséreljem a lehetetlent. Hajrá! Leülünk a gép elé. Reménykedem, hogy azért az olyan alapokat, mint az egér kezelése anyu már valamennyire elsajátította. Na! Egész ügyesen kezeli, de azért még vannak hiányosságai (nem tudja, mikor kell egyszer vagy kétszer kattintani, a finom mozdulatokra még képtelen vele) Első feladat: csináljunk a táblázathoz diagramot. Anyu profin kijelöli a táblázatot, majd rányomok a diagram ikonra. Nem, nem jézus, anyu ez oszlopdiagram. Ide beírni a neveket, ide a címet stb. Nem, most nem csinálunk robbantott kördiagramot. Cseréljünk meg két oszlopot a diagramon: na most figyelj: bal gombbal kijelölsz, majd jobb gomb és kivágás. Aztán megint bal gomb, ahova tenni akarod, jobb gomb és kivágott cella beszúrása. És jééé, működik! Egy-két magyarázat, nagy-nagy pislogások és máris jöhet a következő feladat.

Hát ez azért már bonyolultabb, mert nem pársoros, egyoldalas táblázatról van szó, hanem egy kétszáz soros adathalmazról: vizsgálati eredményekről. Itt elkezdődnek a gondok. Jelöljük ki az első oszlop celláit. Anyu lehúzza az egeret, majd értetlenül néz a lap alján az egyetlen kijelölt cellára. Anyu, ne engedd el az egérgombot a lap alján. Még egyszer. Ugyanaz. Anyu, elengedted az egeret. De igen, elvetted a jobb kezed mutatóujját a bal egérgombról. Még egyszer. Anyu megragadja hát az egeret és „adjunk neki” jelszóval húzni kezdi. Aztán nagyra nyílt szemekkel nézni a képernyőt, amely most olyan, mint amikor hiba volt a TV adásban, hullámzik és burjánzik a kép, a görgetősávban a csúszka egyre vékonyodik …és vékonyodik…és vékonyodik… Anyu, na, most engedd el, hallod? A harminckettőezredik sornál jársz, anyuuu! Mondom engedd el. Hogy honnan tudom, hogy hányadik? Ott bal oldalt a szürke cellákban az ott a sorszám… Állj! Végre. Hogyan lehet visszajelölni? Majd én… Megfogom hát  szegény cincogót és várok vagy fél percet, mire alulról fölfelé visszajutok az első kétszáz sorhoz és megszüntetem a kijelölést. Nnnna. Nagyszerű.

Akkor most jönnek a képletek. Ez már azért tényleg bonyolult. A cellába mindig egyenlőségjellel kell kezdeni, ha számoltatni akarsz. Anyu közli, hogy ők pluszjelet tanultak. Nézek egyet, nekem ez új, de legyen. Én egyenlőségjellel tanultam. Anyu köti az ebet a karóhoz, hogy ő marad a plusznál, mert az egyenlőségjelet nem tudja előhozni. Anyu, Shift - tudod, mint a gépelésnél a nagybetű - és 7-es. Nem, nem tudja. A pluszjel meg rajta van a numerikus billentyűzeten. Jó, legyen. Miközben gépelgeti a képleteket, én pedig az egyszerűbb függvényeket magyaráznám, azért történnek kisebb malőrök. Pl. cellamásolásnál. Anyu, ne cipeld sehova azt a cellát. Másolni kell, nem áthelyezni. Hallod? Tedd vissza a helyére! Anyu ekkor már önfeledten röhög, és látszik rajta, hogy baromira tetszik neki a dolog, megsétáltatja a nyomorult cellát a fél oldalon át. Mint amikor a szövegszerkesztés modulban a rajzolásnál pislogtatta nekem az oválist (föl-lehúzogatta az egeret, rángatva ezzel a még alakulóban levő, körnek indult szerencsétlenül lapos alakzatot). Legalább ő jól érzi magát. Én már kevésbé, még a felét se vettük át a dolgoknak.

Na, végül a HA függvény teszi be a kaput, amikor is szöveget kell megjelentetni igaz és hamis eredmény esetén. Mivel itt idézőjelet kell használni (ami ugye Shift és 2-es) már kétségbeesik a tanuló, hát még akkor, mikor egy oly bonyolult matematikai állítást kell a fölső sorba bepötyögni, hogy >2. Mert ez már nem is Shift! Hanem az AltGr billentyű és az Y egyidejű lenyomásával történik. Na, itt vége a mutatványnak. Ő ezt nem tudja, nem is akarja, majd a tanár segít vagy úgyis mindenki meg bukik. Ennyiben maradunk és pedig gondolatban bocsánatot kérek hőn szeretetett kedvenc programomtól. Ő igazán nem tehet róla.



Utoljára változtatva 04-03-2007 @ 09:50 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-03-2007 @ 09:45 am)

Comment: Ígérd meg, ha legközelebb talizunk, korrepetálsz engem is :D Én word-táblázat fun vagyok, nekem a exceltől áll égnek a hajam - pláne, mikor háromsoros táblázatot kapok excelben. Mi a túrónak?! Úgyhogy én megértem anyudat, viszont mindezzel együtt csak gratulálni tudok az előrehaladásához. Az én anyukám még ma is úgy kapcsolja ki a magnót, hogy kihúzza a 220-ból :DD Na jó, túlzok, de vmi ilyesmi :D


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-03-2007 @ 09:52 am)

Comment: Jó, Neti. Te legalább már tudod kezelni az egeret... :)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 04-03-2007 @ 03:44 pm)

Comment: Irigylem a problémádat. Az enyém angolt tanul. 111011 évesen(*). Bennem bízik. Én meg a csodában. (* kettes számrendszer, mert tizesben nem illik a hölgyek életkorát közölni) (Neti, nem "fun", hanem "fan" (a "fanatic"-ból jön); az a fránya helyesírás... :))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-03-2007 @ 04:10 pm)

Comment: Hú, kösz, bob :) Minek beszél arabusul, aki nem tud arabusul, mi? :D


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-04-2007 @ 07:47 am)

Comment: Köszi, boblogan... az angolon már túlvagyunk, az is megvolt... megakadt a műsor dábljú-nál... (W) :D Szóval még az ábécét megtanulta valahogy, de utána...


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 04-04-2007 @ 05:41 pm)

Comment: A párom mindig nehezen ébred reggelente. A mai reggelen azonban átsegítetted. Ma reggel rákattintottam az oldalra és felfedeztem az írásod. Halk kuncogásom Őt is felébresztette. Persze (mivel a kedves nagy szakértője a számítástechnikának, igazi pasi) felolvastam neki az írásod. Jó volt a napot nevetéssel kezdeni. Aranyos az írásod. Köszönöm az élményt!


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 04-04-2007 @ 09:07 pm)

Comment: Nagyon jókat mosolyogtam Én is. Olyan jól megírtad ezt a történetet. Lena


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-05-2007 @ 09:58 am)

Comment: Köszi nektek, aranyosak vagytok. Érintett azóta levizsgázott (állítólag kolleganői segítséggel) Mégis létezik a NŐI szolidaritás is!!! :D Puszi nektek. Rien


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-05-2007 @ 11:55 am)

Comment: A korrepetálás lassan nekem is jól jönne, mert én igazából a szövegszerkesztőt használom, a táblázatkezelőből csak vizsgáztam, de régen, akárcsak a szövegszerkesztésből, de az rég volt. pusza: gaby


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds