[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 214
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 214


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Élményeim Budapesten II
-: atec
Ideje:: 04-20-2007 @ 05:04 pm

Szép idő volt, bár akkor még januárt írtunk. A könyvtárban felkészültem az első órára. Az első órára két hétig készültem. Mint anyanyelvű tanár nehéz volt, azt a tudást felmérni, amely vajon ezen a szintén már állt a diákok rendelkezésére. Először tanítottam a saját nyelvemet, mivel idegen nyelvű tanár vagyok. A másik nehézség az volt, hogy nem tudtam magyarul. Még emlékszem, hogy milyen mondatot tanítottam meg először a tanítványoknak. Ich lasse dich einen Brief schreiben. A mentorom mondta nekem, hogy hogyan kell ezt magyarul kifejezni. Az első óra siker is lett. Viszont utána már lazább lettem, ami nem vezetett jóhoz. Nem láttam a célt a szemem előtt. Mi ez egy nyelvvizsga. Németországban nincs nyelvvizsgarendszer. Csak a külföldiek nyelvvizsgáznak. A külföldiekhez akkoriban nem volt közem. A tanulók azt is igényeltem, hogy valaki magyarázza nekik a nyelvtant magyarul. A tanfolyam végén le kellett adnom a kurzust. Viszont volt egy szombati tanfolyamom is, ahol gimnazistákat tanítottam. Velük sokkal jobban értettem szót, és nyáron is tovább akartak tanulni. Mindenki újra feliratkozott a listára. Én viszont akkor megsértettem, mert senki nem mondta nekem, hogy a felnőttek nem voltak elégedve a tanítási módszereimmel. Azt mondtam, hogy új munkahelyem van, ami nem volt igaz. Viszont előtte voltam egy másik nyelviskolában. Elég furcsa volt ennek az iskolának az igazgatója. Hosszú haja volt, amely egyáltalán nem passzolt ahhoz a képhez, amely szerintem egy igazgatóhoz méltó. Annál érdekesebbnek tűnt nekem, és amikor felhívott, hogy nyáron kellenek még tanárok, nagyon örültem, nem utolsósorban azért is, mert megint egyenesre kanyarodtak a dolgaim. Elég fura volt, hogy ez az igazgató elég sokáig tartotta a kezemet. Egy kolléga, aki az előző iskolában dolgozott velem és ezt az iskolát ajánlotta nekem, figyelmeztetett. Ne hadd, hogy behálózzon. Eléggé szereti a nőket. Úgyhogy, tartottam a távolságom. Az előző iskola tapasztalataimból kiokolva, rendesen készültem fel az órákra. Más is volt a légkör az új iskolában. Teljes szabadságot élveztem. Senki sem szólt be az óraim tervezésébe. Ez a szabadság ösztönzött az embereket. Mindenki a legjobbat akarta kihozni magából.


Utoljára változtatva 04-20-2007 @ 05:04 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-21-2007 @ 07:22 pm)

Comment: Pár apróságot eltekintve, tökéletesen írsz Magyarul. Gratulálok...:)))


Hozzászóló: atec
(Ideje: 04-22-2007 @ 08:01 am)

Comment: Köszönöm, Anna. Most először kipróbálom magam írásban, szeretem, és így legalább azokhoz az emberek szólhatok, akivel együtt élek.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 04-22-2007 @ 08:24 pm)

Comment: Csatlakozom az előttem szólóhoz. Tényleg negyon jól megy neked a magyar nyelv. Bár én tudnék úgy németül, mint te magyarul... További jó irogatást!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds